Scania

Fülke nélküli tanulmány a Scaniától

2019.12.16.

A nehézkategóriás önvezető járművek újabb mérföldköveként a Scania különböző területeken dolgozó szakembereinek egy csoportja összeállt, és kifejlesztett egy tanulmány-tehergépkocsit, amelynek kialakítása még fülke nélkül is a vállalat moduláris rendszerén alapul.

Miközben a különféle iparágak keresik, hogy miként tehetnék gördülékenyebbé és még fenntarthatóbbá a fuvarozást, egyre inkább figyelembe veszik az önvezető járműveket. A bányák és a nagy, zárt építési területek jó példák azokra a környezetekre, amelyek kedvezők az önvezető kísérletekhez, mivel ezek jól szabályozott helyszínek.

A Scania AXL tanulmány-tehergépkocsival jelentős lépést teszünk a jövő intelligens közlekedési rendszerei felé, amelynek az önvezető járművek természetes részei lesznek – mondta a Scania elnök-vezérigazgatója, Henrik Henriksson. „Folytatjuk a tanulmányjárművek építését és kísérleti üzemeltetését, hogy megmutassuk, mire vagyunk képesek a ma elérhető technológiák segítségével.”

Az önvezető járművek esetében a szoftver sok szempontból fontosabb, mint a hardver. A Scania AXL járművet egy intelligens vezérlőkörnyezet irányítja és felügyeli. Például a bányákban az önvezető működést egy logisztikai rendszer támogatja, amely megmondja a járműveknek, hogy hogyan kellene végrehajtaniuk a feladatokat.

Már ügyfeleinknél is üzemelnek önvezető teherautóink. Azonban ezekben még biztonsági okokból helyet kap egy járművezető, hogy szükség esetén beavatkozhasson. A Scania AXL-nek nincs fülkéje, ami jelentősen megváltoztatja a játékszabályokat – mondta Claes Erixon, a Scania kutatási és fejlesztési részlegének vezetője. „Az elmúlt években nagy lépéseket tett az önvezető járművek fejlődése. Még mindig nem rendelkezünk az összes válasszal, azonban a Scania AXL-hez hasonló tanulmányjárművek révén új utakat törünk és továbbra is gyorsan tanulunk.”

A tanulmányjárművet hajtó belső égésű motor jó példája annak, hogy hogyan férnek meg egymással a hagyományos és az új műszaki megoldások. Ez az erőforrás kedvező módon megújuló bioüzemanyaggal működik.

A Scania AXL masszív és erős kialakítása, illetve megoldásai jól megfelelnek a bányák és nagy építési területek durvább környezetének. A hagyományos fülkét egy új, intelligens elülső modul helyettesíti, azonban még így is könnyen felismerhető, hogy ez a tanulmányjármű egy Scania.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.29
„Bemértek vagy nem?” – eloszlatjuk a dilemmát.   ..
2024.04.29
Összeütközött két autó az M3-as fővárosi szakaszán - írja hétfő délután a Katasztrófavédelem.  ..
2024.04.29
A Hyundai Motor Group átlépte a 10 millió globális csatlakoztatott autós szolgáltatási előfizető....
2024.04.29
A Lexus vadonatúj kompakt crossovere nem köt kompromisszumot a minőség és a kifinomultság terén: a....
2024.04.29
Az induló kirándulószezonra időzítette menetrend-módosítását a Raaberbahn/Győr-Sopron-Ebenfurti....
2024.04.29
Az Európai Unióban évente a jelenleginél nyolcszor több elektromos járművek feltöltéséhez szükséges....
2024.04.29
Idén 17. alkalommal adták át az ország legjobb fiatal szakembereinek járó elismeréseket. A Magyar....
2024.04.29
Izgalmas csaták és tehetséges HUMDA-pilóták sikerei a Balaton Park Circuiten. ..
2024.04.29
A Nissan Motor Co., Ltd. kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak....
2024.04.29
A Széchenyi István Egyetem együttműködési megállapodást kötött a független kutatóhálózat....