éves eredmények

Ingolstadt: a győri Audi TT ikon, amelyet továbbra is gyártunk

2021.03.25.

Legalább öt éve tart a spekuláció, hogy a kizárólag Győrben készülő Audi TT sportautó gyártása megszűnik. Az Audi AG évértékelő nemzetközi sajtótájékoztatóján ismét cáfoltak, az ikon továbbra is gyártásban marad.

Audi TT: kizárólag Győrben készül.

A másik magyar vonatkozású hír Ingolstadtból, hogy egyelőre a győri Audiban nem terveznek száz százalékban elektromos autót gyártani. A Q3 hibrid pedig már valóság.

„Az Audi elszántan nézett szembe a tavalyi kihívásokkal, és mindent megtett azért, hogy a korábbinál erősebben jöjjön ki a válságból” - mondta Markus Duesmann, az AUDI AG vezérigazgatója. „A koronajárvány globális hatásai nagy hatással voltak pénzügyi évünkre. Miután az autó iránti kereslet a világ minden régiójában összeomlott, a piac az év előrehaladtával stabilizálódott - kezdetben Kínában, később Európában és az USA-ban is. A negyedik negyedévben végül rekord szállítási adatokkal zártuk az évet - ez volt a társaság legsikeresebb negyedéve az Audi történetében – fogalmazott.

Az erős második félévnek, a nagyon jó negyedik negyedévnek köszönhetően a 2020-as pénzügyi évben az árbevétel elérte az 50 milliárd eurót. Az üzemi eredmény 2,7 ​​milliárd euró volt.

2020 számokban: értékesített autó száma, árbevétel, operatív eredmény, cashflow és a dolgozók létszáma.

Az Audi márka 2020-ban 1.692.773 járművet szállított ki, (2019: 1.845.573), 8 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A járvány okozta csökkenés lényegesen kisebb volt, mint a globális piac egésze, amely csaknem 15 százalékkal esett vissza.  A nehéz évkezdés után a piacok jelentősen helyreálltak: 505 583 (Q4 / 2019: 488 471) szállítással az Audi még a cég történelmének legsikeresebb negyedévével zárta a pénzügyi évet.  A 2020-as erőteljes végső roham oka a vállalat aktív koronaválság-kezelése és az alapvető piacok észrevehető fellendülése volt. Az Audi a koronajárvány kihívásaira is rugalmasan reagált digitális értékesítési és szolgáltatási kínálatának kibővítésével.



A luxusosztály és a SUV modellek különösen sikeresek voltak 2020-ban. Az Audi Q3 és az Audi A6 szállításai 18,1 illetve 11,8 százalékkal emelkedtek az előző évhez képest.  A teljesen elektromos Audi e-tron az Audi e-tron Sportback-el együtt a világ legkelendőbb elektromos járműve volt a német prémiumgyártók között, a kereslet csaknem 80 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Az Audi Sport GmbH szintén új rekordot döntött a 2020-as pénzügyi évben, a szállítások 16,1 százalékkal nőttek az előző évhez képest – hangzott el az onlinén közvetített nemzetközi sajtótájékoztatón.

Audi e-tron GT: karosszéria elemei Győrben készülnek. 

A koronajárvány alakulásától és a félvezető-ellátástól függően az Audi óvatosan optimista a 2021-es évet illetően.

"Ez a viharos 2020-as év azt is megmutatta, hogy az Audi stabil helyzetben van és gazdaságilag időjárásálló" - mondja Arno Antlitz, az AUDI AG pénzügyi és jogi igazgatóságának tagja. 

A jövő modelljeibe és technológiáiba történő beruházásokat a pandémia nem befolyásolja. A világjárvány idején az Audi nagy előrelépést tesz az elektromos offenzíva terén.  Ez a vállalkozói és stratégiai megközelítés a következő öt évre tervezett fejlesztésekben is megmutatkozik.  A tervezett 35 milliárd eurós teljes beruházás csaknem fele a jövőbeni technológiákba fog áramlani - körülbelül 15 milliárd eurót csak az elektromobilitás és a hibridizáció számára tartanak fenn.



Először az újonnan piacra dobott modellek több mint felét villamosítják 2021-ben.  Az Audi e-tron GT, az első Németországban gyártott teljesen elektromos Audi világpremierje februárban kezdődött.  Az Audi Q4 e-tron és az Audi Q4 e-tron Sportback hamarosan rendelhető lesz. Ezekkel a modellekkel a vállalat lehetővé teszi ügyfeleinek, hogy belépjenek az Audi elektromos világába a kompakt szegmensben. Az Audi emellett megerősíti PHEV palettáját: majdnem minden második égésű motor-sorozatnak lesz plug-in hibrid modellje idén. Az Audi azt tervezi, hogy 2025-ig több mint 20 teljesen elektromos modellt kínálnak, és jelentősen elősegíti a PHEV portfólió bővítését

Q3 TFSI-e

"Óvatosan optimisták vagyunk a 2021-es év kapcsán" - mondta Arno Antlitz.  „A negyedik negyedévtől kezdődő erős lendületre akarunk építeni.  Ambiciózus célunk az előző évhez képest jelentős növekedés. "

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.22
Magyarországon a szakszervezetek bár jelen vannak, ritkán tudnak akkora hatást gyakorolni egy....
2024.05.22
Aszfaltoznak az M0-ás autóúton az M4-es csomópontnál. Az M1-es autópálya felé a 41-es és a 39-es km....
2024.05.22
- Nőtt a forgalomba helyezett új autók száma áprilisban az egy évvel korábbihoz képest az Európai....
2024.05.22
- Közös vállalatot alapított 50-50 százalékos tulajdoni arányban az AutoWallis csoport portugál....
2024.05.22
Pályafutása első futamgyőzelmét aratta a túraautós TCR Europe sorozatban, azaz a kategória Európa-....
2024.05.22
A police.hu oldal szerdán megjelent híre szerint az elmúlt héten a megengedett sebességhatárokat....
2024.05.22
Az Opel új fejezetet nyitott az új Astrával, Európa egyik legnépszerűbb kompakt autója már elérhető....
2024.05.22
Május 26-ig látható az AUTOPOESIS kiállítás, amelyen bemutatkozik az anyavállalat közel négy....
2024.05.22
Üldözött, leszorított, majd megállt hisztizni az M7 belső sávjában. Nem tetszett neki, hogy....
2024.05.22
Míg a tisztán elektromos autók eladása lassul, addig a plug-in hybridek piaca fellendült Európában....