Apollo

Gyáravatás – az Apollo Tyres beköszönt Magyarországra

2017.04.15.

Ez a gumiabroncsgyártó vállalat első Indián kívüli zöldmezős beruházása - a magyar kormány dolgozónként 16 millió forinttal támogatta a tervek szerint ezer alkalmazottat foglalkoztató Apollo Tyres-t. Óriási üzem, népes vendégsereg a megnyitón, ahol a gumiabroncs után a második leggyakrabban elhangzó szó a család volt.

Április első péntekén Orbán Viktor miniszterelnök hivatalosan is megnyitotta az Apollo Tyres hatodik üzemét, amely a vállalat második gyára Európában. Az eseményen részt vett Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, Rahul Chhabra, az Indiai Köztársaság magyarországi nagykövete, Onkar S Kanwar, az Apollo elnöke, valamint Neeraj Kanwar, az Apollo alelnöke és ügyvezető igazgatója.


Rengeteg vendéget is hívtak, buszok hosszú sora szállította a gyáravatón résztvevőket és a nemzetközi sajtó is kiemelt figyelemben részesítette az eseményt. Az indiai Apollo Tyres 2008-ban egyszer már előkészítette egy magyarországi gyár felépítését Gyöngyösön, ám akkor meghiúsult a fejlesztés. A cég 2014-ben döntött ismét arról, hogy Magyarországot választja Szlovákia helyett. Az alapkövet 2015 áprilisában tette le Orbán Viktor miniszterelnök és Onkar S. Kanwar, a vállalat elnök-vezérigazgatója.

– A világ legkorszerűbb gumiabroncs-üzeme kezdi meg a termelést Gyöngyöshalász ipari parkjában, ami nemcsak az Apollo Tyres, de a régió fejlődését is elősegíti – mondta Onkar S. Kanwar, az indiai cég elnöke a gyáravató ünnepségen pénteken. Az üzletember megköszönte a magyar kormánynak a gyárépítés elmúlt 2 évében nyújtott aktív támogatását. – A magyarok barátaink, az Apollo Tyres tehát nemcsak egy üzleti lehetőséget lát első Indián kívüli zöldmezős beruházásában - fogalmazott.


Jelezte: nagy hangsúlyt fektetnek az ágazatból hiányzó helyi munkaerő képzésére és a társadalmi felelősségvállalásra. Ennek jegyében a gyöngyöshalászi üzem munkatársai három hónapos képzésen vehettek részt a vállalat holland és indiai gyáraiban. Neeraj Kanwar, az Apollo Tyres alelnöke az eseményen arról beszélt: az új gyárban már mintegy 500-an dolgoznak és a beszállítók száma is jelentős.

Kiemelte: a szakemberképzésben széleskörű partnerség kialakítására törekednek a térség és a régió oktatási intézményeivel. Együttműködésük a Miskolci Egyetemmel emellett a kutatás-fejlesztés terén is meghatározó. Rahul Chhabra, India magyarországi nagykövete a gyáravatón közölte: országának gazdasága évente 7,5 százalékkal bővül, és a növekedés a következő években a várakozások szerint kétszámjegyű lesz. - A magyar cégek profitálhatnak a gyors ütemű bővülésből - mondta, és megjegyezte, a 15 millió dollárra tehető a magyar befektetések értéke Indiában, melynek növelésére bőven van még lehetőség.


Orbán Viktor beszédében sokszor említette a családot, s arról beszélt, hogy a befektetők szemében nem külföldiek: Isten hozta Önöket a magyarok nagy családjában. Hangsúlyozta, a beruházás 16 milliárd forintos állami támogatásban részesült – egy alkalmazottra vetítve ez 16 millió forint. A miniszterelnök beszélt a duális képzés fontosságáról, mint az autó- és beszállítóipar jövőjének fontos pillérjéről.

Indiában nem szalagot vágnak át a gyáravatón, hanem kókuszdiót törnek, Gyöngyöshalászon is ezt tették az egyik Kanwar unoka felkérésére a színpadon, majd egy óriási gomb megnyomásával elindították a gyártósort. Utána a készült még egy óriási családi kép is.

A sajtót rövid gyárlátogatásra invitálták, ahol fényképezni nem lehetett. Az üzem valóban modern, aktív sávtartó automatikával felszerelt robot szállítja a gumiszövetet, a 34 méter magas alapanyagraktárban a legmodernebb gépek suhannak a polcok között. – A csúcson napi 16 ezer gumiabroncsot gyártanak majd itt, tudtuk meg kísérőnktől, ezt a kapacitást idén még nem éri el a gyár.


Sétánk során többször is volt olyan érzésünk, hogy messze nincs még kész minden, ugyanakkor a próbagyártás valóban lekezdődött. Megtudtuk, az abroncs 12 percig van a 160 fokos hőmérsékletű vulkanizálóban. Szigorú a minőségellenőrzés a még meleg abroncson, megnéztük a DOT számot, de nem volt értelmezhető a próbagyártás miatt.

A gyöngyöshalászi az Apollo Tyres második gyára Európában. A 72 hektáron elterülő üzem építése két éve, 2015 áprilisában indult, a vállalat 475 millió eurót fektetett a projektbe. Az építkezés 721 napig tartott, 7 ezer ember dolgozott rajta és 134 ezer tonna betont használtak fel az épületekhez. A munka legmelegebb napján 40 fok volt a hőmérséklet, a legkeményebb mínusz pedig 25 fok volt idén januárban


Az első építési fázis befejeztével a gyár évente 5,5 millió személyautó- és kisteherjármű-, valamint 675 ezer darab busz- és tehergépjármű-abroncsot fog előállítani. Apollo és Vredestein márkájú abroncsok készülnek majd itt európai piacra. Az első, eladásra szánt darabok az áprilisi átadó után néhány héttel készülhetnek el. Többek között olyan nagy autógyáraknak szállítanak majd, mint a Daimler, a Tata, a Volkswagen vagy a Suzuki.

Az idén alapításának 40. évfordulóját ünnepli az Apollo Tyres. Kezdetben kizárólag tehergépjármű-abroncsok gyártásával foglalkozott, hamarosan piacvezetővé vált ebben a kategóriában, majd nyitott más szegmensek felé is. A személyautó-abroncsok készítését csak a kétezres években kezdte meg a vállalat, de rövid időn belül a legnagyobb gyártóvá vált Indiában.


Az Apollo Tyres története során sokszor merészkedett ismeretlen vizekre. Ez volt az első indiai abroncsgyártó nagyvállalat, amely külföldön is megvetette a lábát egy 2006-os nemzetközi felvásárlás révén, ezt 2009-ben egy újabb követte. Szintén ők kezdtek el először Indiában gyártott abroncsokat forgalmazni Európában, amely közismerten a legfejlettebb autóipari piac.

Az Apollo Tyres jelenleg négy gyártóüzemet működtet Indiában, hármat Dél-Afrikában és egyet Hollandiában. A vállalat világszerte összesen 16 ezernél több alkalmazottat foglalkoztat, teljes kapacitása pedig megközelíti a napi 1700 tonnát. Éves árbevétele a 2015-2016-os üzleti évben 1,8 milliárd dollár volt. Az indiai piac a konszolidált árbevétel 69, míg Európa a 26 százalékát adja. Az Apollo Tyres e két kontinensről a világ több mint 100 országába exportálja termékeit.


Az Apollo Tyres értékesítési árbevétele pénzügyi éve harmadik, decemberrel zárult negyedévében az egy évvel korábbihoz képest 17 százalékkal 471 millió euróra emelkedett 403 millió euróról. Az adó és kamatfizetés, illetve értékcsökkenés előtti (EBITDA) eredmény 73,7 millió euróra emelkedett 71,2 millió euróról. A beszámolási periódusban elért nettó nyereség 40,6 millió euró lett, hat százalékkal magasabb az egy évvel korábbi 38,3 millió eurónál.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.11.20
Az autóstársak tisztelték, a rendőrök sűrűn megállították: egy nő vezet egy állami Volgát? ..
2017.11.20
A Volkswagen német konszernhez tartozó Skoda Auto 2020-tól megkezdi az elektromos autók gyártását....
2017.11.20
Jovcho Sanov Bulgáriából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2017.11.20
Német, ír és skót politikusokat kértek fel arra, hogy támogassák a 30 km/órás sebességhatárok....
2017.11.20
Csökkenti bruttó 8 forinttal a benzin, és bruttó 4 forinttal a gázolaj literenkénti....
2017.11.20
Lehetőségünk nyílt betekintést nyerni a Continental úgynevezett Vision Zero programjába, amely....
2017.11.20
Tanulságos történetet hozott nyilvánosságra a Ford: a cég egyik vezetőjének súlyos betegsége,....
2017.11.20
Steve Young, az ICDP vezetője közölt a kutatószervezet honlapján egy rövid gondolatébresztő cikket....
2017.11.20
Huszonhat új, alacsonypadlós CAF villamos, valamint hatvan új, alacsonypadlós Skoda-Solaris....
2017.11.20
Amerikában a napokban vezették be, Európának még várnia kell, Japánban azonban már nemcsak, hogy....