OnStar rendszer

Itt az Opel OnStar, miben segíthetek?

2019.01.28.

László vagyok, jó napot kívánok, miben segíthetek? – mondta a vonal túlsó végén a hang, amikor Opel Astrámban megnyomtam az OnStar gombot.

Újságíró vagyok, sok minden érdekelne az OnStarral kapcsolatban.

Sokoldalú szolgáltatás

Parancsoljon, amire tudok, válaszolok.

Hány magyar nyelven beszélő munkatárs teljesít szolgálatot a nap 24 órájában az OnStar-nál?

Két fő iroda van. Az egyik Angliában, Lutonban működik, a másik Bukarestben, ott is dolgoznak magyarul beszélő munkatársak, a pontos számot nem tudom megmondani.

Milyen gyakran hívják önöket?

Változó. Hétvégén többen hívnak. Egy átlagos napon 10 és 20 közötti hívást regisztrálunk. De csak a magam nevében tudok beszélni.

Milyen kéréssel keresik önöket?

Csak egy gombnyomás. Akkor is működik, ha a mobil olyan körzetben van, ahol nincs vételi lehetőség. 

A magyarok kevésbé veszik úgy igénybe az OnStart, ahogy kellene. Van összehasonlítási alapom, én ugyanis spanyol hívásokat is fogadok. A spanyolok ellentétben a magyarokkal gyakran kérik, hogy a célt küldjem rá a navigációjukra. A magyarok úgy tűnik, hogy szeretik maguk beütni a célt. Pedig sokkal kényelmesebb, ha megnyomják a gombot, hívnak, én pedig ráküldöm az autójuk navigációjára a kitűzött célt, s egy gombnyomással máris aktiválni tudják. Magyarországról inkább akkor hívnak, ha aktiválni kell a rendszert és a regisztrálnak.

Mi lehet az oka, hogy mi magunk szeretjük beütni a célt?

Talán kulturális különbség. Mi magyarok nem nagyon bízunk meg másokban.

Vannak különleges kérések is?

Néhány hónapja vagyok itt Lutonban, talán egy furcsa kérést kaptam. Egy autós nem találta a pótkulcsát, s kérdezte, tudunk-e segíteni abban, hogy megtalálja. Ebben sajnos nem tudunk segíteni.

Huszonnégy órás szolgálatban vannak. Mikor kapják a legtöbb hívást?

Inkább nappal, éjszaka kevesebben keresnek bennünket. A nappalon belül is elsősorban a reggeli órákban.

A GPS adatok alapján látják, hogy az autó éppen merre jár. Budapestről vagy vidékről keresik önöket többen?

Inkább a vidékről érkező hívások futnak be hozzám, de városokat ne kérdezzen. Debrecen és Szeged mellett egészen apró településekről is keresnek, amelyeknek még a nevét sem hallottam.

Hogy került ön az OnStarhoz?

Magyarországról kerestem munkát, volt egy felvételi beszélgetés, ezen megfeleltem, és kiköltöztem Lutonba.

Említette, hogy beszél spanyolul és onnan is vannak ügyfelek. Van különbség a magyar és a spanyol hívók között?

Nagyon is. Ha felajánlom, hogy bemutatom a szolgáltatást, a magyarok kilencven százaléka azt mondja, nem kell, majd elolvasom, megnézem, utána nézek. A spanyolok sokkal kommunikatívabbak, gondolom a kulturális különbségek is szerepet játszanak ebben.

Én is többnyire akkor hívom önöket, ha vezetek és menet közben nem akarok gombokat nyomogatni, helyette kérem, hogy küldjék el az általam megadott célt. Ezen kívül még mire jó az OnStar?

Diagnosztikát tudunk lefuttatni, ha a kijelzőn hibaüzenet jelenik meg. Nem vagyunk autószerelők, de a felvillanó jelből meg tudjuk mondani, mi lehet a probléma. Az OnStar legnagyobb előnye talán az, hogy lopás vagy baleset esetén azonnnal tudunk intézkedni. A beépített érzékelő jelzi, ha belset történt, s azonnal hívjuk az autót vagy riasztjuk a mentőket.

Előfordult már, hogy az SOS gombon hívták?

Többször is. Leginkább akkor, ha lerobbant az autó. Az SOS gomb megnyomásával soron kívül elérnek bennünket.

Vannak komolytalan hívók is?

Nekem nem volt, de a kollégáimtól tudom, hogy ilyen is előfordul. Részegen hívnak többnyire éjszaka.

Mit lehet ilyenkor csinálni, intelligensen kezelni?

Kénytelenek vagyunk kulturáltan elküldeni, s jelezni, hogy adott esetben elveszi a vonalat egy bajba jutott autóstól.

Köztudott, hogy megszűnik a sokak által kedvelt OnStar. Tud már valamit ezzel kapcsolatban?

2020 december 31-el a jelenlegi OnStar megszűnik, a Peugeot megveszi a részleget. Többet azonban ezzel kapcsolatban mi sem tudunk, semmiféle információnk nincs.

Köszönöm a beszélgetést.

Én is köszönöm, balesetmentes utat kívánok.

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.15
A jövőben bármikor megváltoztathatjuk autónk színét, anélkül, hogy azt át kellene festeni, vagy le....
2024.05.15
Erősen megleckézetett Audi A6 tesztautóm, ami nem a hatásos első benyomásra megy rá, hanem szinte....
2024.05.15
Az élmezőnyben harcolva, erős pontszerzéssel mutatkozott be a Formula-4-es spanyol bajnokság....
2024.05.15
Kevésen múlt a tragédia egy tahó manőver miatt - nagyot mentett a Renault sofőrje. ..
2024.05.15
Immár nemcsak letöltendő börtönbüntetést, hanem vezetői engedélyének akár tíz évre szóló....
2024.05.15
A Honda Európában és Kínában e:Ny1-ként árulja ezt az autót, ezzel elérve, hogy szinte lehetetlen....
2024.05.15
Az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelent szerdán, emellett esetenként szélerősödés, jégeső....
2024.05.14
A Tesla részvényárfolyama 45%-kal esett vissza december végétől kezdve egy sor negatív hír és....
2024.05.14
Egy egyedülálló körkörös gazdálkodási kezdeményezés keretében a Toyota házon belül összegyűjtött....
2024.05.14
Évről évre kevesebbet érnek, mutatjuk, hogy miért és hogy mennyivel.   ..