Arrabona Racing Team

Formula Student: Rajtra kész az Arrabona Racing Team autója

2017.07.13.

Hosszú percekig zúgott a vastaps a Széchenyi-egyetem aulájában, amikor leleplezték az Arrabona Racing Team új autóját, amellyel a csapat idén is indul az egyetemisták Forma 1-es futának számító Formula Student versenyen. 

A csapat és autója.

A vastaps egyértelműen annak elismerése volt, hogy szemre is igen tetszetős az új jármű. Végebessége 120 km/h, teljesítménye 55 lóerő, tömege 160 kilogramm, s nulláról százra négy másodperc alatt gyorsul fel. Az új autóval idén négy versenyen indulnak. A hazai futamnak számító Győr-Gönyű kikitőben rendezett Formula Student Hungary kívűl további három versenyen is rajzhoz áll a csapat, többek között a Formula Student Germany-n, amely a világ legnívósabb versenye, s tavaly Magyarországról egyedül a győriek tudtak megfelelni a szigorú regisztrációnak.

Míg a korábbi járművek jól rejtették a köztük rejlő hatalmas különbségeket, mint például a 15%-nyi súlycsökkentést, vagy a teljesen áttervezett futóművet, addig az ART_04 nem rejtegeti az új technológiákat: látványos szárnycsomag és új, alacsony profile gumiabroncsok alkotják az alapkoncepciót.

A Formula Student úgy néz ki, mintha autóverseny lenne, de nem az, ez egy nagyon kemény mérnökverseny, még akkor is, ha jogász- és közgazdász hallgatók is vannak a csapatban – fogalmazott köszöntőjében Hanula Barna, az Audi Járműmérnöki Kar dékánja, aki felidézte, hogy a versenyek során a fiatalok olyan tudásra tesznek szert, ami csak itt szerzhető meg. Megtanulnak csapatban dolgozni, büdzsét készíteni, felelős döntéseket hozni.

Új kormánymű: a csapat negyedik autójába közel kétszer annyi érzékelő kerül, mint a tavalyi versenygépbe, ezzel biztosítva a megfelelő adatmennyiséget a jármű beállításához különböző pályaviszonyokra, vagy a további fejlesztési irányok meghatározására.

Az Arrabona Racing Team megérkezett a világ élvonalába, büszke vagyok a négy év töretlen fejlődésére – jelentette ki Hanula barna.

Jakubík Tamás, a Járműfejlesztési Tanszék vezetője felidézte, a csapat négy éve alakult, lépésről-lépésre építkeztek. A Formula Student made in Győr minőséget jelent, tökéletességre törekvést. Jakubík Tamás kiemelte azt is, két csapat is segíti az Arrabona Racing Team-ot. Egyik az SZEngine, amelynek motorjaival az idén már mádszor állnak rajthoz, a másik csapat pedig SZEnergy Team, amely idén is kiemelkedően szepepelt a Shell Eco-marathon versenyen Londonban.

A tavalyi konstrukcióhoz képest közel 1.5 kg-os tömegcsökkenés mellett a váz torziós merevsége 1500 Nm/fokról 1800 Nm/fokra növekedett. Újításnak számít az eddigi szabványosított ütközésienergia-elnyelő cella helyett alkalmazott alumínium méhsejt konstrukció, ami ugyanannyi energiát képes elnyelni, ám 0,7 kg-ot könnyít a konstrukción.

Schweighardt Attila, a csapat konstrukciós vezetője beszélt az új fejlesztésekről. A korábban megkezdett innovációt a csapat saját tapasztalatai alapján továbbvitte, ugyanakkor ezek idén sokkal láthatóbban jelennek meg az autón. Míg a korábbi járművek jól rejtették a köztük rejlő hatalmas különbségeket, mint például a 15%-nyi súlycsökkentést, vagy a teljesen áttervezett futóművet, addig az ART_04 nem rejtegeti az új technológiákat: látványos szárnycsomag és új, alacsony profilú gumiabroncsok alkotják az alapkoncepciót.

A gumiválasztás nagyban meghatározta a jármű minden más elemét, mindemellett összesen 4,5 kg-ot könnyít a járművön. Ehhez készült az új futóműgeometria is, ami a korábbiaktól eltérően elhagyja a húzó- és nyomórudas rugóstagmozgatást, ehelyett direkt bekötésű egységek csillapítják az út egyenetlenségeit. Ez a megoldás egyszerűbb, kevesebb alkatrészt igényel, és jelentős tömeget is megtakarít. További egyszerűsítés a futóműben a stabilizátorok elhagyása. Ezen alkatrészek munkáját változtatható roll centerrel váltja ki a csapat, valamint a futómű nagy tartományon keresztül történő állíthatóságával. 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.06.22
A Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) és a Világ Erőforrásai Intézet (WRI) együttműködési....
2018.06.22
Dolgozni nyáron, a legnagyobb hőségben embert próbáló dolog és ezen a hétfők sem szoktak segíteni.....
2018.06.21
A maga nemében rendhagyó helyszínre szervezte a Ford a megújult Mustang statikus bemutatóját,....
2018.06.21
A Volkswagen konszern 100 millió dollárt fektet a szilárdest-akkumulátor technológia fejlesztésével....
2018.06.21
Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója továbbra sem elégedett a szerinte nem elég konkrét....
2018.06.21
Immáron nem csupán hollywoodi szuperprodukciók díszletéül szolgál Budapest: a világ legzöldebb és....
2018.06.21
Patrick Heymans Belgiumból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.06.21
Az eredetileg a sugárhajtású vadászgépekhez kifejlesztett technológia most a vadonatúj Focus....
2018.06.21
Az Antarktisz és a Szahara beköltözött az Audi Hungariához: mostantól egy új klímakamra áll a....
2018.06.21
Bicske és Tatabánya között, a Győr felé vezető oldalon 12 kilométeres, egybefüggő szakaszon....