Modell

HPI Trophy 4.6 Nitro Truggy RTR

2018.07.28.

A HPI Trophy termékvonal már régen szerepel a HPI kínálatában. Ennek frissítése történt meg a ma már megszokott alkatrészekkel. Így került az autóba 2.4 GHz-es rádió-vevő páros, vízhatlan szervók és elektronika. Most egy kicsit közelebbről a Trophy 4.6 Truggy autót nézzük meg.  

Nevében is benne van, hogy ez egy truggy, ami a buggy-k és a monster truckok egyfajta keveréke. Alapvetően buggy felépítésűek, azonban lengőkarjai hosszabbak, kerekei pedig nagyobbak, olyanok, mint a Monster Truck autók nagyméretű kerekei. Ezzel gyakorlatilag egy nagyon stabil felépítés érhető el, miközben modellünkkel ott is tudunk autózni, ahol egy buggy autó, az alacsonyabb hasmagasság miatt már nem tudna elmenni. Ennek megfelelően ez is egy ideális modell lehet, amennyiben érdekelnek az off-road autómodellek. A kategória népszerű a világon mindenhol, truggy versenyeket mindenhol rendeznek, ahol buggy kategória is indul.

Autónkat ebben a dobozban kapjuk készhez és kicsomagolás után így néz ki a tartalma.

Autónk RTR. Ez azt jelenti, hogy a dobozból kivéve menetkész a jármű. Ez igaz is, hiszen az autó össze van szerelve, minden szükséges elektronika be van építve, kapjuk a távirányítót, és kapunk 8 darab AA méretű elemet, melyből 4 a távirányítóba, 4 pedig az autó vevődobozába kerül.

Mivel nitrós, robbanómotoros autóról van szó, természetesen ahhoz, hogy be is tudjuk indítani a motort, szükségünk lesz még modell üzemanyagra, üzemanyagflaskára, izzítóra.

A Nitro Star 4.6-os motor berántós, így az indításához nem kell további eszközöket beszerezni.

Nitro Star F4.6 motor a legendás Savage-ben mutatkozott be, így már jól ismerjük és tudjuk, hogy teljesítményben nincsen hiány. Mindemellett tartós, megbízható nitrós motorról van szó, így beállítása és üzemeltetése kezdők számára is gyorsan elsajátítható.

Star F4.6 motor paraméterei

  • 6 cm3
  • 9 LE teljesítmény @ 32.000 fordulat / perc fordulaton.
  • ABC konstrukció
  • Kompozit csúszókarburátor
  • Berántóval szerelve (alvázunk lehetővé teszi a startpados indítását is modellünknek, sőt, egy hátlapcserével motorunkat Roto Start-osra is átszerelhetjük.)

Fentiek alapján látható, hogy a kis modell motor pokoli erős!

Autónk vízálló, ami egy off-road autónál jó szolgálatot tesz. Így játszhatunk vagy versenyezhetünk nedves füvön, esőben is akár. Teljesen zárt vevődoboz és vízálló, HPI SF-10W szervók, valamint a vízálló légszűrőház teszik lehetővé mindezt. Természetesen nem tengeralattjáró, víz alá ne merítsük a modellünket, mert az elektronika mellett a modell motorunk viszont nagyon rosszul viselné a víz alatti pillanatokat.

Természetesen modellünket modern, 2.4 GHz, zavarás-mentes, rádió adó és vevő páros segítségével, úgynevezett pisztoly-távval tudjuk irányítani. Funkcióit tekintve beépített failsafe érdemel említést, ez egy esetleges jelvesztés (pl: lemerül a távirányító) esetén autónkat megállítja. A távirányító működtetéséhez 4 darab AA méretű elem szükséges.

Az alváz 6061-es alumínium ötvözetből készítik, amely egy jó erős, ugyanakkor könnyű fémötvözet. Az alacsony súly áldásos hatása a teljesítményben és a jó irányíthatóságban mutatkozik meg.

Természetesen a Truggy egy állandó összkerékhajtásos modellautó, melynek minden pontján porvédős golyóscsapágyazás biztosítja a sima futást. Motorunk teljesítményét a kuplungharangon keresztül a központi, acél spúr kerék és a középső differenciálmű kapja meg, és továbbítja az első illetve a hátsó, olajjal töltött, szintén acél fogaskerekekkel épített differenciálművekbe. Ezekből a kihajtások szintén acél tengelyek, így kerül végül a kerekekhez a meghajtás. Fékezésről hűtött féktárcsák gondoskodnak a központi differenciálművön.

Futómű természetesen minden keréknél, független kerékfelfüggesztés, hosszú lengőkarokon. A lengéscsillapításról 4 darab nagy teljesítményű, fém, olajos teleszkóp gondoskodik. A futóműgeometria teljesen állítható, minden tekintetben, ahogy az elvárható egy komoly, akár versenyzésre is alkalmas modellen.

Ez a Truggy már nem feltétlenül belépő szint a modellezés világába, jóllehet nyugodtan választható ez is első modellként.

Érdemes a nitró motorok bejáratásával és a jövő héten várható, motorok beállításával kapcsolatos anyagainkat is áttekinteni, ezek megértése jó szolgálatot tesz a modellünk hosszan tartó és gondtalan üzemeltetése érdekében.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.14
Annak ellenére, hogy a gyalogos balesetek száma évről évre javuló tendenciát mutat hazánkban, a....
2024.05.14
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.14
A csalódást keltő szeptember után (-11,6 százalék) a romániai új autók piaca októberben ismét....
2024.05.14
Bővül azon járművek köre, amelyekre kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kell kötni. Ez az....
2024.05.14
Az új Opel Frontera első nyilvános bemutatkozására készül: Alig egy hónappal azután, hogy az új....
2024.05.14
Lassul az elektromos autók fellendülése. Lényegesen több személygépkocsit regisztráltak újonnan az....
2024.05.14
Vasárnap délután az Erdőháton történt baleset egyik sérültje Magdaléna Šebestová volt....
2024.05.13
- Két újabb H225M típusú helikopter érkezett a Magyar Honvédséghez az Airbus Helicopters....
2024.05.13
Az alábbi cikk különleges csemege a magyar automobilizmus kezdeti időszakáról. Az Autó Motor 1935.....
2024.05.13
- A hagyományos kamionoktól nagyobb és nehezebb gigakamionok megjelenése az európai utakon a vasúti....