Környazettudatosság

Glasgow-i klímacsúcs: csínján bánik vállalásaival az autóipar

2021.12.12.

Felemás eredményekkel zárult hétvégén az ENSZ égisze alatt megrendezett glasgow-i klímacsúcs. Részben amiatt, hogy a nemzetközi autóipar több fontos szereplője visszakozott: a két élenjáró gyártó, a Toyota és a Volkswagen, csakúgy, mint a jelentős autópiacokkal rendelkező Kína, USA és Németország nem vállalja, hogy 2040-ig felhagynának a fosszilis üzemanyaggal hajtott járművek kibocsátásával. 

Szerző: Heimer György

A globális felmelegedésért felelős széndioxid-emisszió csökkentése érdekében az autóipar érdekeltjeinek újabb erőfeszítéseket kellene tenni, de a személyautók és a kisteherautók zéró emissziójáról megfogalmazott glasgowi deklaráció aláírásától több autógyártó, így a Stellantis, Honda, Nissan, BMW és a Hyundai visszalépett. Velük ellentétben a Ford és a GM, vagy a nagy járművásárlók, köztük a Leaseplan (amely 30 országban 1,7 millió járművet bérel), továbbá a második legnépesebb ország, India csatlakozott az aláírókhoz.

Emissziómentes töltés

Így a GM vállalta, hogy 2035-ig teljesen átáll „a száz százalékosan emissziómentes” járművekre, s ehhez hasonlóan a Volvo, Mercedes-Benz, BYD, Jaguar Land Rover hasonló vállalásokat tett. A Volvo 2030-ban már kizárólag elektromos autókat kíván gyártani, de a Jaguar még erre is rátesz: ígéretük szerint ott 2025 lesz ez első teljesen elektrifikált gyártási esztendő. A Ford 2030-ra ígéri európai személyautó-flottájának teljes villanyosítását. A Mercedes az évtized végére lesz készen a teljesen elektromos palettával, de hozzáteszik, hogy a piaci viszonyoktól függően.

Mindezzel ellentétben Herbert Diess, a VW első embere azt állítja, hogy még 2040-ben sem lehet megválni a belső égésű motoroktól. „Nyersanyagokra, új bányákra és újfajta, úgynevezett körkörös gazdaságra van szükség. Európában szűkösek az akkumulátorgyártó kapacitások, s nem elegendőek a megújuló energiaforrások hálózat sem” – fogalmazott Diess egy, a német Handelsblatt napilap szervezte online konferencián. Európában 2035-ben érhetik el a teljes elektrifikációt, a világon pedig 2050-ben lehet karbon-semleges a VW járműkínálata. A Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) adatai szerint a személyautók, tehergépkocsik, hajók, autóbuszok és a repülőgépek a globális széndioxid-emisszió mintegy egyharmadáért felelősek.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.09
A HangZóna mai vendége Bognár Tamás a Porsche Hungaria kommunikációs vezetője. ..
2024.05.09
Az MTI helyszínről származó információja szerint az egyik oldalon elütöttek egy embert, aki....
2024.05.09
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.09
A kínai autópiacon tomboló árháború és szoros verseny rendkívüli leleményességre ösztönzi az....
2024.05.09
Marokkó egy varázslatos hely, ahol a nomád berber hagyományok üdvözlik és magukba szívják a világ....
2024.05.09
A VW az adminisztratív létszámot felmondási szerződésekkel akarja csökkenteni. Aki gyorsan dönt,....
2024.05.09
Magyarország európai gazdasági súlyát nagy mértékben növeli, hogy a BYD az autóbuszgyára után az....
2024.05.09
A világon elsőként a felső-ausztriai Laakirchenben, az autópálya melletti OMV-töltőállómáson....
2024.05.09
A Széchenyi István Egyetem, az ABZ Drone Kft. és a Cloud for Intelligent Airplace Zrt. (CloudIA)....
2024.05.09
Nem mindennapi teljesítmény büszke birtokosa egy budapesti Volkswagen Jetta és annak gazdája, Szűcs....