elektomos autó
A vásárlási prémium a program gyenge kezdeti eredménye ellenére is két hellyel előrébb juttatta Németországot a McKinsey tanácsadó cég elektromos mobilitást több szempont szerint értékelő ranglistáján. A listát Norvégia vezeti Hollandia, Franciaország és Kína előtt, míg Németország a nyolcadik helyen áll.
Kína kifejezetten jó teljesítmény nyújt az elektromos mobilitás elterjesztésében a McKinsey szerint. Az ország júliusban vette át a gyártók rangsorának a vezetését. "Kínában a gyártók és a hatóságok összehangolt erőfeszítést tesznek az elektromos autók népszerűsítésére" - mondta Nicolai Müller, a McKinsey szakértője. Kínában a vásárlók több mint hatvan modell közül választhatnak, míg Németorszában csak negyvenből - mutatott rá.
Jürgen Stackmann, a VW márka értékesítési igazgatója szerint Kína minden kétséget kizáróan a világ legnagyobb elektromos autó piaca lesz, mivel az eladások rohamosan nőnek az országban. Hangsúlyozta: ha következetesen törekszünk valamire, annak meg is lesz az eredménye. Norvégiában például az elektromos és plug-in hibrid autók aránya a forgalomba helyezésekben már elérte a harminc százalékot. Az autósoknak azonban nemcsak a vételár számít, hanem az infrastruktúra is legalább annyira fontos - jegyezte meg.