portré és interjú

Interjú Nagy Tamással, az Audatex Magyarország Kft. ügyvezetőjével – 2. rész

2017.10.04.

Aki lemarad, kimarad alapon az innováció és a kreativitás fémjelzi karrierjének minden állomását. A portré második részében a jogi és pszichológiai tanulmányok hozományáról és az Audatex-es időszak mérföldköveiről beszélgetünk.

Kép és szöveg: Horváth Miklós

Az előző részben az orientációt meghatározó lenyomatokról, az iskolaévekről és az Audatex Magyarország Kft. ügyvezetői posztot megelőző időszakról beszéltünk. A nagy változás éve Tamás életében a 2009-es esztendő volt, amikor is felhagyott a Miskolc-Budapest közötti ingázással, és családjával a fővárosba költözött. A 2012-ig tartó Allianz-os munkája során ekkor még osztályvezetőként a belső csatornás üzletkötők regionális irányítása volt a feladata, 2010-től viszont már országos hatáskört gyakorolt külső értékesítési területen egy 30 milliárdos állományt kezelő csapat élén állva. A két évvel később megkezdett biztosítói átszervezések azonban nem kedveztek ambícióinak, ezért 2012 év elején már biztos volt, hogy abban, hogy új kihívásokat keres mondván „(…) további szervezeti átalakulások jöttek, és nem láttam elég izgalmasnak a rám szabott munkakört”.

Tamás a közgazdászoknál megszokott mérnöki komplementer szak helyett a jogot és a pszichológiát választotta

Interjúalanyom folyamatos előrelépés és hatékonyság iránti elkötelezettségének pedig mi sem jobb bizonyítéka, hogy a 2012-es év tavaszán megkezdett több körös Audatex-es interjúkkal egy időben fejezte be második posztgraduális képzését. Ez által a 2004-ben megszerzett jogi szakoklevele mellé még egy pszichológia szakos diplomát is begyűjtött, szélesítve ezzel vezetői látókörét. „Sokak szerint nagy űr tátong a jog, a pszichológia és a közgazdaságtudományok között, merthogy a gyakorlatban a komplementer szak inkább valamilyen mérnöki tudomány szokott lenni. Én úgy gondolom, hogy az üzleti életben és az ügyfélmenedzsmentben rengeteg hasznos mintát, módszert hordoznak az említett szakterületek. Jogi területen nem kérdés, hogy az alapszintet meghaladó jártasság bármilyen pozícióban is vagyok, mindig hasznos lehet, a pszichológiai tanulmányok pedig a reklámpszichológia, az önismeret és a mediátori tevékenység fontosságát és funkcióját hozták számomra előtérbe. A haszon egyik szakirány esetében sem objektíven mérhető az operatív munka során, azonban kétségtelen, hogy meglétük nagyon is meghatározó”.

Az Audatex Magyarország Kft. anyacége az amerikai Solera Holdings, Inc., mely világszerte 80 országban, 6000 alkalmazottal működik

És ha már a tanulmányokról esett szó, Tamás a beszélgetésünk első részében és most is kihangsúlyozta, hogy ő sosem volt kiváló tanuló, szorgalmas magolka meg pláne! „Mindig is gyakorlati ember voltam. Ha egy cél eléréséhez speciális vagy többlet tudás volt szükséges, megkerestem a módját, hogy azt megszerezzem, éppen ezért inkább belső kontrollos embernek tartom magam, aki egy célorientált maximalista”. És úgy tűnik, ezt meglátták benne jelenlegi munkaadói is. „Az öt évvel ezelőtti események egy nemzetközi fejvadászcég megkeresésével kezdődtek. Ekkor még nem tudtam milyen cégről és feladatról van szó, csupán annyi infót kaptam, hogy egy multinacionális cég magyar leányvállalatához keresnek értékesítési igazgatót. Hamar kiderült számomra, hogy a kárrendezési folyamat másik pillérén van a fókusz, ugyanis a biztosítós napi munkatapasztalatom révén a javítói oldalon mindig összeértek a szálak, így volt ez jelen esetben is. Utólag kiderült, hogy azért volt szükséges a többlépcsős interjúztatás, valamint a dallasi központból kapott jóváhagyás, mert a valóságban az ügyvezetői poszthoz illő kvalitások megléte volt a döntő. Ezzel együtt az anyacég és regionális vezetés mind szemléletben, mind pedig technológiailag gyökeres változásokat szeretett volna” – tudtuk meg az ügyfeleket és a szektort jól ismerő szakembertől a részleteket.

Egy jól definiált stratégiához kellett igazítani a szervezetet és a struktúrát – ez volt Tamás elsődleges feladata, a megvalósításhoz pedig szabad kezet kapott. Első lépésben egy új csapat felállítása volt szükséges, valamint a sales ágazatot kellett megerősíteni. Kezdetben a core business fejlesztésén volt a fókusz, később azonban több területet érintő újítások következtek. „A 20 évig offline, asztali gépekre telepített kárkalkulációs szoftvert immár 3 éve minden felhasználónk online használja. A mobilitás és digitalizálás továbbfejlesztése során ma már tabletes verzióban, akár a helyszínen nyomtatható jegyzőkönyvvel is elvégezhető a teljes kárfelmérés, ami mind a károsult, mind a szakértő és a biztosító számára is garantálja az optimális kárrendezési időt. Szintén úttörők vagyunk a flottakezelő és lízing cégeknek fejlesztett szerviz kalkulációs modulunk létrehozásával, ami a legtöbb partner esetében a saját rendszereikhez integrálva javítja a folyamatok pontosságát és gyorsaságát, ugyanakkor transzparens elszámolást biztosít a javító és a flottakezelő között. Különböző módszerekkel évek óta segítjük a kárrendezésben nem kívánt csalások kiszűrését, melyek a biztosítók kárkifizetését a múltban jelentősen megnövelték, így áttételesen a tisztességesen eljáró többi károsultnak okozva többlet terheket”.

A korábban 20 fős csapat munkáját jelenleg egy tucatnyi ember végzi. Az innováció a hatékonyságot is növeli Tamás szerint

„Minden érintett előnyére felépítettünk egy webshopot, ami közvetlenül kapcsolódva a kárkalkulációhoz online és realtime módon kapcsolódik gyári és utángyártott alkatrész beszállító cégekhez, lehetőséget adva a gyors és főleg pontos, ugyanakkor kedvezményes alkatrész megrendeléshez. Piacvezetőként élen járunk a modern technológia bevezetésében a területünkön, így például a legfrissebb megoldásaink közvetlenül segítik a károsultat a gyors és korrekt kárrendezésben és javításban. Követve a digitális technológiát, kínálunk okos telefon segítségével és a károsult közreműködésével, minimális vagy semennyi kárszakértői közreműködéssel kárfelvételi megoldást. Végül, de nem utolsó sorban, a kárkalkulációs folyamatban eddig háttérbe szoruló károsultakat szolgálja a javítási folyamatot követő monitoring rendszer, mely a javítás egyes fázisairól tájékoztatja gépjármű tulajdonost”.

A fentieket összegezve elmondható, hogy a cég a lokális és regionális korlátokon belül maradva, ötleteivel a meglévő szolgáltatások modernizálását, optimalizálását és digitalizálását végezte el, annak a vezetői szemléletnek köszönhetően, miszerint „…az innováció jelenti az igazi izgalmat”.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.10.17
A csődhelyzetben lévő olasz légitársaság felvásárlására hétfő délutánig lehetett ajánlatokat beadni....
2017.10.17
A Német Túraautó Bajnokság 2017-es idénye több mint százötvenezer néző előtt, Marco Wittmann....
2017.10.17
A magyar rendőrök a német hatóságok által körözött autót foglaltak le a Csongrád megyei....
2017.10.17
Két személygépkocsi és egy járműszerelvény ütközött Levél térségében - a közlekedési baleset során....
2017.10.16
Naponta több százezren kelnek útnak, hogy a szokásos távolságot leróják az otthon és munkahely....
2017.10.16
2017 első háromnegyed évében a Volkswagen globálisan 367.900 gépkocsit szállított ki a Transporter....
2017.10.16
A bajor prémiumgyártó négy kategóriagyőzelemmel, valamint két második és két harmadik helyezéssel....
2017.10.16
Gennady Nazarov Ukrajnából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2017.10.16
A tatabányai önkormányzati tulajdonú T-Busz Kft. 41 új autóbusz vásárlásáról írt alá szerződést....
2017.10.16
Újabb szupergépet villantott Lewis Hamilton: ezúttal egy brutális motorkerékpárral száguldott. ..