elektormobilitás

Hibridek a teherszállításban

2018.09.13.

Szeptemberben a hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon a Scania leleplez majd egy hálózatról tölthető hibrid elektromos tehergépkocsit (PHEV) az új tehergépkocsi-generáció alapján. A PHEV modellek és testvéreik, a hibrid elektromos jármű (HEV) minősítésű tehergépkocsik a Scania Zone használatával könnyedén teljesítik bizonyos övezetek károsanyag-kibocsátási és sebességkorlátozási előírásait.

Mi a Scaniánál tovább haladunk az elektromos mobilitás felé vezető utunkon az „itt és most” szemlélettel, olyan megoldásokat kínálva, amelyek a szükséges képességekkel rendelkeznek a városi ügyfelek első naptól kezdve fenntartható módon való támogatásához” – mondta Maria Johansson, a Scania Trucks városi járműveinek termékigazgatója. „Először egy HEV változatot mutatunk majd be, amelyet a PHEV jövőre követ majd. A Scania ügyfelei egy megbízható hardverrel, visszatápláló töltéssel, elegendő hatótávval, helyileg nulla károsanyag-kibocsátással és kompromisszumok nélküli teljes körű üzemeltetési gazdaságossággal rendelkező megoldást kapnak.”

Az új hibrid tehergépkocsikat a Scania DC09-es, soros, öthengeres motorja hajtja, amely HVO-val (hidrogénezett növényi olaj) vagy gázolajjal üzemelhet, az ezzel párhuzamosan dolgozó villanymotor teljesítménye pedig 130 kilowatt (177 lóerő), illetve nyomatéka 1050 newtonméter. A lítiumion tölthető akkumulátor energiakapacitását 7,4 kilowattórában határozták meg, hogy hosszú élettartamot biztosítson az akkumulátor számára. A tehergépkocsik tisztán elektromos üzemmódban is közlekedhetnek a belső égésű motor rásegítése nélkül, a kormányzás és a féklevegő-ellátás elektromos hajtású segédberendezéseinek köszönhetően.

A hibridek a legkorszerűbb színvonalat képviselik a teljes körű üzemeltetési gazdaságosság, az üzemidő és a fenntarthatóság tekintetében napjaink városi teherautói számára” – mondta Maria Johansson. „HVO használatával akár 92 százalékkal is csökkenthetik a CO2-terhelést, miközben kimagasló termelékenységet nyújtanak az egyre csak terjeszkedő városi területeken, ahol a tehergépkocsi-üzemeltetők olyan kihívásokkal néznek szembe, mint a közlekedésbiztonsági kérdések, a környezetvédelmi elvárások és a zsúfolt forgalmú utak.”

A Scania HEV modelljei 2018 novemberétől rendelhetők, míg a PHEV modellek 2019-ben érkeznek.

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.09.19
Már csak három nap és újra megnyitja kapuit a hazai autósport fellegvára a wolfsburgi márka....
2018.09.19
- Köztes leszállás nélküli járatok indítását tervezi Sydney és London között a Qantas. Az ausztrál....
2018.09.19
A Renaul Trucks bemutatta az Urban Lab 2 elnevezésű hűtős teherautót, amelyet az aerodinamika, a....
2018.09.19
Oleg Gutsol Ukrajnából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.09.19
Szerdán az új Peugeot Partner nyerte el Hannoverben a neves International Van of the Year 2019 (....
2018.09.19
A világszintű és európai hibrid értékesítéseket magasan vezető Toyota kétmilliomodik európai hibrid....
2018.09.19
- Már 11 éve emelkedik a hazai autópark átlagéletkora: a kutatási adatok alapján az autópark....
2018.09.19
Harmadik alkalommal hozta el a múlt és jelen különleges járműveit az egyedülálló, ingyen....
2018.09.19
A rendőrök a francia hatóságok által körözött gépkocsit foglaltak le Makó belterületén. ..
2018.09.19
Augusztusban kiugróan nagyot nőtt az egy évvel korábbihoz képest a forgalomba helyezett új autók....