General Motors

A General Motors nem akarja racionalizálni brit gyárait

2017.02.17.

- A General Motors (GM) amerikai autógyártónak nem áll szándékában "racionalizálni" brit leányvállalata, a Vauxhall Motors nagy-britanniai tevékenységét - erről biztosította a brit kormány üzleti stratégiával foglalkozó miniszterét, Greg Clarkot a General Motors elnöke.

A hét elején derült ki, hogy a General Motors előrehaladott tárgyalásokat folytat a francia PSA konszernnel európai érdekeltsége, az Opel/Vauxhall eladásáról. A GM tervei miatt megszólaltak a politikai vészcsengők Nagy-Britanniában és Németországban, mivel mindkét országban attól tartanak, hogy az ügylet révén sok munkahely kerülhet veszélybe.


A Vauxhall a német Opel brit testvérmárkája, a brit autógyárak modelljei megegyeznek az Opelével, de a Vauxhallok többsége jobbkormányos változatban készül. A Peugeot-t, a Citroent és a prémiumkategóriás DS modellcsaládot gyártó PSA-csoport és a General Motors egyaránt mobilizálta vezetőit, hogy védjék meg a tervezett adásvételt a szakszervezetek bírálataitól, nehogy még azelőtt kútba essen a terv, hogy egyáltalán véglegesítették volna a feltételeket.

Sem az amerikai, sem a francia autógyártó nem volt hajlandó közölni, hogy a tárgyalás alatt álló megállapodás alapján hány munkahelyet, gyárat, mennyi termelési kapacitást vagy milyen kutatás-fejlesztési tevékenységet építenének le. Greg Clark, aki tárgyalt Dan Ammann-nal, a GM elnökével, úgy fogalmazott, hogy konstruktív megbeszélést folytattak. Amman arról biztosította, a General Motorsnak az a szándéka, hogy brit leányvállalatának sikereire építsen, semmint racionalizálja azokat.

A GM hozzávetőleg 38 ezer embert foglalkoztat Európában, közülük mintegy 19 ezer Németországban, 4500 pedig Nagy-Britanniában dolgozik. Kormányzati források közlése szerint a német kormány és a három érintett tartomány részéről Matthias Machnig, a német gazdasági minisztérium államtitkára fogja koordinálni az Opel átvételéről a General Motors, a szakszervezetek, a francia PSA-csoport és a francia állam között folyó tárgyalásokat.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.14
Annak ellenére, hogy a gyalogos balesetek száma évről évre javuló tendenciát mutat hazánkban, a....
2024.05.14
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.14
A csalódást keltő szeptember után (-11,6 százalék) a romániai új autók piaca októberben ismét....
2024.05.14
Bővül azon járművek köre, amelyekre kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kell kötni. Ez az....
2024.05.14
Az új Opel Frontera első nyilvános bemutatkozására készül: Alig egy hónappal azután, hogy az új....
2024.05.14
Lassul az elektromos autók fellendülése. Lényegesen több személygépkocsit regisztráltak újonnan az....
2024.05.14
Vasárnap délután az Erdőháton történt baleset egyik sérültje Magdaléna Šebestová volt....
2024.05.13
- Két újabb H225M típusú helikopter érkezett a Magyar Honvédséghez az Airbus Helicopters....
2024.05.13
Az alábbi cikk különleges csemege a magyar automobilizmus kezdeti időszakáról. Az Autó Motor 1935.....
2024.05.13
- A hagyományos kamionoktól nagyobb és nehezebb gigakamionok megjelenése az európai utakon a vasúti....