GM

GM: menni vagy maradni Dél-Koreában?

2018.04.26.

Tizenhat évi jelenlét és dollár milliárdok befektetése ellenére a menni vagy maradni dilemma eldöntésével néz szembe Dél-Koreában a Genaral Motors az Automotive News információja szerint. Az okok a vásárlói ízlés változásától, a veszteségességig és a szakszervezetekkel történt összecsapásokig nagyon összetettek. A GM Koreának e hónap 20.-ig kell a terveiről előterjesztést benyújtania a kormánya felé.

„Azt szeretnénk, ha a maradásra találnánk jó megoldást. Ez lenne a megfelelő lépés valamennyi részvényesünk miatt” – nyilatkozta a GM elnöke, Dan Ammann.

Az április 20.-i határidő nyomásként nehezedik a dél-koreai kormányra és az állam által alapított Koreai Fejlesztési Bankra. Ez utóbbi kijelentette, hogy kora májusig látni szeretné a GM Korea pénzügyi tervét, mielőtt elkötelezné magát állami pénzeszközök biztosítása mellett. Még februárban a GM bejelentette, hogy három termelőüzeme közül egynél sikerült megállítani a veszteséget.

A határidő azért is fontos, mert a GM Koreának ki kell fizetnie azokat a dolgozóit, akik önként hajlandóak elhagyni a céget. Ugyanakkor nem áll rendelkezésére készpénz a végkielégítések kifizetésére, a GM pedig nem szándékozik fizetni, amennyiben nem lesz megállapodás a szakszervezetekkel és a dél-koreai kormánnyal.

A GM távozása annak a projectnek is a végét jelentené, mely a Daewoo Motor Co. 1,2 milliárd dollár értékű vagyontárgyainak megvásárlásával kezdődött még 2002-ben, de a kezdeti kedvező fejlődés után az utóbbi években a kiélezett verseny miatt számos fontos európai és ázsiai piacról kénytelen volt visszavonulni. (E termelőrészleg 2002-ben mintegy 150 országba exportálta termékeit.)

Különösen a GM azon 2013.-dik évi döntése sújtott a dél-koreai részleget, melynek nyomán a Chevrolet európai eladásai a felére estek vissza 2013-ban, továbbá az Oroszországból történt 2015-ös visszavonulás, és az értékesítések tavaly történt leállítása Indiában is hátrányosan érintette őket. A GM Dél-Koreában elsősorban az európai piacra készített gépkocsikat.

Fordítás: Lehőcz Rudolf

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.05.23
Egy balesetnek nincs értelme – oka van – de utólag lehet értelmet adni neki, olyan tanulságok....
2018.05.23
A légszennyezettség miatt korlátozást vezetnek be az Euro 6-osnál régebbi dízelüzemű járművek....
2018.05.23
A több mint 600 lóerős, dupla motoros gép 1987-ben indult a Pikes Peak hegyi versenyen az Egyesült....
2018.05.23
Könczey Elemér Romániából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.05.23
A negyedik nemzedékébe lépő SAV (Sports Activity Vehicle) modell prototípusait a világ....
2018.05.23
- Emeli bruttó 6 forinttal a 95-ös benzin és bruttó 6 forinttal a gázolaj literenkénti....
2018.05.23
A Magyar Biztosítási Alkuszok Szövetségének tagjai idén is értékelték a biztosítótársaságok....
2018.05.23
Az autókereskedelem jelenleg két nagy, a bevételi forrásokat érintő, egyelőre még válaszra váró....
2018.05.23
- Többnyire alkalmi mezőgazdasági munkából élő roma férfiak és nők a kedden délután történt....
2018.05.23
Egy újabb alternatív üzemanyaggal működő Euro 6-os motorváltozatot vezet be a Scania az új....