Aftersales

A gyártók felveszik a harcot a magánszervizek és alkatrészbeszállítók ellen

2021.06.10.

Az utóbbi években egyre inkább terjednek a különböző szervizcsomag ajánlatok. A Genesis minden eladott autóhoz az 5 év garancia mellé állja a szervizköltségeket is, a Polestar modellek árában is benne van a szerviz, a Volkswagen pedig nemrég indított új kampányt az Egyesült Királyságban, amelynek keretein belül a 3 és 6 éves közötti autóhoz adnak két év garanciát és assistance szolgáltatást is, havonta nagyjából 30 fontért. Miért van egyre több ilyen ajánlat? Az aftersales fontosabb a gyártók számára, mint gondolnánk.

Bár könnyű elsiklani az aftersales jelentősége felett, a gyártók és a kereskedők számára is az egyik legfontosabb bevételi forrás. Az autógyártók elsősorban az alkatrészek eladásából profitálnak, a kereskedők pedig a szervizelés költségeiből csíphetnek le maguknak egy jelentős szeletet.

Az utóbbi években mindkét terület veszélybe került a szempontjukból. A különböző utángyártott alkatrészeket forgalmazó vállalkozások óriásira nőttek, ahogy azt Magyarországon is tapasztalhatjuk, a magánszervizek pedig már elérték azt a szintet, hogy nyugodt szívvel választják az autóvásárlók az általuk nyújtott olcsóbb alternatívát.

Kissé más a helyzet az elektromos autók esetében. Az akkumulátorral hajtott autóknál a szervizek inkább ellenőrzéseket jelentenek, nincs túl sok olaj és kopóalkatrész, amit cserélni kellene. Ennek ellenére a gyártók igyekeznek olyan környzetet teremteni, hogy az elektromos autók vásárlói is elmenjenek évente egyszer a szervizbe.

A Polestar például azt a megoldást választotta, hogy az autóik ára tartalmazza a szervizköltségeket, így könnyebben átültetik a hagyományos, belső-égésű autók esetében megszokott gondolkodásmódot az elektromos autók időszakába.

Ilyen szempontból a Tesla ismét külön utat jár, ugyanis ők nem várják el, hogy a vásárlóik behozzák az autóikat a szervizbe, ha csak nem szükséges. Éppen az ő példájuk hozhatja el azt a többi gyártó számára rémálomszerű fordulópontot, amikor a vásárlók belátják, hogy ha a többi elektromos eszközüket nem hordják szervizbe, valószínűleg az autót sem feltétlenül szükséges.

A fenti példákban használt autókra vonatkozó kampányokat is bemutattunk, amik egy harmadik kategóriát képviselnek, ha az aftersales ügyfelek megtartásának motivációjáról van szó. Őket elsősorban azért célozzák, hogy ha ismét visszaesik az új autók piaca, ahogy történt az 2020-ban is, a kieső ügyfelek okozta alacsonyabb bevételeket ki lehessen pótolni. Szintén fontos indok, hogy az új autók egyre megbízhatóbbak, a használtak pedig kevésbé, így gyakoribb látogatói lehetnek a szervizeknek a használt autók tulajdonosai.

Bár a motivációk különböznek, a trend egyértelmű. Biztosak lehetünk benne, hogy egyre több nagyon kedvező áron kínált, mindent magában foglaló szervizajánlat fog megjelenni a jövőben. Ez persze nem vet véget a magánszervizek és az utángyártott alkatrészeket forgalmazó vállalkozások térnyerésének, de mindenképpen nagyobb lesz a verseny azért, hogy ki javítsa az autónkat és milyen alaktrész kerüljön bele.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.03
Nem, nem a méretre utal. ..
2024.05.02
Egy nem mindennapi, 2021-es felvételt kapott a Bpiautósok egy olvasójától. ..
2024.05.02
A magyarországi használtautó-piacon jelenleg az élen még a korábbi évtizedek hagyományosan erős....
2024.05.02
A nagyobb akkumulátorkapacitásnak és a frissített regeneratív fékezőszoftvernek köszönhetően....
2024.05.02
Pekingben mutatta be 1000 km-es hatótávú Shenxing PLUS elektromosautó-akkumulátorát a vállalat. ..
2024.05.02
A Continental technológiai vállalat stratégiai partnerséget kötött a müncheni székhelyű vállalattal....
2024.05.02
Szegmensén túlmutató hely- és funkciókínálattal borítja rá az asztalt a kis szabadidőautók piacára....
2024.05.02
Május 10-én, a Mentők napján megemlékezést és ünnepet tart az Országos Mentőszolgálat. ..
2024.05.02
Nemrég egy illegálisan és nem hétköznapi módon tuningolt Suzuki Swift tulajdonosát igazoltatták a....
2024.05.02
A videó elején látszik, hogy egy kamion előzése okozza a torlódást, az autósoknak pedig nem....