szponzoráció

A Goodyear abroncsokkal megy a De Rooy csapat a 2016-os Dakar-ralira

2015.12.11.

A spanyolországi és marokkói alapos tesztelést követően a 2012-es Dakar nyertes csapatának, a De Rooynak a Goodyear terepre készült ORD tehergépkocsi-abroncsaira esett a választása. A 375/90R22.5 méretű abroncsokat három Iveco kamionra szerelik fel, amelyekkel az „Odüsszeia” elnevezésű 2016-os Dakaron indul a csapat. A Dakar a világ legnagyobb tereprali összecsapása autósok, motorosok és kamionosok számára, amelyet 2016-ban január 3. és 16. között rendeznek meg Argentínában és Bolíviában.

Örömünkre szolgál, hogy a De Rooy csapat a Goodyear terepre készült, 375/90R22.5 méretű ORD tehergépkocsi-abroncsait választotta a 2016-os Dakarra.  Az intenzív tesztelés során bebizonyosodott, hogy a mi teherabroncsaink kitűnő teljesítményt nyújtanak a csapatnak tapadás, tartósság és erő terén.  Ezek az alapvető tulajdonságok elengedhetetlenül fontosak, ha győztes pozícióban szeretnének célba érni a nagy kihívást jelentő Dakaron.  Az, hogy részt vehetünk a De Rooy csapattal az egyik legkeményebb terepversenyen, remek lehetőség számunkra, hogy bemutathassuk terepre készült ORD tehergépkocsi-abroncsaink teljesítményét a legzordabb körülmények között is.  A projekt révén továbbá értékes adatokhoz és információhoz juthatunk a jövőbeni tehergépkocsi-abroncsok fejlesztéséhez.  Már nagyon várjuk a januárt, és sok sikert kívánunk a csapatnak a Dakarhoz”, mondta Benjamin Willot, a Goodyear EMEA haszongépjármű-abroncsokért felelős marketing igazgatója.

A hollandiai székhelyű De Rooy csapat három kamiont nevezett a versenybe, amelyekre a Goodyear terepre készült, 375/90R22.5 méretű ORD tehergépkocsi-abroncsai kerülnek felszerelésre.  A fő versenykamiont Gerard de Rooy vezeti, aki a kamionosok kategóriájában megnyerte a 2012-es Dakart, a második járművet a De Rooy csapat tagja, Aleš Loprais irányítja, míg a harmadik, nagysebességű szervizkamionban Ton van Genugten ül majd a volán mögött.  A Goodyear ORD abroncsaira alapos tesztelés után esett a választás, amelyet 2015 júliusában a spanyolországi Baja-ralin, majd 2015 októberében a marokkói OiLibya-ralin végeztek. A tesztfutamok során a luxemburgi Goodyear Innovációs Központ mérnökei a csapattal együttműködve azon dolgoztak, hogy megalkossák az abroncs teljesítménye szempontjából a legjobb konfigurációt, és optimalizálják azokra a körülményre, amellyel a versenyzőknek szembe kell nézniük.

A tesztelt gumiabroncsok – amelyet majd a Dakaron is használnak – a Goodyear 375/90R22.5 méretű ORD tehergépkocsi-abroncsai voltak.  Ez a Goodyearnél alkalmazott egyedi méret váltja fel a csapat által korábban használt 14.00R20 méretű abroncsokat.  A 375/90R22.5 méretű Goodyear ORD abroncs megtartja a 14.00R20 méretre jellemző külső átmérőt és szélességet, de a nagyobb felniátmérő nagyobb fékhézagot, ezzel pedig jobb hőellenállást biztosít.

Henk van Leuven, a De Rooy csapatfőnöke hozzáteszi: „A Goodyearrel közösen végrehajtott tesztek során bebizonyosodott, hogy milyen egyedülálló teljesítményre képesek a Goodyear terepre készült ORD tehergépkocsi-abroncsai. Biztosan állíthatjuk, hogy ez a legjobb abroncs, amivel ringbe szállhatunk a Dakaron!  Az abroncs kulcsfontosságú tényezője azirányú célunknak, hogy januárban visszahódítsuk a dobogó legfelső fokát, és biztosak vagyunk benne, hogy a Goodyear abroncsaival ez sikerülni is fog.”

Az „Odüsszeia” elnevezésű Dakar 2016. január 3-tól 16-ig zajlik Argentínában és Bolíviában. A 2016-os versenyen várhatóan több mint 50 ország több mint 660 versenyzője vesz részt, több mint 400 motor, quad, autó vagy kamion kormánya mögött.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.22
- A Budapest fölé érkezett  zivatarlánc miatt jelentős késések várhatók a Liszt Ferenc Nemzetközi....
2024.05.21
Független mérések igazolták, amit az érintett modellek tulajdonosai már tudnak: a Toyota full....
2024.05.21
Ahogy azt megszoktuk: a márka marketingasszonya lazán, szórakoztatóan indította a Hyundai....
2024.05.21
Május 24-26. között idei első aszfaltos versenyén, a II. Hell Diósgyőr Rallye-n áll rajthoz Turán....
2024.05.21
Még kézzel építették az első Nissan Silviákat, és azok is leginkább Japánon belül maradtak. ..
2024.05.21
A BYD, a világ második legnagyobb elektromosautó-gyártója nehezen tud betörni a német autópiacra,....
2024.05.21
A Singapore Airlines szerint egy ember meghalt, és több mint 30-an megsérültek a súlyos....
2024.05.21
A győri rendőrök az állampolgárok segítségét kérik egy közlekedési bűncselekmény ismeretlen....
2024.05.21
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.21
Az elektromos autózás immár nem a jövő, hanem a jelen: ezt bizonyítja Szolnok, ahol újabb....