Opel

Gazdaságos az Opel Zafira Tourer a 120 lóerős dízellel

2014.08.05.

Még több gazdaságos alternatíva közül választhatnak a Zafira Tourer vásárlói: a hétüléses Opelhez már elérhető a 1.6 CDTI ecoFLEX 88 kW/120 LE teljesítményű kivitele, annak a 100 kW/136 lóerős turbódízelnek a kiegészítéseként, amellyel 2013-ban debütált az autó.

Az új dízel-nemzedék e két tagja kivételesen kis fogyasztású és sima, zajtalan járású – nem véletlenül nevezik őket „suttogó dízelnek”. Ez a gép az Opel nagy modell- és hajtómű-offenzívájának részeként jött ki, 2018-ig összesen 27 új autótípus és 17 új motor jelenik meg.

Az új dízel fejlesztésének középpontjában a zaj és a rezgés minimumra csökkentése állt. Tervezői modern számítógépes szimulációval (Computer Aided Engineering) és többlépcsős optimalizálással értékelték minden egyes szerkezeti elem és alkatrészcsoport akusztikai jellemzőit, még a prototípus elkészülte előtt. Eredményképp halkan, bársonyosan jár a motor, zaj- és rezgési viselkedése a kategória legjobbja.


Ám nemcsak e tekintetben első osztályú az új motornemzedék, hiszen élvonalbeli a fogyasztás és a CO2-emisszió is. A 88 kW/120 LE teljesítményű 1.6 CDTI-vel ellátott Zafira Tourer alapfelszerelése a Start/Stop rendszer, a kis súrlódású, hatfokozatú sebességváltó és a fékenergia-visszanyerő berendezés. Ez utóbbi a jármű mozgási energiáját hasznosítja: gázelvételkor, tehát tolóüzemben (motorfék) és fékezéskor a generátor tölti az akkumulátort, ezáltal kevesebb áramot kell fejleszteni a motor teljesítményével. Egy szokásos akkut idővel nagyon megviselne a ciklikus igénybevétel, ezért kapott a Zafira Tourer nagy teherbírású AGM típust, amelyben üvegszálas szövet itatja fel az elektrolitot. Ez biztosítja az elektromos berendezés maximális megbízhatóságát és a flexibilis energiagazdálkodást. Ráadásul az akkumulátornak nagy az energiasűrűsége, csekély a belső ellenállása, jobb a hidegindító képessége és hosszabb az élettartama.

Az élvonalbeli technikájú dízel változat a kombinált ciklus szerint mindössze 4,5 liter gázolajat fogyaszt 100 kilométeren, CO2-kibocsátása pedig 119 gramm per kilométer. E kiváló adatokkal Németországban „A” energiahatékonysági besorolással fut a hétüléses Zafira Tourer.


Az Opel új dízelnemzedéke: erős, takarékos, környezetbarát

A Zafira Tourer 1.6 CDTI mindkét teljesítménylépcsőjű (120 és 136 LE) változata már most teljesíti a jövőbeli Euro-6-os szabványt. Ezt BlueInjection SCR (szelektív katalitikus redukció) kipufogógáz-kezeléssel érték el, aminek hatására olyan tisztává lesznek a dízelek, mint egy benzinmotor: karbamidból és vízből álló, környezetbarát AdBlue® folyadékot fecskendeznek a kipufogóba, ahol ammóniák keletkezik és reagál a nitrogénoxidokkal (NOx). A végtermék nitrogén és víz, ezáltal 60 - 80 százalékkal kevesebb nitrogénoxid kerül a légkörbe.

A motorblokk, a főtengelycsapágyakat megtámasztó csapágylétra és a hengerfej anyaga alumínium. Egyedül ez több mint húsz kilogrammos súlynyereséget hoz a régebbi dízelmotorokhoz képest. A befecskendezési csúcsnyomás 2.000 bar, 25 százalékkal múlja felül a típuselődét. Munkaütemenként akár tíz részre is osztható a dózis. A finom porlasztás és az optimális keveredés a levegővel hozzájárul a nagy teljesítményhez.


A két új generációs 1.6 CDTI teljessé teszi a Zafira Tourer dízelpalettáját, amikor felsorakozik a 2,0 literes 81 kW/110 LE, 96 kW/130 LE és 121 kW/165 LE teljesítményű változatok, illetve a 2.0 BiTurbo CDTI dízel mellé, amelynek adatai 143 kW/195 LE és 400 Newtonméter nyomatékmaximum. A benzines portfóliót a 85 kW/115 lóerős 1,8-as, az 1.4 Turbo változatai (88 kW/120 LE és 103 kW/140 LE) valamint a 125 kW/170 LE leadására képes 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo képezik. A benzinmotoros kínálat csúcsa az 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo, 147 kW/200 lóerővel – a két közvetlen benzinbefecskendezéses turbó is az Opel teljesen új motorgenerációjának tagja.

Aki különösen kis költséggel és a környezetet kímélve járna Zafira Tourerrel, választhat a 103 kW/140 LE teljesítményű 1.4 LPG ecoFLEX (Liquefied Petroleum Gas = autógáz) és az 1.6 CNG ecoFLEX (Compressed Natural Gas = földgáz) között is, amely 10 kW/150 lóerőt fejt ki.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.27
A tavasz az az időszak, amikor már alig várjuk, hogy útnak induljunk az autónkkal a szabadba,....
2024.04.27
Hasznos és gyakorlatias útmutató. ..
2024.04.27
Baleset miatt egy sávon halad a forgalom az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán....
2024.04.27
Hétszemélyes elektromos luxusterepjárót dob az európai piacra Kína egyik legrégebbi autómárkája, a....
2024.04.27
Dízel helyett zöldárammal biztosítják a repülőgépek energiaellátását tizennégy állóhelyen a Liszt....
2024.04.27
Sok remek és izgalmas autót, rengeteg tesztet és persze rendkívül szoros küzdelmet hozott az Év....
2024.04.27
A BMW Group Magyarország közel háromszáz ügyfele ismerkedhetett meg a bajor prémiumgyártó tisztán....
2024.04.27
Kezdetét vette a június 8-ig tartó, Közlekedik a család elnevezésű országos közlekedésbiztonsági....
2024.04.27
Összesen hatan utaztak a sérült járművekben – jelentette az Országos Katasztrófavédelmi....
2024.04.27
A Nissan kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak elérhetőségét....