Jeep

Jeep női szívvel

2019.09.09.

Válságban az amerikai életérzés. Szinte közhelyes megállapítás ez és szinte az élet minden területére igaz. Keresi a helyét az új Amerika, a politikában, a gazdaságban és persze a gépjárműiparban is. 

Tabuk dőlnek meg és új paradigmák születnek. Gondoljunk csak a Harley Davidsonra, amelyre a most felnövő generáció úgy fog tekinteni mint nagyon trendi, vonzó és kívánatos elektromos bringák és villanymotorok gyártójára. Eltelik pár év, egy-két évtized és megsárgult youtube-s filmkockái emlékeztetnek majd a V2-es életérzésre. Mint hogy a szelíd motorosok már ma is a nagyszülők fiatalságának életérzését tükrözik. Számos évszázados amerikai brand végveszélyben, több pedig olyan átalakulásban, amely nyomán hamarosan rá sem lehet majd ismerni. Talán az egyik legjobban csengő amerikai szó amely legtöbbet kifejez Amerikából, a legtöbb asszociációt kelti a kontinenssel az a négy betűs jeep. A második világháború harcaiban született és a béke évtizedekben páratlan karriert befutott terepjáró és luxus autó márka sorsa már jó ideje olasz kézben van - és nem kizárt, hogy ennek köszönhető megmaradása, átalakulása, újjászületése. A Jeep márka posztmodern metamorfózisa azért is különlegesen szimpatikus számomra, mert úgy tűnik annak fókuszában leginkább a nők és a környezetvédelem áll. Hát igen, változnak az idők. Ha valami távol állt egy klasszikus jeeptől az a nők és a környezetvédelem...

Képre kattintva galéria nyílik!

Talán pont ez jelenti most az üzleti tartalékot a legendás amerikai márka megújulásához, hiszen a recept világossá vált: a hölgyek és a környezettudatos vásárlók előtt is meg kell nyitni a márkát - vagy az bezárhat, talán végleg. A világ kisautó és autóipari divatspecialistája a Fiat kezében ez a koránt sem egyszerű és kockázatos művelet, ráadásul úgy tűnik sikerült is. Nagyon nem egyszerű mert egy háborús múltra épülő macsó életérzést kellett zölddé és hölgy kompatibilissé tenni. Nagyon kockázatos volt, mert benne rejlett a Jeep oly sajátos és vonzó karaktere elvesztésének lehetősége, ami szintén a márka lényegében azonnali piaci halálához vezetett volna. 

Képre kattintva galéria nyílik!

A zseniális művelet kulcsszavai majdnem olyan rövidek mint maga a márkanév: Compass és Renegade. A Jeep márka e két - mondjuk ki nyugodtan - zseniális típusa meghódította a hölgyeket, a zöldeket meg rajtuk kívül még az egyedülálló fiatalokat, a város lakókat és számos olyan kisebb vásárlói célcsoport figyelmét keltette fel a Jeep iránt, akik a korábbi Wrangler-Cheeroke alapu kínálat alapján elképzelhetetlennek tartották, hogy egyszer Jeep vásárlók legyenek. E két modell jelenlegi motorizációs változataiban is elfogadható károsanyag kibocsájtással, az élményt még meghagyó takarékossággal hódít és lehet, hogy a lényeg még csak most jön. 2020 első hónapjaiban érkezik a benzines hybrid és plug in hybrid Renegade és Compass, amellyel - a szó legjobb értelmében - szabályosan kifordul önmagából a legendás amerikai márka. "A műtét" tehát sikerült, a beteg jól van. Mert hogy kereskedelmi és marketing értelemben valóban szó szerint beteg volt az a márka, amely csak egy, kihaló, kiüresedő életérzés utánérzést tudott csak kínálni. Mert nem lebecsülve a "nosztalgia" piacot, azt világosan látni kell, hogy a XXI. század globalizálódott autópiacán komolyan vehető eladási darabszámok reménye nélkül nosztalgia sincs és túlélés sincs. A Jeep nagyszerű megújulásának tanusága pedig talán az, hogy a zöld értékek és a női vásárlók kegyeinek keresése és megtalálása nélkül pedig ma már bizonyosan nincs siker. 

Képre kattintva galéria nyílik!

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.11.13
Sergey Drozdov Oroszországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.11.13
Legkevesebb 12 halottat követelő buszbaleset történt a szlovákiai Nyitragerencsér közelében szerdán....
2019.11.13
Idén jubilál a Toyota Racing Development, közismertebb nevén a TRD. A gyári tuning- és sportrészleg....
2019.11.13
A Ford látványosan bizonyította hibrid hajtású autóinak 5 csillagos biztonságát, hiszen a vadonatúj....
2019.11.13
Több mint 20 milliárd forint értékben 352 új autóbusz megvásárlásáról kötött szerződést a Volánbusz....
2019.11.13
Nem foglalkozik olyannal, ami nincs legalább 3-4 tonna – így vonhatunk konklúziót, ha....
2019.11.13
Jelentősen és tartósan csökkent a várakozás a járművezetői vizsgákra a Közlekedési Alkalmassági....
2019.11.13
A Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság az M1-es autópályán és az 1-es számú főúton....
2019.11.13
A BMW Motorsport az új M2 CS műszaki alapjaira épített M2 CS Racing modellt kínálja a privát....
2019.11.13
Berlin mellett építi fel első európai üzemét a Tesla - jelentette be Elon Musk, az elektromos....