szervíz

Inter Cars – Q-Service hálózat

2017.06.07.

Ne azt kérdezd, mit tehet érted a szervized, hanem azt, mit tehetsz Te a szervizedért!

Mielőtt mindenki kiborulna, nem a magánszemélyekre vonatkozik a felütés, hanem arra az üzleti modellre, amelyet az Inter Cars a Q-Service szolgáltatáson belül nyújt saját partnereinek. De mi ez a hálózat, hogyan működik, miért jó a tagjának lenni és miért ajánlható a partnerszervizek felkeresése az autó tulajdonosoknak?

Az Inter Cars

A lengyel tulajdonú anyacég mára már 16 országban van jelen. Ők kezdték el üzemeltetni Lengyelországban a mostanra csaknem 500 tagúra duzzadt Q-Service hálózatot. A sikeren felbuzdulva az anyacég a többi országban működő leányvállalataival karöltve megkezdte a Q-Service hálózat európai építését is, amely immár több mint 1100 szervizpartnerrel üzemel 7 országban.

Az Inter Cars fő tevékenysége egyébként az autó alkatrész kereskedelem, és az ehhez kapcsolódó szolgáltatások, mint például a logisztika és a raktározás. Senki se csodálkozzon, hogy nem talál a városban klasszikus Inter Cars alkatrészüzletet, hiszen a cég magánszemélyek felé nem forgalmaz, partnerei kizárólag autójavító vállalkozások lehetnek.

Az együttműködés alapja, hogy egy adott javítóállomás az alkatrészkereskedelemben jól működő kapcsolatot ápoljon az Inter Cars-szal, mint alkatrész nagykereskedővel. A cég a forgalmi adatok alapján jól fel tudja mérni, milyen volumenben dolgozik a szerviz. Ha a számok meggyőzők, adott a lehetőség, hogy egy műhely Q-Service legyen

Q-Service

Az Inter Cars üzletkötői jól ismerik a piacot. Helyi ismereteik révén tudják melyek azok a szervizek, ahol bár a szakmai tudás és a vevőkör is megvan, a Q-Service eszközrendszerével a munka még jobbá, még hatékonyabbá tehető. Fontos tehát a helyi ismertség és elégedettség, a forgalom és persze a tulajdonosok hozzáállása is. Piri András, a Q-Service projekt hazai vezetője szerint sok autójavító egyszerűen nem is vállalkozásként működik, hanem a mesterek maguk számára tartanak fent egy munkahelyet, amiben gyakorlatilag nincs is növekedési potenciál, pedig, mint gazdasági társaságnak, alapvető érdekük lenne a nagyobb profit elérése.

Sok esetben tehát a megkeresés, az ismerkedés azzal kezdődik, hogy a szerviztulajdonosok szemét fel kell nyitni, hogy a műhelye akár sokkal nagyobb teljesítményre is képes az adottságai alapján. Ekkor vázolódik fel a Q-Service hálózathoz tartozás összes előnye.

Vannak kritériumok

A menedzser szerint a protokoll alapján a Q-Service-ekkel szemben támasztott követelmények már-már márkaszerviz szintű minőséget garantálnak. Például a méret is számít. Három szerelő munkatárs, illetve ugyanennyi szerelőállás alatt nem találunk partnercéget. Minden tagnál elérhetőnek kell lennie saját, korszerű és nem utolsó sorban jogtiszta járműdiagnosztikai berendezésnek.

Ami a külsőségeket illeti, az ügyfeleket saját, ingyenes parkolóhelyek várják, méghozzá odakint is rendezett környezetben. A műhely épületében pedig külön ügyfélváró helyiséggel kell rendelkezni, ahol a szervizlátogatók kulturált körülmények között tölthetik el idejüket, amíg autójukat szerelik.

„A holnap sikereiért ma kell megdolgoznunk”

Az idézetet interjúalanyom adta, aki szerint tömegével működnek olyan autójavító vállalkozások, amelyek köszönik szépen, jól vannak a komfortzónájukon belül, kialakult a látógatói körük és nem is foglalkoznak a bővülés, a fejlődés lehetőségével.

Ezzel együtt igaz az is, hogy ezeknek a szervizeknek a vezetői nem igazán naprakészek a terület piaci viszonyaival, az újdonságok nyújtotta lehetőségekkel. Éppen ezekre a dolgokra kíván rávilágítani coaching jelleggel a Q-Service csapat. Ehhez elengedhetetlen, hogy a szervizvezető nyitott legyen az új megoldások, technológiák iránt nemcsak a járműjavításban, hanem az egész szerviz hátterében dolgozó rendszerekben is, úgy, mint számlázás, készletezés, alkatrészrendelés.

Az egész törekvés a szerviz új ügyfeleinek meggyőzésére irányul, hiszen akinek az adott szolgáltatás eddig is megfelelő volt, őt már nem kell bevonzani. Az ügyfélportfólió tágításban a Q-Service hathatós eszközöket nyújt partnerei számára, amelyek abban nyújtanak segítséget, hogy akik eddig nem tértek be a szervizbe, azoknak felhívja a figyelmét.

Hogy milyen eszközöket ad partnerei kezébe a cég, hogyan zajlik a partnerek képzése és továbbképzése, az sorozatunk következő részéből derül majd ki.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.09.23
- Tíz év után először világszerte csökken a légi úton szállított áru mennyisége ebben az évben,....
2019.09.23
Júliusban növekedett éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma Európában, az év első....
2019.09.23
Az orosz autóbuszpiacra 1.200 új jármű lépett be 2019 augusztusában, ami elképesztően magas, 43,9....
2019.09.23
Muhammad Zaenal Abidin Indonéziából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2019.09.23
A Toyota és a CleverShuttle nevű fuvarmegosztó startup több mint 2 millió kilométert tett meg....
2019.09.23
Tovább egyszerűsödött az e-kárbejelentő alkalmazás, a fejlesztésekkel mától külföldi-,....
2019.09.23
A nemzetközi sajtó dicsérte és bírálta is Sebastian Vettelt, a Ferrari négyszeres világbajnok német....
2019.09.23
- A három nyári hónapban összesen 4,6 millió e-matricát vásároltak a magyarországi utakon....
2019.09.23
A nagy autógyártók neve mára már fogalommá vált. Sok mai autómárka az alapító nevét viseli, elég ha....
2019.09.23
A brit prémiumgyártó első tisztán elektromos meghajtású modellje a Kárpátokat keresztülszelő....