magyarok a világ járműgyártásában

„Ha elég szorgalmas és tehetséges vagy, eljuthatsz a világ tetejére!” – 4. rész

2017.03.10.

A „Magyarok a világ járműgyártásában”című tematikus kiállítás célkeresztjében elsősorban a pályaválasztás előtt vagy az útkeresés stádiumában lévő fiatalok állnak, ugyanakkor kortól és nemtől függetlenül ígér maradandó élményt az Autós Nagykoalíció által szervezett program március 24. és 26. között. A múltat, jelent és jövőt idéző kiállítás ötletgazdája, Knezsik István további kedvcsináló részleteket közölt a programról.

Szöveg: Horváth Miklós, fotó: ANK

Hogy mennyire átfogó és széles spektrumú az AMTS keretein belül 5. alkalommal megrendezésre kerülő esemény, az ANK elnöke, Knezsik István a következőket mondta: „A G-pavilon több mint 1000 négyzetméteres területén egy időben lesz látható a hazai járműipar minden korszaka, melyek a világ járműgyártásának mérföldkövei is egyben. Ennek okán remélem, hogy minél többen leszünk március 24-én 13 órakor a színpadnál, ahol rengeteg csodálatos embert fogunk bemutatni a nagyközönségnek, akik valóban eljutottak a világ tetejére. Az élő show tehát emberi történetekről szól, miközben az időutazást és számtalan újdonságot ígérő felfedezést tartogató installáció megmutatja mindazokat a találmányokat, melyeket mi magyarok adtunk a világ járműgyártásának. Olyan csodákat mutatunk be a háromnapos rendezvény idején, melyekről sokan nem is tudnak idehaza. Ha ismernénk, akkor pedig büszkék lennénk a kifogyhatatlan szellemi tőkére és annak minden gyümölcsére, hiszen Magyarország a járműipar szilícium-völgye – ennek bizonyítékai lesznek láthatók és a hallhatók a tematikus kiállításon”.

Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke - képre kattintva galéria nyílik

Mátyás király idejében született találmányunk a Kocs községből származó kocsi, mint mindennek a kezdete jelenti a null kilométerkövét ennek az időutazásnak, melyet Galamb József és Henry Ford közös munkájának gyümölcse, a Fordson traktor követ. A múltidézés különlegességei között megtekinthető lesz a Die Hard 5. epizódjában látható romboló is, melyet Szalay Balázs és az Opel Dakar Team épített ZIL-alapokra. Az MRAP Cougar replika különlegessége, hogy képes hídról leugratva, lépcsőkön fel s alá masírozva, vagy akár felborulás után is mindenen át- és továbbmenni. Szalay Balázs elmondása szerint pedig azért volt érdekes kihívás számukra ez a projekt, mert 7 hónap alatt kellett megépíteni három ilyen kamiont, melyek kivitelezői általában angliai vagy amerikai cégek. A három elkészült modellből egyet visszavittek Amerikába, kettő viszont itt maradt, melyeket csúnyán összetörtek. A kiállításon a film kulisszatitkaira is fény derülhet.

Egy másik réteg megszólítására fókuszálnak a Formula Student csapatok, melyek közül három kecskeméti (KEFO Motorsport, KEFO Motostudent, GAMF Hungary), két győri (Arrabona Racing Team és a SZEngine) és négy fővárosi (BME Formula Racing Team, BME-Shox Motostudent Team, a Pneumobil-Óbuda és az OECO Bánki Donát Shell Eco-marathon) csapat áll a nagyérdemű elé. A fenti csapatok esetében van ahol a takarékosság, van ahol a gyorsulás, és van ahol a végsebesség számít. A lényeg a közös munka, az egyének tehetségéből és szorgalmából megszületett produktum, mely egy csapatot fémjelez. A műfaj különösen főiskolások és egyetemisták körében népszerű, de akadnak profi senior résztvevők is egy-egy mezőnyben. A világsorozatokat járműgyártók és beszállítók inspirálták, mert felismerték a felsőfokú végzettségűek hiányosságait, ezért már a diploma megszerzése előtt komoly gyakorlati munkára ösztönzik a magyar mérnökhallgatókat is.

A solar autóverseny legjobbjai között szerepelt a GAMF MegaLux jármű

Knezsik István az érdekességeket beharangozó közleményében kiemelte az Audi Hungaria standján bemutatásra kerülő legsportosabb termékeket. A győri gyár standján látható lesz egy Audi TT RS Coupé, egy RS3 Limousine és egy S3 Cabriolet modell, valamint a hétszeres „Engine of the Year” díjas 400 lóerős, 2.5 literes öthengeres erőforrás, mely a kiállításra kerülő TT RS Coupé motorházában teljesít szolgálatot. Az öthengeres motor sorozatban immár hetedik alkalommal nyerte el a kitüntetést. A különleges motorok sorát erősíti az Audi S3-ban dolgozó kétliteres, 310 lóerős TFSI agregát is, valamint az 5.2 literes V10-es, 610 lóerős motor, mely jelenleg a Lamborghini Huracán és az Audi R8-as erőforrása. A felsorolt sportautók és motorok mind a gyár kompetens, magyar munkatársainak világszínvonalú High-End termékei.

A győri gyártású Audi TT RS Coupé

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....