Audi A4

Győri motorokkal Velencében vezethettük az új Audi A4-est

2015.10.09.

Nehéz eldönteni, mi volt varázslatosabb, az őszi fényben pompázó lagúnák városa vagy az új Audi A4-es, a kettő együtt azonban kétségkívül feledhetetlenné tette az A4-es olaszországi bemutatóját. Főleg annak tudatában, hogy Győrben készült minden motortípus, amit az új generációs autóba beépítettek.

Pontosítsuk a címet, Velencében nem vezettük az új A4-est, mert ott csak hajóval, gondolával, vízibusszal és vízitaxival lehet közlekedni, hiszen mint az köztudott, cölöpökre épült a város. Velence környékén azonban rendesen kiautóztuk magunkat.

Szép város szép autóval: Velence és az új Audi A4

A reptérre megérkezve szokás szerint kiosztották az autókat. A legerősebb motorra rögtön le is csaptunk. A 3.0 TDI  motorba 272 lóerőt préseltek be a győri szakemberek. Kimondva is sok, vezetve pedig az elképesztő szóval jellemezhető. Még hogy a dízel halott? Egy frászkarikát! Az autópályára érve padlógázzal kezdjük az első etapot. A százat pillanatok alatt, a kétszázat pedig villámgyorsan elérjük. 220 kilométeres sebességénél tovább nem tudom fokozni a tempót, mert valaki mindig elém kerül az autópályán. S persze az is bevillan, ha az olasz rendőrök bemérnek, a gatyámat is ott hagyhatom Itália földjén. Traffipax gyilkos autó, mondja mellettem az anyósülésen helyet foglaló magyar kollégám, jelezve azt, ne bánná, ha kicsit visszafognám a száguldás erejét.

Hátulról is kívánatos az A4.

Autót váltunk, az A4-es marad, a motor azonban változik. Győrben készült az 1.4 TFSI motor is, 150 lóerős, az előbbivel ellentétben kézi sebességváltós. Nem is bánjuk, mert a hegyekbe vezető út vár ránk. A szerpentinen előbb fel, majd lefelé megtapasztalhatjuk, nem csak a motor, hanem az autó útfekvése is kifogástalan. Csakúgy mint az utastér minden eleme. Az Audiról köztudott, csak minőségi anyagokat használ, ez elmondható mindenről, az ülésektől a műszerfalig. Ez utóbbi virtuális, amit először a kizárólag Győrben készülő TT sportautók harmadik generációjában használtak először. A virtuális műszerfalat most kapta az új A4-es is, a vezető maga dönti el, minden adatokat szeretne látni a műszerfalon, s választhat a navigációs nézetek között is.

Virtuális műszerfal, mint a TT-ben, a középkonzolon elhelyezett képernyő maradt, így az anyósülésről is jól látszik a navigáció.

Ellentétében a TT-vel, ahol csak a vezető látja a navigációs térképet, szerencsére az A4-esben meghagyták a középkonzolon a monitort, így az anyósülésről is jól látszik, éppen merre haladunk és mennyi van hátra még a célig. A navigáció tud magyarul, így aztán igazán otthonosan érzetük magunkat Velencében.

Köszönhető ez persze Josef Sclossmachernek, az Audi AG termékkomunikációs menedzserének is, akit régi ismerősként üdvözöltünk az egyik lagunán három hónapja felépített és átadott Marriott Hotelben, ahol az esti prezentációra sor került.

Hátul is nagyobb lett a hely.

Az Audi szakembereitől megtudtuk, az A4 elődje az 1972-ben debütált A80-as volt. Azóta ebből a típusból 12 millió autót adtak el a világban. Az A4-es és elődjének titka, hogy a sportosságot az eleganciával ötvözi. 1972 óta persze a motorfejlesztés hihetetlen fejlődésen ment át. Az új A4-es motorjainak teljesítménye az eggyel korábbi generációhoz képest 25 százalékkal nőtt, miközben a káros anyag kibocsátást 21 százalékkal csökkentették. Az autó súlya is kevesebb lett, száztíz kilogrammal könnyebb.

Schlossmacher elmondja azt is, aerodinamikailag nagyon jó az A4-es, amit szélcsatornában végzett tesztekkel kísérleteztek ki. Azt pedig magunk is megtapasztalhattuk, zajcsökkentésből is remek végeztek az Audi mérnökei, mert 220-nál is alig szűrődött be a motor hangja az utastérbe.

Varázslatos motor rejlik a tető alatt, aki a dízelt halottnak nevezi, sosem vezetett 3.0 TDI motorral szerelt autót.

Az autó extráit pedig hosszasan lehetne sorolni. A beépített hangszórók egy diszkónak is erényére válna, az ülésekbe szellőzőt és masszázst építettek be, a vezetői asszisztensek között van sávkövető, dugóban városi vészfékező rendszer és parkoló asszisztens is.

Az új A4-es ősszel kerül a kereskedésekbe, harmincezer eurós induló ára miatt a tehetősebbek autója lesz. Nem csak nálunk, Németországban is. 

Olaszországból Koloszár Tamás tudósított.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.02
És van rá logikus magyarázat.   ..
2024.05.01
Az autó egyik legfontosabb adata az ára. Szélsőségesen eltérhet, kétezer forinttól százmillió....
2024.05.01
A BMW Múzeum részletekbe menően felújította előcsarnokát. Az elsődleges cél egy olyan modern,....
2024.05.01
A Ye sorozat három új modelljét egyszerre tervezik bemutatni ..
2024.05.01
- Oroszországban 161 ezer személygépkocsit gyártottak az idei első negyedévben, 81,3 százalékkal....
2024.05.01
Minden idők legszorosabb horvát WRC futamát élhettük át idén, ugyanakkor az új szabályrendszer is....
2024.05.01
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma tavaly 20 százalékkal, 14,6 millióra nőtt, így....
2024.05.01
Kés súlyos balesetről is hírt adott néhány perccel déli 12 óra aután a katasztrófavédelem. ..
2024.05.01
Az olasz helyett a spanyol Forma-4-es bajnokságban indul új csapatával, a Cram Motorsporttal Hideg....
2024.05.01
Végre belekóstolhattam az Magyar Év Autója 2024 egyik díjára jelölt legújabb Volkswagen Touareg....