Genf

Genfben debütált a győri TT 3. generációja

2014.03.04.

Hétfőn éjszakában nyúlóan bemutatkozott Genfben a Győrben készülő Audi TT harmadik generációja. Különleges minden szempontból a hungarikumnak tartott magyar-német autó. Kedden a Genfi Autószalonon a második debütálásra is sor került.

Munkatársunk helyszíni jelentése

Az Audi TT kizárólag Magyarországon készül, ettől hungaricum. Első modelljét 1998-ban Párizsban mutatták be. A második generáció 2006-ban Berlinben debütált, a legújabb harmadik pedig hétfőn este Genfben.

Thomas Faustmann, a győri Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetésének elnöke joggal büszke a harmadik generációs TT-re.

A Volkswagen Group Night rendezvény keretében hétfőn este tartották a Győrben készülő Audi TT 3. generációjának világpremierjét. Itt volt a bemutatón Martin Winterkorn, Európa legnagyobb autógyárának első embere, továbbá a győri Audi vezetői, élükön Thomas Faustmann-nal, az ügyvezetés elnökével és Gerd Walkerrel, a győri Audi járműgyártásáért felelős ügyvezető igazgatójával.

Színpadon a győri TT. A képre kattintva genfi galéria nyílik.

A harmadik generációs TT sportosabb, markánsabb, erősebb elődjeinél. A leglényegesebb különbség azonban abban van, hogy az autó karosszériája teljes egészében alumíniumból készült, az úgynevezett Audi Space Frame (ASF) technológiával. A karosszéria könnyebbé teszi az autót, a fogyasztása csökken, biztonsága pedig nő. A másik lényeges különbség, a műszerfalban keresendő.

A TTS nevű sportváltozat is bemutatkozott

Hagyományos analóg órák helyett digitális képernyőről lehet majd leolvasni a legfontosabb adatokat az idén megjelenő új TT-ben. A 12,3 colos, színes, nagyfelbontású, 3D-s hatást keltő folyadékkristályos kijelző kétféle üzemmódban használható: az egyikben a sebességmérő és a fordulatszámmérő úgy jelenik meg, mint egy hagyományos műszerfalon, a másikban viszont csak csökkentett méretben, mert a kijelző nagyobbik részét ilyenkor az MMI menürendszer vagy a navigáció térképe foglalja el.

Rupert Stadler, az Audi AG igazgatóságának elnöke Genfben a győri autót méltatja

A genfi Halle Espace Sécheron színpadára egy tangó vörös, Győrben készült TT gurult be, amelynek sorozatgyártása várhatóan nyár elején kezdődik meg Győrben. Az új járműgyárban készül. amelyet az elmúlt év nyarán avattak fel a Kisalföld székhelyén. A Genfben kiállított verzió egy TT S volt, amelynek motorja 320 lóerőre képes, a százat 4,7 másodperc alatt éri el.

A TT első és második generációjából több mint félmillió készült, a harmadik generációs verzió is szép jövő előtt áll. Mivel Győrben az új járműgyár kapacitása évi 125.000 eutó, s itt készül az Audi A3 limuzin és kabrió, a darabszámok ismeretében nem nehéz kikövetkeztetni, az az új TT éves gyártási száma több tízezerre rúg.

Közelről a TT 3. generációja. Nyártól indul a sorozatgyártás Magyarországon.

A hétfői genfi, éjszakába nyúló premiernek volt egy másik győri vonzata is. Ugyancsak itt mutatták be a Lamborghini Huracánt, amelynek 5,2 literes szívómotorját ugyancsak Győrben gyártják. 610 lóerős, dupla kuplunggal szerelve. Ez a motor ma a legerősebb, ami a világ legnagyobb motorgyárában, a győri Audi Hungaria Motor Kft.-nél készül.

Különleges a műszerfal is.

A Győrben készülő TT-t újságírók és fotósok tömkelege állta körül, szinte alig lehetett úgy fotót készíteni, hogy valakinek a feje ne lógjon bele. Ma a Genfi Autószalonon a második bemutatóra is sor kerül, remélhetőleg jobb fotózási körülmények között.

Kedden reggel pontosan kilenc órakor kezdődött az Audi AG sajtótájékoztatója Genfben. Itt nem csak a már előző este bemutatott harmadik generációs TT gördült a színpadra, hanem az ugyancsak Győrben készülő Audi A3 cabriolet S változata, amely háromszáz lóerős, s 5,4 másodperc alatt éri el a százat.

Hatalmas érdeklődés mellett Rupert Stadler Audi főnök mutatta be az új győri sportkocsit, megemlítve azt, hogy magyarországi gyárukban készül.

Stadler elmondta, az Audi TT-t innovációk, érzelmek jellemzik, s kiemelte a viruális műszerfal forradalmi újdonságát.

- A következő öt évben 22 milliárd eurót fordítunk kutatás-fejlesztésre – jelentette be Stadler. A Genfben jelen levő Thomas Faustmannt, a győri Audi első emberét arról kérdeztük, jut-e ebből a pénzből Győrnek is.

Óriási érdeklődés az Audi genfi standján, itt éppen az S1-es a színpadon.

A válasz igen volt, Faustmann jövő kedden, az Audi ingolstadti éves sajtótájékoztatóján ígér részletes választ.

A színpadon egyszerre két TT is jelen volt. A TTS mellett az úgynevezett Quattro Sport Concept, amelynek motorja 420 lóerős. A piac dönti el, lesz-e a koncepcióautóból  sorozatgyártás.

Faustmann kérdésünkre elmondta, döntés még nincs, erre azonban nem sokat kell várni. Míg a TT-ből és TTS-ből több tízezer készülhet sorozatban, a concept-ből pár százas széria képzelhető el.

Leslie Mandoki, azaz Mándoki László büszke rá, hogy nálunk készül.

A látványos autó bemutatón a zenét ezúttal is Leslie Mandoki, Németországban élő, magyar zenész, az Audi zenei igazgatója állította össze. Leslie régi ismerősként üdvözölte a magyar újságírót, s rögtön a véleményét is elárulta.

-Ahogy a barátom, Ulrich Hackenberg, az Audi fejlesztésért felelős igazgatósági tagja fogalmazott, az új TT a modern és a klasszikus ötvözete, és mint magyar srác, mondhatom, büszke vagyok arra hogy Győrben, Magyarországon ilyen autó készül.

Thomas Faustmann és Gerd Walker az új TT-vel Genfben.

Ahogy enyhűlt a tömeg sűrűsége az Audi standjánál, Thomas Faustmann mellém lépve büszkén mutatta, hogy a fő színpadon álló négy autó közül valamennyit Győrben gyártották. Az A3 cabriolet S változatát, a TT-t, a TTS-t és a TT Quattro Sport Concept-et.

-Büszkék lehetünk erre - fogalmazott Faustmann, amelyhez annyit tesz hozzá a tudósító, történelmi pillanat volt ez Genfben, aligha vitás. Négy Győrben készült autó ugyanis még sosem foglalta el az Audi standját a Genfi Autószalon közel száz éves története során.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.21
Független mérések igazolták, amit az érintett modellek tulajdonosai már tudnak: a Toyota full....
2024.05.21
Ahogy azt megszoktuk: a márka marketingasszonya lazán, szórakoztatóan indította a Hyundai....
2024.05.21
Május 24-26. között idei első aszfaltos versenyén, a II. Hell Diósgyőr Rallye-n áll rajthoz Turán....
2024.05.21
Még kézzel építették az első Nissan Silviákat, és azok is leginkább Japánon belül maradtak. ..
2024.05.21
A BYD, a világ második legnagyobb elektromosautó-gyártója nehezen tud betörni a német autópiacra,....
2024.05.21
A Singapore Airlines szerint egy ember meghalt, és több mint 30-an megsérültek a súlyos....
2024.05.21
A győri rendőrök az állampolgárok segítségét kérik egy közlekedési bűncselekmény ismeretlen....
2024.05.21
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.21
Az elektromos autózás immár nem a jövő, hanem a jelen: ezt bizonyítja Szolnok, ahol újabb....
2024.05.21
Az oroszországi új autóeladások októberben 159,2 százalékkal 112 ezer 238-ra emelkedtek éves....