Lotus Evija
Mindent megtesz az újkori Lotus, hogy folyamatosan róla beszéljünk. Első modelljük az Evija meglepő teljesítményadataival hívta fel magára a figyelmet, majd meglépték a kötelezőt, és bemutatták első elektromos SUV-jukat is, ami az Eletre nevet kapta a magyar „életre” szó után. Miközben utóbbira igazán büszkék lehetünk, addig a Lotus még büszkébb lehet rendkívüli autósport múltjára, amit most igyekszik megidézni egy olyan egyedi modellel, amiből mindössze 8 darab fog készülni, ezért garantált számukra a future classic státusz, és valószínűleg már a vásárlás másnapján a dupláján fogják érni.
Ez a Lotus Evija Fittipaldi, ami Emerson Fittipaldi és a Team Lotus 1972-es közös Forma-1 világbajnoki címénék ötvenedik évfordulóját hivatott ünnepelni. Ehhez persze visszahozták a Lotus Type 72 legendás arany-fekete fényezését, amit a nem kevésbé ikonikus John Player Special főtámogató miatt raktak az autóra annó. Egy olyan időtálló dekor ez, ami minden autónak jól áll, így az Evija is szörnyen dögös a legendás szín kombinációban, ami még a felniket, fékeken és a logókon is visszaköszön. Még az aktív hátsó szárnyon is visszaköszön Emerson Fittipaldi neve, 1972-es Forma-es győzelme, és a 8-as rajtszáma.
A különleges Lotusok műszerfalába Fittipaldi aláírását varrták bele, a tetőn pedig még az eredeti versenyautó sziluettje is visszaköszön. Nem kevésbé meglepő az sem, hogy a forgatható módválasztót az eredeti autóból felhasznált újrahasznosított alumíniumból akották. Ha még ehhez hozzátesszük, hogy amúgy az Evija csúcsmodellje 1973 lóerős és 1700 Nm nyomatékot dob le az aszfaltra, amielőtt 9 másodperc alatt eléri a 300 km/h-t – nos igen, nem csoda, hogy el is fogyott mind a nyolc darab Fittipaldi Edition. Sőt, a legszerencsésebbek autóját maga a Mester is vezette, hiszen az autók leleplezésénél ott volt a brazil pilóta, és vezette is őket a Lotus tesztpályáján.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!