MAN

Földgázhajtású MAN lett az Év Busza

2014.09.30.

A MAN Lion’s City GL CNG-nek ítélt díj jól tükrözi, hogy a nagyvárosi környezetben a dízelnél már egyértelműen előnyösebb választás az alacsony emissziójú, környezetbarát földgázüzem.

Az európai szakújságírókból álló zsűri idén a „Bus of the year 2015” címet egy CNG üzemű autóbusznak, a nagyvárosi felhasználásra tervezett, egyedülállóan nagy kapacitású csuklós autóbusznak ítélte oda. A hannoveri IAA haszongépjármű kiállításon átadott másik díj, a „Van of the Year 2015” is azon az új IVECO Daily áruszállító családon díszeleghet, melynél a CNG hajtás elérhetősége, mint az egyik legfontosabb opció szinte minden kialakítás változatnál adott és ezt értékelte a nemzetközi zsűri is a fenntarthatóságot méltató kommentjében.

Két éve az „alacsony környezeti lábnyom” indoklással díjazták az IVECO Stralis Hi-way nehézgépjármű családot, elsősorban a fejlett CNG üzemű változatát, valamint az EGR-mentes SCR katalizátorával Euro VI-ot teljesítő dízeltechnológiáját méltatva.

Mindezidáig arra nem volt példa, hogy a zsűri egy járműcsalád földgázüzemű kivitelét részesítette volna e kitüntető elismerésben, most azonban ezzel is kinyilvánította, hogy a városi környezetben a dízelüzemmel szemben a CNG tisztább, fenntarthatóbb, egyszerűen kedvezőbb alternatívát jelent. Az MAN kitűntetett csuklós autóbusza azzal az egyedülálló 5 duplaszárnyú ajtó koncepcióval rendelkezik, amelyet a kivételesen gyors utascsere érdekében – Budapest bevonásával – együtt fejlesztettek és teszteltek az EBSF (Európai Busz Jövőbeli Rendszere) projekt közös keretében. A sok állóhely kivételesen tágas, 142 utas befogadására alkalmas utasteret eredményez.

Ebben az évben még számos figyelemre méltó földgáz üzemű haszongépjárművet állítottak ki a gyártók Hannoverben. Az IVECO Stralis Hi-way LNG a legelső európai típusbizonyítvánnyal rendelkező LNG tartályos Euro VI-os nyerges, a szomszéd standon pedig a rövidesen értékesíthetővé váló, ugyancsak cseppfolyós földgáztartállyal rendelkező nyergesvontató, egy Scania G340 DA4x2 díszeleg. A Mercedes stand idei fő újdonságai között legelöl szerepel a városi terítőjáratok új gázmotorja, a korábbinál lényegesen takarékosabb erőforrás és az Econic, melyben elsőként válik rendelhetővé. A vadonatúj motorral a csillagos járművek már ténylegesen 22 százalékos szén-dioxid megtakarítást eredményeznek azonos dízel társaikhoz képest, miközben a biometán üzemanyaggal a zéro szén-dioxid  kibocsátás is megvalósulhat.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.17
Idén, immár harmadik alkalommal indít közlekedésbiztonsági témájú online felmérést a Nemzeti....
2024.05.17
Az ünnepi hosszú hétvégén, május 18. (szombat) reggeltől május 20. (pünkösdhétfő) estig ismét....
2024.05.17
Le kellett zárni az autópályát éjszaka. ..
2024.05.17
Amíg a tisztán elektromos autók piaca stagnál, addig a plug-in hybridek növekedést mutatnak, amire....
2024.05.16
Szombathely térségében történt a súlyos baleset – közölte az Országos Katasztrófavédelmi....
2024.05.16
A HangZóna mai vendége Lambert Gábor, a Magyar Biztosítók Szövetségének kommunikációs vezetője. ..
2024.05.16
Közel huszonkétezren látogattak el az idei Balatonfüred Concours d’Elegance-ra, amelyet a BMW Group....
2024.05.16
A „Terminál” a valóságban.   ..
2024.05.16
A Netrisk szerint a dízelmotoros, benzines, hibrid és elektromos új autók esetén az átlagdíj az....
2024.05.16
A szegedi Csonka János Technikumban tanul az ország két legjobb autószerelője és a legügyesebb....