gyárbezárás

Fiat gyár, amelyben megállt az idő

2024.01.26.

Megállt az idő a tizenharmadik éve épen és felszerelve veszteglő a szicíliai Fiat gyárban.

A minap felkerült a közösségi felületekre a Termini Imerese-i üzemről készült felvétel, a rövid videó megrendítő, filmbeli armageddonok utáni hangulatot idéz.

A szicíliai autógyárra 2011-ben tettek lakatot. Az autógyárak a bezárás után általában igen hamar kiürülnek, szőrén-szálán tűnnek el belőlük a dolgok, de a Palermóhoz közeli tengerparti üzemmel nem ezt történt.  Az autók összeszereléséhez szükséges komplett gyártósorok, emelőszerkezetek, különféle gépek és berendezések, monitorok és mérőegységek, a vezérlőterem irányítóegységei még mindig ott vannak érintetlenül a több mint egy évtizede veszteglő gyárban.

Ez az állapot kölcsönöz világvége-hangulatot a tétlenségre kárhoztatott gyárnak. Mintha hirtelen megállt volna az élet, és mindez csak tegnap történt volna a szerelőcsarnokokban, ahol valaha intenzív munka folyt.  A hatalmas területen épült gyár 1970 óta működött, és ott szerelték össze a Fiat legnépszerűbb modelljeit, például az ikonikus Fiat 500-ast vagy a Pandát. De a szicíliai összeszerelő telephely terméke volt a Fiat 126-os, a Punto és a Lancia Ypsilon is. Éves termelési kapacitása maximum 140 ezer autó volt.

Az utolsó autó, amely legördült a szerelőszalagról, egy Lancia volt. A jármű 2011 novemberén hagyta el a gyárat, és ezután történt a kapuzárás.

A szicíliai gyár újraindításához nem kellenének nagy erőfeszítések, de nem valószínű, hogy erre valaha sor kerül. Mielőtt a Fiat bezárta, a gyártókapacitások kevesebb mint negyven százaléka volt kihasználva. Az üzem mintegy 1800 embert foglalkoztatott, de így is veszteséges volt. A bezárás óta többször gazdát cserélt, legutóbb az olasz Blutec vállalat vásárolta meg, hogy elektromos autókat gyártson ott, erre azonban nem került sor egy 16 millió eurós csalás miatt.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
A Stellantis akoljában nem sok egyéniség születik, az Opel Corsa picit mégis más, mint a többi....
2024.05.06
Megérkezett a tavaly év végén beharangozott, megújult Lexus UX hibrid: a minden részletében....
2024.05.06
Amíg nálunk egyelőre nem jelentették be a Mazda6 utódját, addig a hatalmas piacnak számító Kínában....
2024.05.06
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....
2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....
2024.05.06
Egy embert a tűzoltók szabadítottak ki a gépkocsiból Pétfürdő közelében - írja fél 12 után a....