kenőolaj

Hogy olajozottan menjenek a dolgok - Új rovat az Autószektoron!

2015.05.01.

Az „Olajozottan” rovatunkban azokat az autó- és motortulajdonosokat szeretnénk hasznos tanácsokkal ellátni, akik messzebbre látnak a saját orruknál, és egy picit odafigyelnek arra, hogy kedvenc két- vagy négykerekűjüknek mire van szüksége. A motor megfelelő kenése éppen olyan alapvető szempont egy felelősségteljes autótulajdonos számára, mint a gumik állapotának, a világításnak, vagy éppen a fékeknek az ellenőrzése, karbantartása. A gépjármű pedig meghálálja a törődést: a jó kenéssel szépen duruzsoló, egyenletes járású motor élettartama jóval meghaladja az agyonhajtott, olajsárban tocsogó, elhanyagolt társáét.

Rovatunkban ezért hétről-hétre egy kenőolajos témát járunk körbe. Hasznos tanácsokkal „megkenve” segítünk kiválasztani az autó motorjához illő, megfelelő minőségű és összetételű motorolajat, bemutatjuk, miért fontos a szervizintervallum betartása, milyen egy szakszerű olajcsere, mi a sorsa a fáradt olajnak, milyen jelzésekre kell odafigyelni a műszerfalon, hogyan kell ellenőrizni az olajszintet, szabad-e utántölteni, mikor szabad pörgetni a motort, és mikor nem szabad azonnal leállítani. Áttekintjük, mi az, amit otthon is el lehet végezni, és mikor kell feltétlenül szakemberhez fordulnunk, mikor szabad még továbbhaladnunk, és mikor érdemes inkább kihúzni kulcsot a gyújtáskapcsolóból.

Közben egy kicsit szakmázunk is. A kulisszák mögé betekintve a motorok és a kenőolajok történetével is foglalkozunk. Beszélünk a kenőolajos szakterület előtt álló kihívásokról, a kutatómunkáról és az innovatív megoldásokról a csúcstechnológiájú repülőgépipartól kezdve a Forma 1-en át a garázsunkban álló autónk motorjának működéséig. Segítünk megérteni a motor és a kenőolajok működését, a fizikai és kémiai folyamatokat, és a kötelező „tananyagon” túl talán néhány érdekességre is fény derül.

És még valami. Manapság kevés olyan dolog van, amit ne hamisítanának. Hamisítják a sportcikkeket, a csapágyakat, az autóalkatrészeket, de még a repülőgépiparnak is komoly lépéseket kellett tenni a hamisított alkatrészek kiszorításához. Miért pont a kenőolajokat ne hamisítanák? Az „Olajozottan” rovat cikkei alkalmasak lesznek annak a megértésére is, hogy milyen kockázatot jelentenek a bizonytalan eredetű és minőségű kenőolajok használata.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.01.20
Új Mercedes-Benz Conecto Next Generation autóbuszok állnak forgalomba Budapesten, az első tizenhat....
2020.01.20
A szakszerű javítás a csere lenne, de az több mint 260.000 Ft-ra rúg. Ki fizeti a révészt? ..
2020.01.20
Úgy tűnik, a Manchester City katalán edzőjének folyamatosan meggyűlik a baja Nagy-Britanniában a....
2020.01.20
Borta Ambrozie Ovidiu Romániából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2020.01.20
A kecskeméti Neumann János Egyetem és a baden-württenbergi Albstadt-Sigmaringen Egyetem 36....
2020.01.20
A francia PSA autóipari csoport eladásai tíz százalékkal csökkentek tavaly a 2018-as értékesítési....
2020.01.20
- A gyorsaságimotoros-világbajnokság (Moto GP) jogtulajdonosaként nemzetközi utánpótlás....
2020.01.20
- A Magyar Suzuki Zrt. 2020-tól kizárólag hibrid meghajtású gépkocsikat gyárt Esztergomban az uniós....
2020.01.20
Gyakorlatilag az egész világ, de különösen az autóipar első számú témája manapság a szén-dioxid.....
2020.01.20
A Ford bejelentette, hogy 42 millió eurós beruházással fejleszti tovább a Valencia üzemet, tovább....