Teszt

GS, avagy a felemás autómánia

2017.10.05.

Nagy autópárti vagyok, de nem annyira nagyautó-párti, ám azért nem mondok nemet, ha van lehetőség kipróbálni egy D-szegmensű modellt.

 

 

Sportos státuszszimbólum                                                                      A szerző felvételei

A nyakatekert bevezető után jöjjön a lényeg, az új Insignia. Abból a szegmensből érkezett, mely már ránézésre is sugallja a pozíciót, mármint használójának beosztását, szóval igazi menedzser modell. A D-szegmensű flotta néhány típusa magas szintű hivatalnokokat is szolgál, szóval, több mint jármű, a szó klasszikus értelmében státuszszimbólum. Amit azért megpróbálnak a gyártók azok között is népszerűbbé tenni, akik szeretik a klasszikus kockánál vagányabb fazont. Iskolapélda erre a a Mazda 6-so, a Ford Mondeo, a VW Passatból kreált CC, valamint aktuális utódja, az Arteon. És persze az Opel Insignia, meg rajta az a plusz két betű, vagyis az GS változat.

Bő tér

A Grand Sport kupésan ferdehátú és praktikusan ötajtós. Ez azt is jelenti, hogy nem csak a hátsó ajtókra történő beszállás könnyű, de 490 literes és akár 1450 literesre bővíthető csomagtartó is jobban kihasználható.

A második üléssor lábtere még a D-szegmensben is fejedelminek számít, és a kupés fazont sem sokat vett el a fejtérből. Praktikus a hátsó traktus 40:20:40 arányú osztás is. Az 1,6 literes dízel 136 lóerőnyi teljesítménye és 320 newtonméternyi nyomatéka a kétezres percenkénti motorfordulatot átlépve rugalmasan mozgatja a másfél tonnás autót, miközben fogyasztása városban sem szökik az egekbe, ami öt liter körül értéket jelent.

Hol van a trükk?

Nagy titok nincs, inkább a sok hatékony mérnöki munka és fejlesztés a magyarázat: az új technika a GM E2XX padlólemezére épül, elődjénél nagyobb tengelytávval, jobb helykihasználással, de ami még fontosabb, hogy jóval kisebb súllyal. Az Opel Insignia Grand Sport felépítése teljesen új, tengelytávja több mint kilenc centiméterrel nőtt, miközben az autó csak 5,5 centiméterrel hosszabb, szűk centivel szélesebb és hárommal alacsonyabb elődjénél. A megváltozott arányoknak köszönhetően tágasabb és sportosabba, vagy ahogy az Opel formatervezői fogalmazták, minden eddiginél atlétikusabb és jobb fellépésű lett az Insignia. És ez nem csak a látszat, mert a hatékonyság és a súlycsökkentés, valamint a könnyű anyagok alkalmazása, - a motorháztető alumínium - 175 kilogrammos diétát eredményezett.

Start-procedúra

Nem igazán reagált villámgyorsan és a városi közlekedésben rontotta az önbizalmamat az alapjárati motorleállítás működése. A zöldítés jegyében a kuplung benyomásakor még nem, csak a fékpedál felengedésére indul azonnal a motor, ami így tovább pihenhet. Értem én, hogy ebben az időszakban így kisebb a környezetszennyezés, ám gyakorlatilag mégsem pozitív a mérleg. Mert zöldre váltó lámpánál ért néhány kudarcos indulás után inkább kikapcsoltam. Mert a fékről lelépve épp a kuplung felengedésekor indulna be a motor, ám ettől leáll az újraindítás. És újrakezdjük a start-procedúrát, miközben mögöttünk áll az autósor...

Nekem kínai

Még egy kis furcsaság: a start gomb megnyomásakor a középső (sebességmérő műszeren) a következő (start-info) üzenet jelenik meg: „Ind. el a járművet az alk. megtekint.”Hát ezt fordítást, pontosabban rövidítést nem éppen németes precizitás jellemzi, ami azért bosszantó, mert egyébként az autó több mint korrekt menedzser autó, mert lezser és sportos a formája is, ami nálam bejön, annak ellenére, hogy nagy. Nekem például az Astra is elég lenne.

Van, ami nagyon is jó

Mind városban, mind autópályán jól hangolt a kormányzás, amivel élmény akár kis ívben jobbra kanyarodni, vagy akár nagy tempónál előzni. Aki teheti, ne sajnálja rá a pénzt, mert megéri a negyedmillió forintos felárért kapható Head up kijelző, mely a szélvédőre vetítve mutatja a sebességet és fordulatszámot, valamint a javasolt sebességváltó kapcsolási irányt, a sávtartást, de ami szintén nagyon hasznos, hogy jól láthatóan megjeleníti a navigációt, ráadásul a legszélsőségesebb fényviszonyok között is mindegyik jól látható. Elől, hátul, körbe kamerarendszer, lassú manővernél nincs gond, ám a mai modellekhez hasonlóan az Insigniában is jelentősen növelik a holtteret a vastag oszlopok, különösen a két első, vagyis az A-k. Az AGR tanúsítványos ülések (Aktion gesunder Rücken – egészséges hát csoport) érezhetően kímélők és hosszú úton is kényelmesek, és ami még fontosabb, hogy védik az egészséget.

 

OPEL INSIGNIA GS

Műszaki adatok

Motor: 1598 cm3/136 LE

Hosszúság: 4897 mm

Szélesség: 1863 mm

Magasság: 1455 mm

Tengelytáv: 2829 mm

Tömeg vezetővel: 1503 kg

Csomagtér: 490-1665 liter

Fogyasztás: 4,4 liter/100 km (vegyes)

CO2 kibocsátás: 118 gr/km

V.Max: 211 km/h

Gyorsulás 0-100 km/h: 10,5 mp

Forrás: gyártó

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.10.17
A csődhelyzetben lévő olasz légitársaság felvásárlására hétfő délutánig lehetett ajánlatokat beadni....
2017.10.17
A Német Túraautó Bajnokság 2017-es idénye több mint százötvenezer néző előtt, Marco Wittmann....
2017.10.17
A magyar rendőrök a német hatóságok által körözött autót foglaltak le a Csongrád megyei....
2017.10.17
Két személygépkocsi és egy járműszerelvény ütközött Levél térségében - a közlekedési baleset során....
2017.10.16
Naponta több százezren kelnek útnak, hogy a szokásos távolságot leróják az otthon és munkahely....
2017.10.16
2017 első háromnegyed évében a Volkswagen globálisan 367.900 gépkocsit szállított ki a Transporter....
2017.10.16
A bajor prémiumgyártó négy kategóriagyőzelemmel, valamint két második és két harmadik helyezéssel....
2017.10.16
Gennady Nazarov Ukrajnából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2017.10.16
A tatabányai önkormányzati tulajdonú T-Busz Kft. 41 új autóbusz vásárlásáról írt alá szerződést....
2017.10.16
Újabb szupergépet villantott Lewis Hamilton: ezúttal egy brutális motorkerékpárral száguldott. ..