Lexus

Januárban érkezik a Lexus LFA teljesítményben méltó utóda

2018.12.30.

Minden eddiginél erősebb és sportosabb utcai kupét készül utcára engedni a Lexus. Ha az RC F Track Edition nem is lesz olyan exkluzív, mint az LFA volt, menetdinamika terén nem sokkal marad el mögötte.

Hivatalosan csupán egy titokzatos részletfotóval csinál kedvet januári világpremierjéhez a Lexus. A kép egyértelművé teszi, hogy a Detroiti Autószalonon debütáló RC F Track Edition sportkupé többet kínál majd egyszerű optikai tuningnál: a függőleges szárnyvégekkel szerelt, fixen rögzített, szénszálas hátsó légterelő talán megbolygatja az alapmodell finom esztétikumát, de biztosak lehetünk benne, hogy komoly szerephez jut az autó aerodinamikai jellemzőinek optimalizálásában – röviden; ellentmondást nem tűrően préseli az aszfaltra a hajtott hátsó kerekeket, ezzel segítve a nagyobb kanyarsebességet.

A szénszálas elem arra enged következtetni, hogy a mérnökök mindenre kiterjedő fogyókúrának vetették alá a modellt. A 2016-os RC F GT tanulmányautón már bemutatták, hogy mire képesek: az a prototípus fényezetlen karbon kompozit motorházfedelet és tetőlemezt kapott, ezeknek és más megoldásoknak köszönhetően több mint 350 kilogrammal volt könnyebb a gyári RC F kivitelnél. Ilyen szintű könnyítés mellett voltaképpen teljesítménynövelésre sincs szükség, a jelek szerint azonban a Lexus ezt nem így gondolta: a Toyota értékesítésért felelős észak-amerikai alelnöke, Robert Carter a Nürburgringen lekapott tesztpéldány kapcsán újságírói kérdésre válaszolva elárulta; „az új modell a leggyorsabb és legerősebb autó lesz, amit az LFA óta építettünk.”

A szuperlatívuszok óvatos alkalmazása arra enged következtetni, hogy az RC F Track Edition teljesítménye nem lépi át az LFA 560 lóerős értékét, ugyanakkor magasabb lesz, mint a széria RC F modell 477 lóereje. A Track Edition-t neve ellenére szerencsésebb nem egyszerű különkiadásnak, hanem önálló fejlesztésű típusnak tekinteni, hiszen tervezésekor – mindenekelőtt a futómű hangolásakor, illetve az aerodinamikai csomag kialakításakor – a Lexus RC F GT3 versenyautóval szerzett tapasztalatokat is hasznosították. A modell „rendkívül korlátozott példányszámban” kerül majd forgalomba, méghozzá Európában várhatóan nem Track Edition, hanem GT néven, az RC F alapmodell áránál valószínűleg drágábban. További részletek a január 14-i világpremieren várhatók.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.21
A BYD, a világ második legnagyobb elektromosautó-gyártója nehezen tud betörni a német autópiacra,....
2024.05.21
A Singapore Airlines szerint egy ember meghalt, és több mint 30-an megsérültek a súlyos....
2024.05.21
A győri rendőrök az állampolgárok segítségét kérik egy közlekedési bűncselekmény ismeretlen....
2024.05.21
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.21
Az elektromos autózás immár nem a jövő, hanem a jelen: ezt bizonyítja Szolnok, ahol újabb....
2024.05.21
Az oroszországi új autóeladások októberben 159,2 százalékkal 112 ezer 238-ra emelkedtek éves....
2024.05.21
Claire Legras, Franciaország budapesti nagykövete volt a Széchenyi István Egyetem vendége....
2024.05.21
A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) idén többek között a Continental budapesti....
2024.05.21
Idén nyártól az újonnan regisztrált autóknak kötelezően tartalmazniuk kell majd feketedobozt - írja....
2024.05.21
Ausztriában csúszott be a baki – írja a Kronen Zeitung.   ..