A rekord felállítása közben Joe Clifford brit autós újságíró vezette a Prius Plug In Hybridet, meglehetősen lassan, mivel a köridő 20 perc és 59 másodperc lett (a leggyorsabb autók 7 perc alatti körre is képesek). A konnektoros hibrid autóval a kör végén 0,4 literes fogyasztást sikerült elérnie Cliffordnak, ami azt jelenti, hogy alig pár helyen indult csak be a benzinmotor, egyébként elektromos hajtással közlekedett a „Zöld pokolban”.
A rekordot nem lezárt pályán állították fel, ezért a többi pályahasználóra is figyelnie kellett Cliffordnak, és arra is, hogy tartsa az előírt, minimum 60 km/órás átlagsebességet. A próbához használt Prius teljesen szériaállapotú volt, csak pár optikai tuningelemet helyeztek el rajta. Elméletileg csak villanymotorral is végig lehetett volna menni a pályán, ha nem lett volna benne szintkülönbség.
„A 20,7 kilométeres kör hasonló hosszúságú, mint egy városi kiruccanás, a különbséget itt az jelentette, hogy meg kellett birkózni a 300 méteres szintkülönbséggel is. Csak a nagy emelkedőn indult be a benzinmotor, és akkor is csak rövid időre. Enélkül elérhettük volna, hogy a kocsi 999,9 mérföld/gallonos (mpg) fogyasztást írjon ki, ami az elméleti legkisebb érték a kijelzőn” - nyilatkozta Clifford.
A környezetbarát Toyoták nem csak lassan tudnak menni a pályán, az elektromos autók körrekordját (7:22,3) a Toyota EV P002 tartja a pályán.