közlekedébiztonság
A politikusok szándéka szerint kevesebbet kellene fizetniük a görög autósoknak olyan kihágásokért, mint például a gyorshajtás, vagy a vezetés közbeni mobilhasználat. A kormány terveit a vasárnapi görög sajtóban Nikolaos Toskas miniszter helyettes ismertette. A politikus a tervezett intézkedést azzal magyarázta, hogy a görög embereknek az országot sújtó mély gazdasági válságban túl nagy megterhelést jelentenek az ilyen és ehhez hasonló bírságok.
Bár ez az intézkedés ennek fényében kedvezőnek tűnhet, a görög szakembereknek és az ETSC-nek erről határozottan más a véleménye. A közlekedésbiztonsági kutatók úgy vélik, egy ilyen intézkedéssel Görögország közlekedésbiztonsági helyzetében komoly visszalépést jelentene.
A Panos Mylonas egyik közlekedésbiztonsági kampányának plakátja (kép: ioas.gr)
Antonio Avenoso, az ETSC ügyvezető igazgatója a következőt fűzte hozzá: „A bírság tételek csökkentése nagyon rossz üzenetet hordoz közlekedésbiztonsági szempontból”.
A Panos Mylonas kutatóintézet rávilágított arra, hogy a közúti balesetek, valamint annak járulékos egészségügyi és társadalmi költségei jelentenek valódi terhet a görög gazdaságra nézve. Így a döntéshozókat inkább arra kellene ösztönözni, hogy javítsák a közúti ellenőrzések hatékonyságát a válságtól szenvedő országban. Hosszú távon több szempontból is ez jelenthet jó megoldást.