Formula E

Formula E sorozat: hazai pályán versenyez az Audi Sport ABT Schaeffler csapata

2019.05.22.

A Formula E sorozat Németországba látogat: május 25-én szombaton Daniel Abt, Lucas di Grassi és társaik Berlinben, a korábbi Tempelhof repülőtér területén szállnak harcba a pontokért. A helyi szurkolók támogatásával az Audi Sport ABT Schaeffler csapat a dobogón szeretne ünnepelni, amellyel kitűnő pozícióból várhatná a bajnoki címért folyó harc utolsó szakaszát.

„Úgy érzem, ez a berlini verseny éppen a legjobbkor jön. A sikertelen monacói hétvégénk után, ahonnan Daniel és Lucas is – a jó verseny ellenére – pont nélkül távozott, a csapat hazai pályája a tökéletes helyszín a visszatérésre.” – nyilatkozta Allan McNish. A statisztika pedig megerősíti a csapatvezető állítását: az Audi Sport ABT Schaeffler csapat a Formula E sorozat eddigi története során mindössze öt versenyhétvégét zárt pont nélkül, majd a rákövetkező versenyen legalább az egyik pilótájuk a dobogón végzett. Allan McNish így látja az esélyeket: „Jó hír, hogy még teljesen nyitott a bajnokság állása. Egy jó eredménnyel Berlinben az utána hátralévő három versenyre a tavalyi évhez hasonlóan igazán szorossá tehetjük a küzdelmet.”

A várostól délre fekvő, 2008-ban bezárt Tempelhof repülőterének 2,377 kilométer hosszú pályája ad otthont a szezon tizedik fordulójának. 1948-ban és 1949-ben Tempelhof volt az a repülőtér, amelyen keresztül a szövetséges hatalmak - nemzetközi légihídként használva azt – étellel és egyéb árukkal látták el a blokád alá vett Nyugat-Berlin lakosait.

Az elmúlt évben a szurkolók a német csapat szempontjából álomszerű hétvégét láthattak. Daniel Abt először a pole pozíciót szerezte meg, majd lehengerlő győzelmet aratott Lucas di Grassi előtt, beállítva eközben a verseny leggyorsabb köridejét. Ez az egy versenyzőpáros által elérhető maximális pontszám mindezidáig egyedülálló a Formula E sorozat történetében. A 2014-es első szezon óta a Formula E sorozat öt alkalommal látogatott Berlinbe, ebből négy alkalommal Tempelhof repülőtere, egyszer pedig az Alexanderplatz adott otthont a német futamnak. Daniel Abt és Lucas di Grassi ezidő alatt összesen ötször végzett dobogós helyen Berlinben.

„Berlin olyan számomra, mint egy kupamérkőzés a Bundesligában: egyedi jelentősége és igen sajátos szabályai vannak. Egész egyszerűen otthon érzem magam a városban és a Tempelhof pályáján. A rengeteg rajongótól érkező támogatás már azelőtt teljesen felturbóz, mielőtt kiérnénk a versenypályára.” – nyilatkozta Daniel Abt. „Az előző szezon minden pozitív gondolata itt van a fejemben. Nyilvánvaló, hogy pénteken újra az alapoktól kezdünk mindent, de akkor is: tudjuk, hogyan szerezhetjük meg a trófeát és győzhetünk Berlinben.”

Az idei évben a szokásostól eltérő menetrend különleges kihívás elé állítja a csapatokat Berlinben. Mivel a verseny már 13 órakor elrajtol szombaton, így a két szabadedzésre már pénteken sor kerül, a versenynap pedig kora reggel az időmérővel indul majd. Azonban a szabadedzés és a kísérő programok hiányában szombat reggel várhatóan igen poros pálya fogadja a versenyzőket, amely így további nehézségeket tartogat az időmérő első csoportjainak, ahol Lucas di Grassi (1. csoport) és Daniel Abt (2. csoport) is versenyez.

„A tény, hogy a bajnokság öt legjobbja elsőként lép pályára az időmérőn nyilván nehéz, de a rajtrács vegyes összetétele igen látványos küzdelmet hoz a verseny során.” – véli di Grassi. A szezon előző kilenc versenyén nyolc különböző győztes ünnepelhetett. „Berlin mindenki számára az év egyik legjobban várt versenye. Csodás emlékeink vannak a tavalyi első-második hellyel záruló hétvégéről és nagyon várjuk a rajongók és a partnerek bíztatását, támogatását. Ami a bajnokságot illeti, magabiztos vagyok, hiszen képesek vagyunk arra a teljesítményre, ami a győzelemhez kell. Egy jó időmérő, egy tiszta futam és máris versenyben vagyunk.”

A tizenhárom futamból álló sorozat tizedik versenye előtt di Grassi az ötödik helyről várhatja a folytatást, tizenhét ponttal lemaradva az élen állótól. Csapattársa, Daniel Abt tizenegy ponttal mögötte, a kilencedik helyen áll jelenleg. Az Audi Sport ABT Schaeffler gyári csapat mellett az Envision Virgin Racing ügyfélcsapata is - Sam Bird és Robin Frijns pilótákkal a kormány mögött – Audi e-tron FE05 versenyautókkal áll majd rajthoz. Ezt az autót az Audi és technológiai partnere, a Schaeffler közösen fejlesztette ki. A brit alakulat jelenleg a csapatok versenyében második helyen áll.

Az idei Formula E sorozat tizedik fordulója Berlinben szombaton kivételesen helyi idő szerint 13 órakor indul és a korábbiakhoz hasonlóan 45 perc plusz egy kör hosszú lesz. A korábbi futamokhoz hasonlóan az Eurosport csatorna élőben közvetíti az eseményeket. A nemzetközi csatornák közvetítési rendjéről bővebb információt a www.fiaformulae.com oldalon találnak az érdeklődők.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.14
A csalódást keltő szeptember után (-11,6 százalék) a romániai új autók piaca októberben ismét....
2024.05.14
Bővül azon járművek köre, amelyekre kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kell kötni. Ez az....
2024.05.14
Az új Opel Frontera első nyilvános bemutatkozására készül: Alig egy hónappal azután, hogy az új....
2024.05.14
Lassul az elektromos autók fellendülése. Lényegesen több személygépkocsit regisztráltak újonnan az....
2024.05.14
Vasárnap délután az Erdőháton történt baleset egyik sérültje Magdaléna Šebestová volt....
2024.05.13
- Két újabb H225M típusú helikopter érkezett a Magyar Honvédséghez az Airbus Helicopters....
2024.05.13
Az alábbi cikk különleges csemege a magyar automobilizmus kezdeti időszakáról. Az Autó Motor 1935.....
2024.05.13
- A hagyományos kamionoktól nagyobb és nehezebb gigakamionok megjelenése az európai utakon a vasúti....
2024.05.13
..
2024.05.13
Az úton átkelő teknősök védelmére hívja fel a figyelmet a Magyar Madártani és Természetvédelmi....