Toyota Motor Company

A hibridek húzzák a Toyota európai eladásait

2019.10.29.

Az év első kilenc hónapjában 16 százalékkal több hibrid modellt adott el a Toyota Európában, mint egy évvel korábban. Az eredmény: a márka megőrizte a botladozó piacon kivívott, minden eddiginél jobb pozícióját.

Miután a Toyota Motor Europe 2019 első félévében több hibridet adott el, mint pusztán belső égésű motorral szerelt modellt, és ezzel új rekordot állított be a márka óvilági történetében, a vállalat sikeresen fenntartotta lendületét. A harmadik negyedév végén ugyanazokat a parádés számokat produkálta, mint félévkor: a Toyota-csoport száz eladott autójából 52-őt hibrid hajtáslánccal vásároltak meg az ügyfelek, a két márka összesített piaci részesedése 5,3 százalékos (szemben a tavaly ilyenkor mért 5,0 százalékkal)!

A hibrid modellek iránti kereslet 16 százalékos emelkedése segítette hozzá a cégcsoportot, hogy 3,1 százalékkal növelje eladásait a térségben. A Toyota és a Lexus együttesen 838 ezer 691 autót adott el január és szeptember között; az egyre erősödő hibrid kínálatnak és az elvárásokat meghaladó keresletnek köszönhetően a vállalat az év végére bizonyosan meghaladja az eredetileg tervbe vett 1 millió 065 ezer darabos európai forgalmat.

Ami a Toyota márkát illeti, az első három negyedévben 2,6 százalékkal több autót adott el, mint egy évvel korábban. A hibridek részaránya 51 százalék volt; a 392 ezer 804 darab eladott hibrid modell 15 százalékkal haladja meg a tavaly ilyenkor mért eredményt. A legnépszerűbb hibrid modellek a C-HR (94 536 db), az ötajtós és kombi Corollák (89 835 db), a Yaris (86 330 db) és a RAV4 (75 168 db) voltak. Az összesített eladásokat továbbra is a Yaris vezeti, mögötte a RAV4 és a C-HR áll a dobogón. A legnagyobb arányú növekedést a Mirai mutathatta fel (+76%); a Camry tovább folytatja térnyerését (+30%), ahogy a RAV4 is népszerűbb, mint valaha (+24%).

A Lexus prémium márka 9,4 százalékkal növelte eladásait az elmúlt kilenc hónapban. A 63 ezer 490 eladott autó 67,8 százaléka (azaz több mint kétharmada) volt hibrid; a 43 ezer 077 darab benzin-elektromos modell 28 százalékkal több, mint 2018 azonos időszakában. A legnépszerűbb hibridek a márka szabadidőjárművei: az UX (13 198 db), az NX (13 181 db) és az RX (5215 db); ahogy a legkeresettebb típusok is közülük kerülnek ki. A rangsort az NX vezeti 18 ezer 449 eladott autóval, a második az UX (14 606 db), a bronzérem az RX-é (12 893 db). Elgondolkodtató ugyanakkor, hogy míg a hibridek Nyugat-Európában 99 százalékkal részesednek a márka eladásaiból, Kelet-Európában ez az arány csupán hét százalék! A Toyota esetében ennél jóval kiegyensúlyozottabb az arány: Nyugat-Európában 60, Kelet-Európában 22 százalék a hibridek aránya.

Az Európában hivatalosan forgalmazott Toyota és Lexus szabadidőjárművek eladásaiból gyakorlatilag azonos arányban részesülnek a hibridek: az előbbi márkánál 68,5, az utóbbinál 68,8 százalék a benzin-elektromos típusok aránya.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....