fejlesztés

Intelligens gumiabroncsok a Continentaltól

2018.02.13.

A Continental célja, hogy belátható időn belül nullára csökkentse a halálos kimenetelű közúti balesetek számát. Az ezzel kapcsolatos elképzeléseket a Vision Zero nevű koncepcióban rögzítette, mely fontos fejlesztési irányokat határoz meg a jövőre nézve. „Az elképzelések között meghatározó szerepet töltenek be az úgynevezett intelligens gumiabroncsok, melyek használatával még biztonságosabb lehet a közúti közlekedés” – jegyezte meg Menkó Illés, a Continental Hungaria Kft. műszaki szakértője. 

A Continental a tavalyi frankfurti IAA kiállításon mutatta be két új abroncstechnológiai tanulmányát, a ContiSense és a ContiAdapt nevű fejlesztéseket. Mindkét koncepció esetében nyomon követhető a gumiabroncs teljesítménye, illetve annak állapota. A ContiSense egy olyan rendszer, mely az abroncsban elhelyezett szenzorok segítségével képes továbbítani az autóban található vevőegységhez, a profilmélységgel és a gumiabroncs hőmérsékletével kapcsolatos információkat.

Valós idejű információk

Ha a mért adatok az előre meghatározott határértékeken kívülre kerülnek, akkor a rendszer azonnal figyelmezteti a sofőrt. A ContiSense sokkal érzékenyebb, mint bármelyik TPMS-rendszer, hiszen azok csak akkor küldenek figyelmeztetést, ha az abroncsnyomás kritikus szint alá csökken. Az új rendszert a jövőben tovább fejleszti a Continental. A ContiSense hamarosan képes lesz arra is, hogy az útviszonyokról, például az aszfalt hőmérsékletéről, illetve víz, vagy hó jelenlétéről is információkat küldjön a sofőrnek. Ezek az adatok a Bluetooth-kapcsolatnak köszönhetően akár okostelefonokra is továbbíthatók.

A ContiAdapt egy olyan fejlesztés, mely a kerékbe épített mikrokompresszorok segítségével és a felni szélességének állításával szabályozza a gumiabroncs-nyomást. A rendszer így meg tudja változtatni az abroncs futófelületének méretét, mely a változó útviszonyok esetében meghatározó tényező lehet a komfort és a biztonság szempontjából. Az autó ennek köszönhetően tökéletesen tud alkalmazkodni a vizes, egyenetlen, csúszós és normál körülményekhez. „Például, ha a rendszer csökkenti az érintkezési felület méretét és növeli az abroncs nyomását, akkor egyenes és száraz úton alacsony lesz a gördülési ellenállás, ezáltal az üzemanyag-felhasználás is csökkenhet. Ezzel szemben a nagyméretű érintkezési felület és az alacsony abroncsnyomás kombinációja ideális tapadást nyújthat csúszós utakon” – emelte ki a Continental Hungaria Kft. műszaki szakértője. A rendszer engedélyezi a rendkívül alacsony, 1 barnál is kisebb nyomás beállítását is, hogy könnyebb legyen áthaladni egy veszélyes, tükörjéggel borított felületen.

Változtatható futófelület

A ContiSense és a ContiAdapt olyan abroncs koncepcióval egészül ki, amely lehetővé teszi ezen rendszerek előnyeinek maximális kihasználását. A profilmintázatban három különböző zóna található a vizes, csúszós és száraz útfelületekre. „Az abroncsnyomástól és a felni szélességtől függően más-más futófelületi zóna aktiválódik, így az abroncs a megfelelő „lenyomatot” veszi fel minden esetben. Ennek köszönhetően a gumiabroncs jellemzői a fennálló útviszonyokhoz illetve a sofőr preferenciáihoz igazodnak” – tette hozzá Menkó Illés.

A Continental mindkét technológiai koncepciót ígéretes megoldásnak tartja a jövő mobilitásának szempontjából, mivel ezeket a rendszereket és abroncsokat az automata vezetés és elektromos hajtásláncok szükségleteihez igazodva fejlesztették ki. Az abroncs technológia terén szerzett több mint egy évszázados tapasztalatára, valamint a járműelektronika terén meglévő szakértelmére alapozva, a Continental az automatizált vezetés jövőbeni követelményeinek megfelelően fejleszti termékeit.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.02.22
A VW láthatóan tavaly is uralta az európai autóeladásokat – tűnik ki az internetes CarSales.Base.....
2018.02.22
Új csapatfőnökkel vág neki a 2018-as EB szezonnak az OXXO Hungary Truck Racing Team. Tököly László....
2018.02.22
I.D. VIZZION tanulmányában fogalmazta meg a Volkswagen a jövő egyéni mobilitásáról alkotott....
2018.02.22
A kínai piacra fókuszál az idén a navigációs és kiberbiztonsági megoldásokat kínáló magyar....
2018.02.22
Roberto Castillo Rodriguez Argentínából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2018.02.22
Évente 5 milliárd forint kárt okoz a gumiabroncs-hamisítás Magyarországnak, további 2,2 milliárd....
2018.02.22
Együttműködik majd a Scania a Haylion Technologies vállalattal, amely a kínai közlekedési ágazat....
2018.02.22
Változatlan lendülettel folyik az Opel termékoffenzívája: az új Opel Combo Life további fejezetet....
2018.02.22
A lambda-szondáknak már megismertük a típusait, felépítésüket és működésük főbb jellemzőit, jelen....
2018.02.22
SEAT Tarraco - ez lesz a neve a márka harmadik szabadidő autójának. 134 ország 146 124 szavazója....