Beszállítók

Járműipari K+F projekt a Draspó-Tempó Kft. üzemében

2014.06.29.

Összesen 211 millió forintos összköltségű beruházással járműipari kutatás-fejlesztési (K+F) projektet valósított meg a szigetszentmiklósi Draspó-Tempó Kft., az autóalkatrészek gyártásával és forgalmazásával foglakozó cég a megvalósításhoz az Új Széchenyi terv pályázatán 71 millió forintos támogatást nyert.

A régi Csepel Autógyár területén működő társaság közleménye szerint a nagyméretű haszongépjárművek kormánymű-fejlesztése és magyarországi gyártás előkészítése című projekt keretében továbbfejlesztették a cég által eddig nem gyártott C700-as kormányművet és felkészültek a sorozatgyártásra.

Az új szervókormányt az előzetes megrendelések alapján teljes egészében exportálják, a kormánymű-fejlesztés külföldi megrendelő megkeresése alapján indult. Főbb exportpiacaik között van Németország, Svájc, Oroszország, Ukrajna, Románia, Lengyelország és Szlovákia.

A közleményben emlékeztetnek arra, hogy a, hogy a Draspó-Tempo Kft. szigetszentmiklósi Szervokormány és Forgácsoló Divíziójában eddig a technikai és műszaki feltételek miatt csak a C300 és C500-as hidraulikus szervókormány gyártására volt lehetőség. A kft. a folyamatos fejlesztéssel a magas beszállítói minőségi követelményeket is teljesíteni tudta, így több járműipari gyártónál, közöttük a  Suzuki Zrt.-nél és a CLAAS multinacionális mezőgazdasági gépgyártó vállalatnál beszállítói pozíciót nyert el.

Az új szervókormányművet a 6,5 és 8,5 tonna közötti kormányzott tengelyterhelésű autóbuszoknál, nehéz tehergépjárműveknél, speciális haszongépjárműveknél, illetve katonai járműveknél alkalmazzák. 

A cég szerint a hazai fejlesztést és gyártást indokolja és hosszú távon is megtérülővé teszi az, hogy a régióban nincs versenytársuk.

A továbbfejlesztett C700 szervokormány további piaci lehetőségeket is megnyit: jelenleg egész Európában mindössze 3 cég foglalkozik megbízható minőségű CE jelölésű szervokormányművek gyártásával - jegyezték meg. 

A nyilvános cégadatok szerint a Draspó-Tempó Kft. 2013-ban 1,865 milliárd forintra növelte az árbevételét az egy évvel korábbi 1,611 milliárdról. Adózott eredménye 218 millió forint volt tavaly, 2012-ben 188 millió forintot tett ki. A cég jelenleg 95 dolgozót foglalkoztat.

 

Forrás: 
MTI

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.07
Elgázolt egy embert a vonat a Békés vármegyei Tótkomlóson egy átjáróban  - közölte a Mávinform a....
2024.05.06
A Stellantis akoljában nem sok egyéniség születik, az Opel Corsa picit mégis más, mint a többi....
2024.05.06
Megérkezett a tavaly év végén beharangozott, megújult Lexus UX hibrid: a minden részletében....
2024.05.06
Amíg nálunk egyelőre nem jelentették be a Mazda6 utódját, addig a hatalmas piacnak számító Kínában....
2024.05.06
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....
2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....