Ausztria

Inkább a munkanélküliség, mint a kevesebb fizetés

2021.04.09.

A MAN Steyrben működő osztrák gyára munkatársainak többsége elutasította Siegfried Wolf, a Magna volt főnökének átvételi ajánlatát. Most be kell zárni az üzemet – írja az automobilwoche.de

 

A MAN teherautó-gyártó azt tervezi, hogy bezárja ausztriai Steyrben található üzemét, mintegy 2300 alkalmazott veszíti el munkáját. Amint azt a Steyr üzemi tanácsa csütörtökön bejelentette, a munkaerő 64 százaléka elutasította, hogy Siegfried Wolf autóipari vezető átvegye az üzemet.  A VW leányvállalata Münchenben közölte: "Ennek eredményeként a MAN most folytatja a Steyr-i üzem bezárásának tervét." A következő tennivaló egy társadalmi terv tárgyalása.

Hogyan tovább Ausztriában? Fotó: MAN

A MAN eddig könnyű és közepes teherautókat épített Steyrben, de a gyártás áttelepítését tervezi a lengyelországi Krakkóba. Wolf, a Magna autóipari beszállító korábbi vezérigazgatója mintegy 1250 alkalmazottat akart átvenni Steyrben, lényegesen alacsonyabb bérekkel, újjáéleszteni a Steyr haszongépjármű-márkát, és továbbra is kis és közepes méretű teherautókat gyártani az üzemben.  Azt is tervezte, hogy vezetőfülkéket szállít az orosz GAZ csoportnak.



A MAN főnöke, Andreas Tostmann márciusban figyelmeztette a munkaerőt, hogy Wolf az egyetlen jövőbeli megoldás az üzem számára. Ellenkező esetben az MAN-nak 2023 végén be kellene zárnia.

Martin Rabe, a MAN igazgatótanácsának emberi erőforrásokért felelős tagja csütörtökön kijelentette: "Valóban nagyon csalódottak vagyunk az eredmény miatt, mivel úgy láttuk, hogy a bezárás alternatívája minden érintett számára nagyon jó út."  A Steyrben dolgozó alkalmazottak több mint 90 százaléka részt vett a szavazásban. 

A Steyrben működő üzemi tanács helyettes vezetője, Helmut Emler az APA osztrák hírügynökségnek elmondta, hogy Wolf koncepciója "meggyőző, de a csökkentések túl komolyak lettek volna". 

Németországban az MAN megállapodott az üzemi tanáccsal és az IG Metall-nal, hogy 3500 munkahelyet szüntet meg jövő év végéig.  Ezt részleges nyugdíjba vonással, határozott idejű munkaszerződések lejártával, az ideiglenes munkavállalók munkahelyeinek csökkentésével, önkéntes végkielégítésekkel és a VW-csoportban bekövetkezett változásokkal kell megvalósítani.

A MAN az elkövetkező néhány évben teherautóit és buszait elektromos hajtássá kívánja alakítani, és teljesen újra akarja magát pozícionálni a jövőbeni beruházások érdekében.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

                                      

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.16
Szombathely térségében történt a súlyos baleset – közölte az Országos Katasztrófavédelmi....
2024.05.16
A HangZóna mai vendége Lambert Gábor, a Magyar Biztosítók Szövetségének kommunikációs vezetője. ..
2024.05.16
Közel huszonkétezren látogattak el az idei Balatonfüred Concours d’Elegance-ra, amelyet a BMW Group....
2024.05.16
A „Terminál” a valóságban.   ..
2024.05.16
A Netrisk szerint a dízelmotoros, benzines, hibrid és elektromos új autók esetén az átlagdíj az....
2024.05.16
A szegedi Csonka János Technikumban tanul az ország két legjobb autószerelője és a legügyesebb....
2024.05.16
A Mazda Motor Corporation közzétette egész éves pénzügyi, illetve értékesítési eredményeit, és a....
2024.05.16
Az új Opel Frontera világpremierje után kiderült, hogy a SUV tisztán elektromos hajtású változata a....
2024.05.16
Összeütközött két kisteherautó Balatonkenesén, a Fő utcában – jelentette az Országos....
2024.05.16
A 35. évfordulóját ünneplő Duna Autó Cégcsoport ünnepélyes keretek között írta alá a kínai SOKON....