automatizált vezetés
A Nissan már korábban bejelentette, hogy 2020-ban tervezik megkezdeni az értékesítését az automatizált vezetésre képes autóknak. Carlos Ghosn, a cég vezérigazgatója ugyanakkor elárulta a Reutersnek adott interjújában, hogy a technológia már két évvel korábban is készen fog állni.
„Nem a technológia jelent problémát, hanem a jogi háttér, és annak a kérdése, hogy ki vállalja majd a felelősséget ezekért a mozgó járművekért akkor, amikor senki sem ül majd bennük” – nyilatkozta.
Ghosn szerint az Egyesült Államok mellett Franciaország és Japán vállalt úttörő szerepet a technológia kifejlesztésében, ezért szerinte ezekben az országokban jelenhetnek meg először az önmagukat vezető autók. Azonban leszögezte, hogy a fő piacokon nem sokkal később fognak megjelenni az automatizált vezetésre képes négykerekűek.
Az ENSZ áprilisban kidolgozott, közúti forgalommal foglalkozó egyezménye szerint meg kell engedni az automatizált autók vezetőinek, hogy elengedhessék a kormánykereket, feltéve, ha van az autóban olyan kapcsoló, amivel szükség esetén ki lehet kapcsolni a robotpilótát.
Franciaország, Németország és Olaszország már elkezdte a lobbizást az új egyezmény bevezetése érdekében, mert az ezeknek az országokban működő autógyártók meg akarják előzni ázsiai és amerikai vetélytársaikat az automatizált autók piaci bevezetésével.
A technológia egyik úttörője, a Google pár héttel ezelőtt mutatta be első saját, automatizált autóját, amelyben még kormány és pedál sem volt.