csarnok

Ipari padlóban erős a vásárhelyi Epo-trend Kft. II. rész

2019.11.20.

Példaszerűen működteti kis létszámú családi vállalkozását Hódmezővásárhelyen Kis Róbert és Hidas Andrea. Az Epo-trend Kft. modern, környezetbarát technológiája, ipari padlója megtalálható a hazai autógyárakban éppen úgy, mint az alkatrész-beszállítóknál, vagy a logisztika területén. 

Az Epo-trend új, modern telephelyéig eljutni nem volt kis feladat - az írás első részét itt olvashatják. Ők mindig naprakészek voltak, figyelték a szakma és a piac minden rezgését, kutattak és képezték magukat, míg rátaláltak arra az új és innovatív vonalra, amellyel elindulhattak egy viszonylag rögös úton és amelynek végén megcsillanni látták jövőjüket. Kis Róbert egy bukaresti építőipari kiállításon látott egy svéd HTC beton csiszoló gépet, amely a különböző csiszolási és polírozási folyamatok elvégzése után olyan esztétikussá és fényessé alakítja a beton padlót, hogy szinte a saját tükörképünket is megpillanthatjuk benne. Annyira megtetszett nekik a technológia, hogy meg is vásárolták a fent említett gépet a HTC német leányvállalatától, hogy aztán ők is el tudjanak kezdeni vele dolgozni.

Madártávlatból az Epo-trend

- Nem is hoztuk haza Hódmezővásárhelyre, mert már szereztünk is rá munkát. Egy budapesti pékségben műgyantáztatni akartak, és Robi rábeszélte őket, hogy van egy új, jobb, technológiánk – emlékszik vissza Andrea. Szerencsére időben voltak, a pékség csak 3 hónap múlva nyitott, azt mondta a megrendelő, ha mégsem sikerül, esetleg nem fog tetszeni, még lesz idő leműgyantáztatni. Az eredmény minden elvárást felülmúlt. A felületet újra és újra visszamattították, hogy az új és jövőbeni potenciális megrendelőknek megmutathassák: ilyen volt, ilyen lett. – Óriási jövés-menés alakult ki a pékségben, rengeteg embert kivittem oda, ahogy akkor mondtam, taxiztam, olyan gyakran jártam arra – mondja az ügyvezető.

Ez a technológia nem volt ismert Magyarországon, kis túlzással úgy dolgoztak, mint a hittérítők. A munka annyira beindult, hogy 4 hónapig haza sem tudták hozni az új gépet Budapestről. Idővel a Bankcenterben sikerült elnyerni egy 1500 négyzetméteres, látványos és nagy felületű munkát. Oda már nem volt elég ez a gép és a 65 cm csiszolási szélesség, így beruháztak egy nagyobb gépre.

Kis Róbert: ez a technológia nem volt ismert nálunk.

Ahogy Andrea elmeséli, döntéseikben mindig is meghatározó szerepet játszott az intuíció, a megérzések követése, amely erősen megszabta a cég alakulását, felépítését. – Minden egyes itt dolgozó személynek egyedi és érdekes története van a céghez kerülésével kapcsolatban. Semmi sem történik véletlenül. Az embernek sokszor olyan érzése van az ilyen sztorik hallatán, hogy a sors olyan szorosan fonta össze a szálakat, hogy másképp nem is történhetett volna - hangsúlyozza.

Nem volt ez másképp, akkor sem amikor Hévízi Emese, a mostani Epo-trend Kft. irodavezetője csatlakozott vállalkozásukhoz. – Angolul szerettem volna tanulni és tanárt kerestem. Felcsaptam egy újságot, és felhívtam az első hirdetést, ami a szemem elé került. Emese vette fel a telefont a másik oldalon. Angolul azóta sem sikerült teljesen megtanulnom, de Emesével már az első perctől éreztük, hogy nagyon egy húron pendülünk. Persze innen neki sem vezetett az útja egyenesen a céghez. Én rendkívül elfoglalttá váltam, ugyanis fellendültek és összejöttek a dolgok, a gyermekeink is kicsik voltak, így abbahagytam az angol tanulást és kis időre el váltak útjaink - emlékszik vissza Andrea.

Archív fotó: az első meeting még a megállapodás előtt.

Emese neve csak később merült fel megint, amikor már nagyvonalú terveik megvalósítása érdekében Svédországba szerettek volna kiutazni üzletkötés reményében, és szükségük volt egy tolmács segítségére. Másra nem is gondoltak, hiszen az ő neve jutott legelsőnek az eszükbe, rögtön érezték, hogy nagyon jól tudnának együtt dolgozni. Első időkben csak alkalmanként vállalt tolmácsolási munkákat náluk, de később akkora lett az összhang mind hármuk között, hogy teljes munkaidőben is csatlakozott céghez, amit azóta is erősít.

- Így 2008 novemberében már hárman szálltunk fel a Wizzair gépére, amely egyenesen Svédországba repített, a HTC Sweden központjába, ahol meg szerettük volna szerezni a HTC magyarországi kizárólagos képviseletét – emlékszik vissza mosolyogva Andi. Öt napjuk volt kint, de már az elején elég kategorikus NEM választ kaptak arra, forgalmazhatnák-e a gépeket, a technológiát Magyarországon.

A HTC Sweden kizárólagos magyar és román képviselője az Epo-trend.

Azt mondták, Kelet-Európa nekik már Balkán, és elutasították őket, de rendkívül udvariasan viselkedtek. - Az utolsó nap bementünk tőlük búcsúzni. Volt nálunk egy laptop, mondtam, legalább nézzétek meg, milyen munkákat csináltunk a gépeitekkel. Többször is visszakérdeztek, hogy ezek biztosan a mi technológiánkkal és szerszámainkkal készültek? Azután már ott volt a marketinges és az ügyvezető is, izgatottan beszéltek vagy 10 percet svédül, majd magunkra hagytak minket. Tanácstalanul néztünk egymásra, hiszen indulnunk kellett volna a repülőtérre. Körülbelül 10 perc elteltével visszajött az Európáért felelős értékesítő, és elmondta, hogy ezennel megkaptuk a kizárólagosságot termékeik forgalmazására Magyarországon, és sok sikert kívánt. Mire hazaértünk, a szerződés itthon már várt minket - emlegeti fel a nem mindennapi végkifejletet Andrea.

- Kőcsiszoló mesterekkel beszélgettem, tőlük tanultam nagyon sokat, szerintem ez is benne volt abban, hogy lenyűgöztük a svédeket. Tényleg olyat is láttak, amit még nem csináltak a saját gépeikkel, nem is tudták, mi mindenre alkalmasak - mondta Róbert.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.12.07
Lezárták a Róna utcát a Szugló utca és az Újvilág utca között, az Egressy út felé vezető oldalon. ..
2019.12.07
Ez több mint egy könyv, ez minden korábbi magyar autókról és motorokról szóló krónikáknál gazdagabb....
2019.12.07
2019 első hat hónapjában különösen jól fogytak a villanyautók, főleg a Tesla Model 3 iránt ugrott....
2019.12.07
Tasser Friedrich Olaszországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.12.07
A SUV új generációja nyerte el a 2019-2020. év Japán Autója (Japan Car of the Year) díjat a Mazda3....
2019.12.07
Még soha annyi autót nem értékesített a német gyártó egy hónapban, mint most, elsősorban a kínai,....
2019.12.07
A Magnus Aircraft Zrt. üzeme a jövő év elejétől teljes kapacitással üzemel, és már megrendelték az....
2019.12.07
A dél-koreai autógyár 51,35 milliárd dollárt szán erre a célra a következő hat évben. ..
2019.12.07
Mit tud kezdeni az európai autóipar azzal az ellenérzéssel, amely a klasszikus –belsőégésű –....
2019.12.07
A világ legnépesebb országa állami támogatást nyújthatna a jövőben az ott gyártott Tesla autókért,....