GM

GM: menni vagy maradni Dél-Koreában?

2018.04.26.

Tizenhat évi jelenlét és dollár milliárdok befektetése ellenére a menni vagy maradni dilemma eldöntésével néz szembe Dél-Koreában a Genaral Motors az Automotive News információja szerint. Az okok a vásárlói ízlés változásától, a veszteségességig és a szakszervezetekkel történt összecsapásokig nagyon összetettek. A GM Koreának e hónap 20.-ig kell a terveiről előterjesztést benyújtania a kormánya felé.

„Azt szeretnénk, ha a maradásra találnánk jó megoldást. Ez lenne a megfelelő lépés valamennyi részvényesünk miatt” – nyilatkozta a GM elnöke, Dan Ammann.

Az április 20.-i határidő nyomásként nehezedik a dél-koreai kormányra és az állam által alapított Koreai Fejlesztési Bankra. Ez utóbbi kijelentette, hogy kora májusig látni szeretné a GM Korea pénzügyi tervét, mielőtt elkötelezné magát állami pénzeszközök biztosítása mellett. Még februárban a GM bejelentette, hogy három termelőüzeme közül egynél sikerült megállítani a veszteséget.

A határidő azért is fontos, mert a GM Koreának ki kell fizetnie azokat a dolgozóit, akik önként hajlandóak elhagyni a céget. Ugyanakkor nem áll rendelkezésére készpénz a végkielégítések kifizetésére, a GM pedig nem szándékozik fizetni, amennyiben nem lesz megállapodás a szakszervezetekkel és a dél-koreai kormánnyal.

A GM távozása annak a projectnek is a végét jelentené, mely a Daewoo Motor Co. 1,2 milliárd dollár értékű vagyontárgyainak megvásárlásával kezdődött még 2002-ben, de a kezdeti kedvező fejlődés után az utóbbi években a kiélezett verseny miatt számos fontos európai és ázsiai piacról kénytelen volt visszavonulni. (E termelőrészleg 2002-ben mintegy 150 országba exportálta termékeit.)

Különösen a GM azon 2013.-dik évi döntése sújtott a dél-koreai részleget, melynek nyomán a Chevrolet európai eladásai a felére estek vissza 2013-ban, továbbá az Oroszországból történt 2015-ös visszavonulás, és az értékesítések tavaly történt leállítása Indiában is hátrányosan érintette őket. A GM Dél-Koreában elsősorban az európai piacra készített gépkocsikat.

Fordítás: Lehőcz Rudolf

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.10.16
A középkategóriában megkerülhetetlen az Opel Insignia és nem csak azért mert jó nagy. De mi van....
2018.10.16
Magyarország európai szinten is vezető szerepre készül az összekapcsolt és autonóm közlekedésben,....
2018.10.16
Spanyolország legérdekesebb fesztiváljai, ami sok ember számára egyet jelent a felhőtlen....
2018.10.16
Ovidiu Serb Görögországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.10.16
Világszerte 939 100 gépkocsiját szállította ki szeptember végéig ügyfeleinek a ŠKODA az idén, 7,8....
2018.10.16
Az Audi az első autógyártó, amely a DTM új korszakát egy ügyfélcsapat bemutatásával köszöntheti. A....
2018.10.16
A Hoffer Zsolt, Bunkoczi László kettõs elõször állt rajthoz az elképesztõ népszerûségnek örvendõ....
2018.10.16
Berzai Zsolt rendőr alezredes, az ORFK-OBB főtitkára számolt be a nemzetközi és hazai....
2018.10.16
Az idősödő vidéki lakosság új lendületet adhat az automata járművek bevezetésének. A fix útvonalon....
2018.10.16
A Lexus UK egy brit sportcipő-manufaktúrával közösen megalkotta a márka első lábbelijét. Az....