Formula Student Hungary

Idén is új autót építenek az egyetemisták

2016.02.29.

2014-ben alakult meg a Széchenyi István Egyetem hallgatóiból álló Arrabona Racing Team, amely immár harmadik szezonját kezdi az egyetemisták Forma 1-es versenyében, a Formula Student-ben. Ahogy a korábbi két évben, a harmadik szezonban is új autót építenek. Terveiket az egyetemen mutatták be, amelyen jelen volt Jakubík Tamás, a Járműfejlesztési Tanszék vezetője.

Az Art­_01 és az Art_02 után rövidesen elkezdik megépíteni az Art_03 névre keresztelt autót – mondta el az egyetemen tartott rendezvényen Kolossváry Tamás csapatvezető. Megtudtuk azt is, az idei év nagy újdonsága lesz, hogy a győri autóba győri motor kerül. A járműfejlesztők mellett ugyanis az egyetemnek motorfejlesztő csapata is van, a SZEngine.

Ez volt az első autó, az ART_01

Az autó túl van a teljes áttervezésen. A fejlesztés eredményeként az Arrabona Racing Team még jobb, még erősebb, még szebb, vagyis még versenyképesebb autót ígér. A gyártás februárban elkezdődik, júniusra elkészül, hogy maradjon idő a tesztelésekre.

A csapatnak csak egyetemisták lehetnek a tagjai. Akik diplomáznak, kénytelen búcsút inteni. A vérveszteség így évről-évre jelentkezik, a távozókat újakkal kell pótolni. A csapatvezető úgy fogalmazott, az érzékeny veszteség ellenére 19 lelkes újonccal bővült a társaság, jelenleg 38-an vannak.

Ez pedig a második, az ART_02

Távlati gondolkodásukat jól jelzi, hogy már gondolkodnak a negyedik és ötödik generációs autón is, mi több, felmerült egy elektromos hajtással rendelkező autó megépítése is. Ez azonban még a jövő zenéje – fogalmazott Kolossváry Tamás.

Az Art autók a Formula Student versenyeken mindig a legjobb magyar csapatként végeztek, amikor elindultak. Az idén pedig egy újabb sikerről tudnak beszámolni. Egyedüli magyar egyetemként indulhatnak a legrangosabb Formula Student németországi versenyén, amelyet Hockenheimben rendeznek meg. Az 55 helyre 150 csapat jelentkezett. Mérnökverseny keretében döntöttek a kvalifikációról, s ezen az Arrabona Racing Team olyan jól szerepelt, hogy megkapta az indulás jogát. Természetesen indulnak a magyar versenyen is, amelyet minden évben a Győr-Gönyűi Nemzetközi Kikötő alkalmi versenypályáján rendeznek meg.

Idén jön a harmadik, az ART_03, de ezt még titok fedi.

A csapat szerénységét jól jelzi, hogy a hockenheimi indulást Hanula Barna mondta el az újságírónak, aki az Audi Hungaria Járműmérnöki Tanszékcsoport vezetője, s Bugatti Veyron 1001 lőerős motorjának kifejlesztője.

A csapat önmagáról

Csapatunk felépítése alapvetően két részre osztható. Egyrészről az autót meg kell tervezni, legyártani, összeszerelni, majd tesztelni és a versenyre felkészíteni. Ez azonban nem működhetne a másik alappillér, a menedzsment részleg munkája nélkül, akik a pénzügyi háttér biztosításával, és egyéb háttérfeladatokkal foglalkoznak. Jelenleg két sikeres szezonon vagyunk túl, tavaly kettő, idén nyáron pedig három versenyen vehettünk részt. A kitartó munka eredményeként büszkén viselhetjük az első magyar Formula Student győztes, illetve már második éve a legjobb magyar FS csapatnak járó címet.

A csapat a versenyautóikról

Az ART_03 váza, amelynek súlyát tovább csökkentették.

A versenyautóink tervezésénél alapvető filozófiánk, hogy az autó egyszerű, könnyen szerelhető és megbízható legyen, ügyelve arra, hogy az autó tömegét a lehető legalacsonyabban tartsuk. A funkcionalitás és a letisztult design szintén fontos szerepet játszik a tervezésnél. Emellett próbálunk minnél több területen új, különleges anyagokkal (alumínium, magnézium, titán és kompozitok) és innovatív technikákkal dolgozni (3D nyomtatás).

A FS-ről

A Formula Student egy nemzetközi mérnökverseny, amelynek célja egy olyan formula autó tervezése, kivitelezése és képzeletbeli piacra dobása, amelyet egyetemi hallgatók építenek. A csapatok nemzetközi versenyek keretében mérkőznek meg egymással. 

Ilyen lesz az ART_03 kormányműve, egyelőre még csak számítógépen.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.10.16
A középkategóriában megkerülhetetlen az Opel Insignia és nem csak azért mert jó nagy. De mi van....
2018.10.16
Magyarország európai szinten is vezető szerepre készül az összekapcsolt és autonóm közlekedésben,....
2018.10.16
Spanyolország legérdekesebb fesztiváljai, ami sok ember számára egyet jelent a felhőtlen....
2018.10.16
Ovidiu Serb Görögországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.10.16
Világszerte 939 100 gépkocsiját szállította ki szeptember végéig ügyfeleinek a ŠKODA az idén, 7,8....
2018.10.16
Az Audi az első autógyártó, amely a DTM új korszakát egy ügyfélcsapat bemutatásával köszöntheti. A....
2018.10.16
A Hoffer Zsolt, Bunkoczi László kettõs elõször állt rajthoz az elképesztõ népszerûségnek örvendõ....
2018.10.16
Berzai Zsolt rendőr alezredes, az ORFK-OBB főtitkára számolt be a nemzetközi és hazai....
2018.10.16
Az idősödő vidéki lakosság új lendületet adhat az automata járművek bevezetésének. A fix útvonalon....
2018.10.16
A Lexus UK egy brit sportcipő-manufaktúrával közösen megalkotta a márka első lábbelijét. Az....