kenőolaj
Rovatunkban ezért hétről-hétre egy kenőolajos témát járunk körbe. Hasznos tanácsokkal „megkenve” segítünk kiválasztani az autó motorjához illő, megfelelő minőségű és összetételű motorolajat, bemutatjuk, miért fontos a szervizintervallum betartása, milyen egy szakszerű olajcsere, mi a sorsa a fáradt olajnak, milyen jelzésekre kell odafigyelni a műszerfalon, hogyan kell ellenőrizni az olajszintet, szabad-e utántölteni, mikor szabad pörgetni a motort, és mikor nem szabad azonnal leállítani. Áttekintjük, mi az, amit otthon is el lehet végezni, és mikor kell feltétlenül szakemberhez fordulnunk, mikor szabad még továbbhaladnunk, és mikor érdemes inkább kihúzni kulcsot a gyújtáskapcsolóból.
Közben egy kicsit szakmázunk is. A kulisszák mögé betekintve a motorok és a kenőolajok történetével is foglalkozunk. Beszélünk a kenőolajos szakterület előtt álló kihívásokról, a kutatómunkáról és az innovatív megoldásokról a csúcstechnológiájú repülőgépipartól kezdve a Forma 1-en át a garázsunkban álló autónk motorjának működéséig. Segítünk megérteni a motor és a kenőolajok működését, a fizikai és kémiai folyamatokat, és a kötelező „tananyagon” túl talán néhány érdekességre is fény derül.
És még valami. Manapság kevés olyan dolog van, amit ne hamisítanának. Hamisítják a sportcikkeket, a csapágyakat, az autóalkatrészeket, de még a repülőgépiparnak is komoly lépéseket kellett tenni a hamisított alkatrészek kiszorításához. Miért pont a kenőolajokat ne hamisítanák? Az „Olajozottan” rovat cikkei alkalmasak lesznek annak a megértésére is, hogy milyen kockázatot jelentenek a bizonytalan eredetű és minőségű kenőolajok használata.