Lexus LFA

Ikerturbós V8-ast kaphat a Lexus LFA utódja

2022.09.17.

Egy megbízhatósági versenyeken már bizonyított erőforrás utcai változata kerülhet a Lexus LFA következő generációjába a pletykák szerint, így biztosan bírja majd a strapát, ha valóban gyártásba kerül.

Amikor kiderült, hogy villanyautóként érkezhet az utódja a legendás LFA-nak, akkor a rajongók lelkesedése jelentősen megcsappant. Újraéledni látszik viszont azóta, amióta kiszivárgott, hogy két verzióban is piacra dobhatják a japánok a különlegességet: a villanyautó mellett egy hagyományos, belső égésű motoron alapuló hajtáslánccal is. Sajnos ezeket a pletykákat a Toyota egyelőre nem erősítette meg. Arról viszont sokáig még a pletykák szintjén sem esett szó, hogy honnan származhat a titokzatos erőforrás, ami méltó utódja lehet az azóta rengeteget szigorodott környezetvédelmi normák mellett is a legendás V10-esnek.

Több forrás is állította egymástól függetlenül, hogy egy 4,0 literes, ikerturbós V8 kerülhet majd az új LFA belsőégésű motoros változatába, ám így sem kerültünk közelebb a megoldáshoz. Végül a japán Mag-X online autós magazin embereinek sikerült összeraknia elsőként a kirakós darabjait.

Senki másnak sem jutott eszébe, hogy a Toyota vonzáskörzetében már van egy ilyen motor, így – amennyiben igazak a korábbi, kiszivárgott információk az erőforrás adatairól – a válasz végig ott lebegett mindenki orra előtt. A Lexus LC versenyautóba ugyanis épp egy ilyen motort fejlesztettek a mérnökök 2020-ban, a koronavírus-járvány kitörése előtt. Amellett, hogy minden ismert adat stimmel a két erőforrást összevetve, az utcai használatkor szükséges strapabírás sem kérdés.

Az LC versenyautó új generációjában a V8-as motort ugyanis úgynevezett endurance versenyeken (ilyenek például a 12 és 24 órás versenyek) használták volna, amelyek kimondottan az autó tartósságát teszik próbára. A járvány miatt a fejlesztéseket leállították, ám ekkor kiadtak egy közleményt is, miszerint később nem csak befejezik a mérnökök, hanem fel is használják majd a motort valamire.

Ekkor mindenki a régóta rebesgetett utcai LC F-ben képzelte el a V8-ast, a Lexus kupéját ugyanis sokak szerint csak egy, az 5,0 literes, 471 lóerős szívó erőforrásánál komolyabb motor választotta el attól, hogy valódi vetélytársa lehessen a 911-es Porschénak, vagy a BMW M8-nak. Ha viszont igazak a pletykák, akkor az LC megmarad a túrakupénak, a sportautók ligájában pedig az új LFA játszik majd a V8-as motor két turbófeltöltőjének extra erejét kihasználva.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.07
- Magyarországot gazdasági ökoszisztémája, infrastruktúrája és szellemi tőkéje egyaránt alkalmassá....
2024.05.07
Összeütközött egy nyerges vontató és egy tehervonat a Heves vármegyei Adácson, a Kossuth Lajos....
2024.05.07
Az elmúlt években a globális ellátási láncokra soha nem látott nyomás nehezedett a világgazdaság....
2024.05.07
A baleset a Balaton felé vezető oldalon, Szabadbattyánnál akadályozza a forgalmat - máshol is....
2024.05.07
- Amióta a BMW bejelentette, hogy Debrecenben építi fel legújabb autógyárát, ugrásszerűen nőtt az....
2024.05.07
Volt olyan gépkocsi, amelyik 50 km/óra helyett 84 km/órával közlekedett. Ezért 58 ezer 500 forint....
2024.05.07
A KLM szerint ezzel komfortosabb, ezáltal kellemesebb munkakörülményeket teremthetnek dolgozóik....
2024.05.07
Elgázolt egy embert a vonat a Békés vármegyei Tótkomlóson egy átjáróban  - közölte a Mávinform a....
2024.05.06
A Stellantis akoljában nem sok egyéniség születik, az Opel Corsa picit mégis más, mint a többi....
2024.05.06
Megérkezett a tavaly év végén beharangozott, megújult Lexus UX hibrid: a minden részletében....