Audi

Hajómánia és TT Roadster - Mátrabérci Sándor I. rész

2015.10.19.

„Ahogy mindenki, úgy én is irigyeltem a szomszéd kis srácot pedálos Moszkvicsáért, mert ahogy akkoriban sokaknak, úgy nekem sem volt, pedig nagyon vágytam rá.”

Az R8-as Audi mellett Bessenyei Péter műrepülőpilóta és Mátrabérci Sándor a Hungaroringen

A legnagyobb hazai gépjárműimportőr, a több márkát is forgalmazó Porsche Hungária egyik vezetőjét, Mátrabérci Sándort arról faggattuk, hogy indult autós pályafutása és hogyan jutott el az Audi márkaigazgatói székig.

-Első autód?

- Ahogy sok akkori kölyöknek, úgy nekem is nagy álmom volt egy pedálos Moszkvics, de sajna csak másokét nézhettem irigykedve. Igaz, hogy erdészetnél dolgozó és gépészmérnök apám csinált nekem egy lábbal hajtós gokartot, ami tényleg nem kis dolog volt, mert első vezetői élményemet jelentette nekem.

-Igazi járgány?

-Tizennyolc évesen vezethettem a családi autót, ami egy 750-es Zastava volt, közismertebben a púpos Fiat 600-as, amit négyhengeres benzinmotor hajtott. Aztán jött a kéthengeres és persze kétütemű Trabant, ahogy akkoriban megszokott volt.

A klasszikus világbajnoki Quattro

- Gondolom nem ez volt életed legizgalmasabb járműve.…

- Szerencsés vagyok, mert munkámnak köszönhetően sokféle és különleges kocsit vezethettem, nem is akárhol: kipróbálhattam például a legerősebb Audikat jégen és száraz pályán is, volt amit a finnországi Arjeplogban, volt amit a spanyolországi Ascari ringen. Olykor a márka veteránrendezvényein igazán nagy klasszikusokat is vezethettem.

Jeges pályán Arjeplogban

- Honnan jöttek a veteránok?

-Az Audi Classic gyűjteményét nemcsak látogatni lehet, hanem olykor néhány szerencsés ki is próbálhatja némelyik csodagépet, például Walter Röhlr legendás rövid quattróját, aminek 650 lóerős motorja van és igen csak izgalmas hajtásrendszere.

- Márkaigazgatóként valószínűleg mindig végigpróbálhatod az újdonságokat, és itthon is ilyenek szolgálati autóid, mostanában például mivel közlekedsz?

- Gyakorlatilag húsz éve járok cégautókkal, az Audinál az A6 Avant és Q7-ös modelleket váltogatom, de természetesen nem ilyenekkel indult munkavállalói korszakom, sőt, nem is az autózás volt az eredeti álmom..

-Miért, mi szerettél volna lenni?

-Hajómérnök akartam lenni, már hat évesen hajómodelleket készítettem, hajós könyveket gyűjtöttem és olvastam mindenféle hajósexpedíciókról. Még gimnazista koromban is azt terveztem, hogy a németországi kikötővárosba, Rostockba megyek, mert megtudtam, hogy ott van hajómérnök-képzés. Nagyon rákészültem erre, ezért ráhajtottam a matekra és a német nyelvtanulásra, ez az álom harmadikos koromig kitartott.

Mátrabérci Sándor

 

1971 május 22-én született

Nős, két gyermek apja

1989. Kereskedelmi és Vendéglátóipari Főiskola Budapest (ma BGF)

Kereskedelmi Üzemgazdász

1997. Kereskedelmi és Vendéglátóipari Főiskola Budapest (ma BGF)

Másoddiploma: Vállalkozás és Marketing Szakközgazdász

Beszélt nyelvek: német és angol

Érdeklődési kör: autók, műszaki dolgok, vitorlázás, barkácsolás, plusz a két gyerek

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.29
„Bemértek vagy nem?” – eloszlatjuk a dilemmát.   ..
2024.04.29
Összeütközött két autó az M3-as fővárosi szakaszán - írja hétfő délután a Katasztrófavédelem.  ..
2024.04.29
A Hyundai Motor Group átlépte a 10 millió globális csatlakoztatott autós szolgáltatási előfizető....
2024.04.29
A Lexus vadonatúj kompakt crossovere nem köt kompromisszumot a minőség és a kifinomultság terén: a....
2024.04.29
Az induló kirándulószezonra időzítette menetrend-módosítását a Raaberbahn/Győr-Sopron-Ebenfurti....
2024.04.29
Az Európai Unióban évente a jelenleginél nyolcszor több elektromos járművek feltöltéséhez szükséges....
2024.04.29
Idén 17. alkalommal adták át az ország legjobb fiatal szakembereinek járó elismeréseket. A Magyar....
2024.04.29
Izgalmas csaták és tehetséges HUMDA-pilóták sikerei a Balaton Park Circuiten. ..
2024.04.29
A Nissan Motor Co., Ltd. kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak....
2024.04.29
A Széchenyi István Egyetem együttműködési megállapodást kötött a független kutatóhálózat....