Infiniti Q30

Infiniti a végtelen szabadság

2017.02.07.

A magyarországi rendszerváltással egyidőben, 1989-ben Észak-Amerikában született - pedig japán termék. Bizonyos modelljeit Kínában, másokat Angliában gyártják és bár kevesebb mint két tucat országban forgalmazzák világszerte, amióta egy Forma 1-es autó is a nevét viseli, az egész földgolyó ismeri.

A mesés és misztikus hangzású Infiniti a globalizálódott világ luxus terméke, amely vélhetően abból a logikus felismerésből született, hogy lenne igény a Nissan legendás minőségére, prémium kivitelben is. Az Infiniti sportos limuzinjai és brutális utcai terepjárói erőt, hatalmat sugárzó jelenségek voltak, a férfiasság motorizált szimbólumai. Egészen mostanáig, amíg meg nem jelent Q30 és a QX30. Ez a két kis ékszerdoboz, amely egyértelműen jelzi az Infiniti tervezőit sem hagyják hidegen a hölgyek. "Prémium aktív kompaktnak" és "prémium aktív crossover-nek" nevezi a gyár a két újdonságát. Bár igazándiból már a lényegesen olcsóbb Q30 (alapár: 6 300 000 forint) is kifejezetten dzsippes, dögös hatást kelt. 

A műszaki alapokat nyílvánvalóan a Nissan fejlesztései adják. De ez csak előnyére és dicsőségére válik a két autónak, hiszen sok esetben ezekből az alapokból építkezik például a Mercedes is. 

Képre kattintva galéria nyílik!

Apropó Mercedes, BMW vagy Audi. Ha igazán meg akarjuk ragadni az Infiniti márka lényegét, akkor éppen az említett három itthon, Európában hagyományos prémium márkával szemben fogalmazható meg a lényege. Az Infiniti múlt nékülisége ugyanis éppen azt jelenti, hogy nem tapadnak hozzá sem hagyományok, sem negatív konnotációk. Olyat gyakran hallunk, hogy "tahó BMW-s", "kigyúrt, kopasz Mercis" vagy "Audival száguldozó politikus" de ezeket a súlyosan negatív jelzőket bizonyosan nem kapcsolja senki egy Infinitihez. Természetesen nem a három nagyszerű német prémium márka becsmérlése a célom, csak annak megvilágítása, hogy a tradiciónélküliség nem csak nagy legendák hiányát, de előítélet menteséget is jelent

Képre kattintva galéria nyílik!

Bár kellemes probléma annak eldöntése, milyen prémium márkájú autót vásároljon egy hölgy, aki ezt megteheti, de az tény, hogy éppen az Infinitinek is köszönhetően mára zavarba ejtően naggyá vált a választék a prémium piacon, míg a lélektani tíz millió forintos árhatár alatt is. Ráadásul a minőségi tömeggyártók árainak emelkedésével kissé talán már el is mosódott a határ egy olcsóbb, kisebb prémium autó és egy tömeggyártó jól felszerelt modelljének ára között. Ha például összehasonlítjuk az Infiniti nagyon is vonzó "belépő modelljének" a Q30-nak a 6 millió forint körüli alapárát egy jól felszerelt Peugeot 308-aséval vagy akár a Mazda 3-aséval akkor különösen jelentőssé válik a dilemma. E két tömegmodell és az Infiniti "kis autójának" alapárai között kb. egy millió forint a különbség, ami sokakban keltheti föl azt a vágyat, hogy "merve nagyobbat álmodni" inkább a magasabb presztizst és minőséget választják. 

Egy prémium autó különleges ismertető jele a beltere amely az Infiniti esetében egészen különleges ambivalens stílus jegyeket hordoz. Szimpatikus és izléses egyvelege a konzervatívizmusnak és az ultra modernitásnak. Minden a helyén és az autó légies, dinamikus külső sziluettje tovább folytatódik a beltér művészien megrajzolt vonalaiban. Nyílván izlés kérdése, de engem megnyugtat ha még a huszadik században született ember számára is felismerhető és beazonosítható egy-egy kezelő eszköz, természetesen nem bánva a mögötte, a huszonegyedik század legmodernebb infokommunikációs technikája rejtőzik. Mindenhol, a kormányon, a navigáció elegáns, éppen megfelelő méretű és szemre eső kijelzőjén is hangsúlyos az Infiniti misztikumba hajló elegáns márkajele. Nem kétséges, komoly és nagy presztizsű brandet akarnak építeni a márka kifejlesztői, akik a Q30 és a QX30 megjelenésével immáron bizonyos, hogy ebben a hölgyekben is számítanak. 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.13
- Két újabb H225M típusú helikopter érkezett a Magyar Honvédséghez az Airbus Helicopters....
2024.05.13
Az alábbi cikk különleges csemege a magyar automobilizmus kezdeti időszakáról. Az Autó Motor 1935.....
2024.05.13
- A hagyományos kamionoktól nagyobb és nehezebb gigakamionok megjelenése az európai utakon a vasúti....
2024.05.13
..
2024.05.13
Az úton átkelő teknősök védelmére hívja fel a figyelmet a Magyar Madártani és Természetvédelmi....
2024.05.13
Fokozza régiós terjeszkedését a budapesti székhelyű, 16 országban jelenlévő, az autó nagy- és....
2024.05.13
- Baleset miatt lezárták az M3-as autópálya Nyíregyháza felé vezető oldalát Bag térségében, ahol....
2024.05.13
- A zöld rendszámmal Magyarországon forgalomba helyezett gépkocsik száma 2024. április végére....
2024.05.13
- Sávot és irányt is tévesztett az a lengyel kamionos, aki néhány kilométer hosszan szemben haladt....
2024.05.13
A Datahouse adatai szerint 2024 első három hónapjában 37 ezer 506 új személygépkocsit és....