Geneva Motor Show

A Genfi Autószalonon jártunk - Volvo és Jaguar

2018.03.18.

Március 8. és 18. között került megrendezésre az idei Genfi Autószalon. A #GimSwiss hashtagelt esemény Európa legnevesebb autós kiállítása, számos modell itt ünnepli világpremierét is. Prémium és középkategóriás márkák egyaránt képviseltették magukat, nem beszélve olyan tuningcégekről, amelyek alkotásai a földkerekség egészén mélyen tisztelt hírnévvel büszkélkednek.

A repülésben márciusra megfáradók táborába tartozva durván 3000 km-t autózva jártam meg a túrát. Ahogy lenni szokott, a szállás volt a legolcsóbb, egyébként egy gyertyafényes vacsora árából ki lehetett hozni a minimális napi étkezési költségeket. A benzin és autópálya díjak mellett felmerülő, kb. 4500 Ft-os belépővel csodálatos márkák gépezeteit látogathattuk meg, és persze gyönyörű tájakon jártunk.

A reptér egyébként a rendezvényközpont közvetlen szomszédságában található, nem vicc, olyan közel landolnak és szállnak fel a gépek a bejárattól, mint egy Andrássy úti Costa Coffee-Bazilika távolság... A genfi cikksorozat keretén belül a teljesség igénye nélkül szemezgettünk számos érdekesség közül.

Volvo

A stockholmi bemutatót követően a genfi közönség számára is lehetőség nyílt megtekinteni a Volvo egyik legfontosabb modelljét. A nagyobb testvérekével azonos padlólemezen osztozik a V60, ellenben energikusabb dizájnnal büszkélkedhet a széles és hosszú sziluettű 90-eseknél. A helykínálat, a tökéletes arányok, a fejlett konnektivitás és a biztonsági rendszerek ötvözőjeként tetszeleg a V60, amely a modern családok sokszínű életviteléhez illeszkedik.

Az Európai Év Autója díjnyertesét a szalon megnyitó napjaiban avatták fel. A skandináv gyökerű márka először büszkélkedhet a neves elismeréssel, amelyet az XC40-es modell révén érdemelt ki. Egyébként minden kontinensen, Amerikát is beleértve fokozott érdeklődés övezi a doboz formájú újdonságot, erről tanúskodik a 20 ezres előrendelés. Kínában, a legnagyobb felvevőpiacon hamarosan elérhető lesz az XC40, amely első ízben kapja meg a vállalat új háromhengeres erőforrását.

A Polestar – amely ugyebár hivatalosan egy önálló, sportmárka – közszemlére bocsátotta a nemes egyszerűséggel Polestar 1 névre keresztelt modelljét. A kezdeti fellángolások a csak elektromos vonalon kicsit megtörtek, ugyanis egy tisztán „áramos”, teljesítményorientált sportautót nehéz lenne aranyáron eladni. Addig is maradtak a mérnökök a turbós+kompresszoros benzinmotornál elektromos támogatással. A Polestar 1-es 600 lóerős rendszerteljesítménye és 1000 Nm-es nyomatéka meggyőző, éppen úgy, mint a tökéletesítgetett volvós arculat a maga letisztultságával és jó arányaival.

Jaguar

Nagy érdeklődés övezte az I-Pace elektromos Jaguart, amely a márka zéró emissziós törekvéseinek zászlóvivője. 400 lóerejével és 500 km feletti hatótávjával jó választás lehet majd azok számára, kik alacsony tömegközéppontú (az F-Pace-nél 130 mm-rel alacsonyabb), tágas, mégis stílusos zöld autót szeretnének. Az akkucsomag ülések alatti elhelyezésével 50/50%-os súlyelosztást értek el, ezek az Egyesült Királyságban nemrég kezdődött, igen komoly hálózatfejlesztés nyomán akár 45 perc alatt 80%-os értékre tölthetők fel 100+ kW-os töltőkről a nyári leszállítások idejére.

Két elektromotor helyezkedik el a két tengelyen. Ezek alacsony tömegére (38 kg) büszke az angol manufaktúra. Az összkerékhajtás révén 4,5 másodperc alatt teljesíti a 0-100 km/órás sprintet az I-Pace, amely a Jaguar történetében az első olyan autó, amelynél a koncepció és a sorozatgyártású kivitel ilyen közel állt egymáshoz. A Special Vehicles osztály által elkészített csúcskivitel jól mutathat biztonsági autóként vagy szimplán résztvevőként az elektromos versenysorozatokban.

A Jaguar F-Type széria nemrég esett át egy ráncfelvarráson. A négyhengeres erőforrással lefelé bővülő motorpaletta mellett az első fényszórókon és a központi egységen érhető tetten leginkább a frissítés. Ezzel párhuzamosan a kínálat csúcsát képező SVR-t is igyekeztek még különlegesebbé tenni. A küszöbfestés 575-ös felirata is tudatja velünk, hogy a V8-as kompresszoros benzinmotor szám szerint ilyen erős ménesével állunk szemben.

Az aktív, alapesetben zárt kis hátsó szárnyra tettek egy széles karbon csodát, amely jól mutat fixen, de eltakarja a Jaguar feliratot az autó hátulján… Annyi baj legyen, a szó szoros értelmében vett, már-már vérfagyasztó hangorkán és a több komoly vetélytárssal is összemért, általam jeles értékelést kapott belső (legendás versenygépeket alázóan jó tartású ülések, halálian pontos, repülőkre emlékeztető kapcsolók) egyértelműen olyan angolos tökéletességről és egyediségről árulkodik, amelyet nem szabad kihagyni ebben az 50 millió+-os árkategóriában.

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.10.16
A középkategóriában megkerülhetetlen az Opel Insignia és nem csak azért mert jó nagy. De mi van....
2018.10.16
Magyarország európai szinten is vezető szerepre készül az összekapcsolt és autonóm közlekedésben,....
2018.10.16
Spanyolország legérdekesebb fesztiváljai, ami sok ember számára egyet jelent a felhőtlen....
2018.10.16
Ovidiu Serb Görögországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.10.16
Világszerte 939 100 gépkocsiját szállította ki szeptember végéig ügyfeleinek a ŠKODA az idén, 7,8....
2018.10.16
Az Audi az első autógyártó, amely a DTM új korszakát egy ügyfélcsapat bemutatásával köszöntheti. A....
2018.10.16
A Hoffer Zsolt, Bunkoczi László kettõs elõször állt rajthoz az elképesztõ népszerûségnek örvendõ....
2018.10.16
Berzai Zsolt rendőr alezredes, az ORFK-OBB főtitkára számolt be a nemzetközi és hazai....
2018.10.16
Az idősödő vidéki lakosság új lendületet adhat az automata járművek bevezetésének. A fix útvonalon....
2018.10.16
A Lexus UK egy brit sportcipő-manufaktúrával közösen megalkotta a márka első lábbelijét. Az....