GM

GM: menni vagy maradni Dél-Koreában?

2018.04.26.

Tizenhat évi jelenlét és dollár milliárdok befektetése ellenére a menni vagy maradni dilemma eldöntésével néz szembe Dél-Koreában a Genaral Motors az Automotive News információja szerint. Az okok a vásárlói ízlés változásától, a veszteségességig és a szakszervezetekkel történt összecsapásokig nagyon összetettek. A GM Koreának e hónap 20.-ig kell a terveiről előterjesztést benyújtania a kormánya felé.

„Azt szeretnénk, ha a maradásra találnánk jó megoldást. Ez lenne a megfelelő lépés valamennyi részvényesünk miatt” – nyilatkozta a GM elnöke, Dan Ammann.

Az április 20.-i határidő nyomásként nehezedik a dél-koreai kormányra és az állam által alapított Koreai Fejlesztési Bankra. Ez utóbbi kijelentette, hogy kora májusig látni szeretné a GM Korea pénzügyi tervét, mielőtt elkötelezné magát állami pénzeszközök biztosítása mellett. Még februárban a GM bejelentette, hogy három termelőüzeme közül egynél sikerült megállítani a veszteséget.

A határidő azért is fontos, mert a GM Koreának ki kell fizetnie azokat a dolgozóit, akik önként hajlandóak elhagyni a céget. Ugyanakkor nem áll rendelkezésére készpénz a végkielégítések kifizetésére, a GM pedig nem szándékozik fizetni, amennyiben nem lesz megállapodás a szakszervezetekkel és a dél-koreai kormánnyal.

A GM távozása annak a projectnek is a végét jelentené, mely a Daewoo Motor Co. 1,2 milliárd dollár értékű vagyontárgyainak megvásárlásával kezdődött még 2002-ben, de a kezdeti kedvező fejlődés után az utóbbi években a kiélezett verseny miatt számos fontos európai és ázsiai piacról kénytelen volt visszavonulni. (E termelőrészleg 2002-ben mintegy 150 országba exportálta termékeit.)

Különösen a GM azon 2013.-dik évi döntése sújtott a dél-koreai részleget, melynek nyomán a Chevrolet európai eladásai a felére estek vissza 2013-ban, továbbá az Oroszországból történt 2015-ös visszavonulás, és az értékesítések tavaly történt leállítása Indiában is hátrányosan érintette őket. A GM Dél-Koreában elsősorban az európai piacra készített gépkocsikat.

Fordítás: Lehőcz Rudolf

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.13
- Két újabb H225M típusú helikopter érkezett a Magyar Honvédséghez az Airbus Helicopters....
2024.05.13
Az alábbi cikk különleges csemege a magyar automobilizmus kezdeti időszakáról. Az Autó Motor 1935.....
2024.05.13
- A hagyományos kamionoktól nagyobb és nehezebb gigakamionok megjelenése az európai utakon a vasúti....
2024.05.13
..
2024.05.13
Az úton átkelő teknősök védelmére hívja fel a figyelmet a Magyar Madártani és Természetvédelmi....
2024.05.13
Fokozza régiós terjeszkedését a budapesti székhelyű, 16 országban jelenlévő, az autó nagy- és....
2024.05.13
- Baleset miatt lezárták az M3-as autópálya Nyíregyháza felé vezető oldalát Bag térségében, ahol....
2024.05.13
- A zöld rendszámmal Magyarországon forgalomba helyezett gépkocsik száma 2024. április végére....
2024.05.13
- Sávot és irányt is tévesztett az a lengyel kamionos, aki néhány kilométer hosszan szemben haladt....
2024.05.13
A Datahouse adatai szerint 2024 első három hónapjában 37 ezer 506 új személygépkocsit és....