gumiabroncs

Goodyear: itt a 9. generációs téli abroncs

2014.10.01.

Több mint kétéves fejlesztés eredményeként a Goodyear gumiabroncsgyártó a 2014-es téli szezonra piacra dobta kilencedik generációs téli abroncsát, az UltraGrip 9-et (UG9), amelyet a Goodyear luxemburgi innovációs központjában mutattak be.

Az új abroncs a Goodyear UltraGrip 8-as modelljét váltja, amelyet az elmúlt három évben több mint hétmillió járműre szereltek fel. A kilencedik generációs UltraGrip abroncs 33 különböző méretben, 14-16 colos kiszerelésben kapható, mellyel a gyártó a kis és közepes méretű gépjárművek tulajdonosait célozza meg. Az UltraGrip 9-es modellje a prémium márkás téli abroncsok kategóriájába tartozik.

Az abroncsot úgy tervezték, hogy változó körülmények közt is alkalmas legyen használatra, hideg száraz napokon, nedves, latyakos körülmények között és hóban egyaránt. – Európában a téli hónapokra a változó időjárási körülmények jellemzők. Nekünk is olyan abroncsokat kell kínálnunk, amelyek azon túl, hogy kiváló teljesítményt nyújtanak havas utakon, a latyakkal, és a bizonyos napokra jellemző nagy mennyiségű vízzel is megküzdenek – mondta Fabien Desarcon, a Goodyear EMEA termékmarketing-igazgatója.


Az UG9 elődjéhez képest jobb teljesítményt nyújt havas utakon, mert futófelületi mintázatának mikro-mintaárkait és peremeit úgy alakították ki, hogy megegyezzenek az abroncs talajjal érintkező felületének mintáival, függetlenül a végrehajtott manőver fajtájától. A fogyasztók az UG9 "TOP" mutatója segítségével követhetik nyomon az abroncs kopását, a futófelületbe épített hópehely minták formájában. Amikor a gumiabroncs eléri a 4 milliméteres futófelületi mélységet, a hópelyhek is lekopnak, jelezve, hogy az abroncs használata már nem javasolt téli viszonyok között.

A Goodyear több mint két évig fejlesztette új téli abroncsát. Az általános jogszabályi előírásokon túlmenően a terméknek több mint 50 kritériumnak kellett megfelelni. Az UG9-ből mintegy 3000 prototípus abroncsot építettek négy fejlesztőüzemben, köztük a luxemburgi létesítményben, a lengyelországi Debicában, illetve a szlovéniai Sava üzemben is. Összesen 70 abroncsspecifikációt értékeltek ki, 30 átépítést hajtottak végre, 14 dizájnkombinációt teszteltek és vetettek össze 9 versenytárs termékkel. Hét alkalommal tesztelték a téli abroncsokat különböző finnországi, franciaországi, svájci és új-zélandi pályákon és tesztelő terepeken.

A Goodyear luxemburgi Innovációs Központjában tartott gépi tesztelésekkel együtt az abroncsot több mint hatszázszor tesztelték. A Goodyear magyarországi képviselője a Goodyear Dunlop Tires Magyarország Kft.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
A piacot kétszer meghaladó mértékben javult a japán gyártó értékesítési eredménye, januártól....
2024.05.01
Már tizenegy útvonalon jár a Bicibus a fővárosban. A bécsi gyerekek szüleik kíséretében iskolabusz....
2024.05.01
Vádat emeltek egy kecskeméti férfi ellen, aki gépjárművezető oktatóként és vizsgabiztosként dolgozó....
2024.04.30
- A Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) csaknem megtriplázza járatait, sűrűbben közlekednek a hajók....
2024.04.30
- A Bajáról Dombóvárra közlekedő személyvonat és egy személygépkocsi összeütközött kedden kora este....
2024.04.30
Egyre népesebb a holdmunkások járműparkja, pedig a feltételek kemények.  ..
2024.04.30
- Május elsején ismét elindulnak a Zselici csühögő erdei kisvasút Almamellék és Sasrét között....
2024.04.30
A BYD hírek szerint hibrid változatban is kínálni fogja az új pickupját, amellyel be akar törni a....
2024.04.30
Tizenkét ország 16 vaspapucsosa indul a május 1-jén a debreceni Perényi Pál Salakmotor Stadionban....
2024.04.30
A Porsche informatikai és folyamatfelügyeleti leányvállalata, az MHP egy központosított....