pályázat

Jelentősen nőtt a pályázók száma a Generali Biztosító 9 milliós összdíjazású, KKV-knak kiírt pályázatára

2022.07.08.

A KKV-k hazai és európai uniós szinten is a gazdaság egyik alappillérének számítanak, ezért is kiemelten fontos, hogy ez a szektor minél gyorsabban túlléphessen a koronavírus-járvány, a háború és a gazdasági válság okozta nehézségeken. A szektor támogatása érdekében indult el 2021-ben a vállalat EnterPrize névre keresztelt, nemzetközi vállalkozásfejlesztő és szemléletformáló programja, melyhez a Generali Biztosító a tavalyi év után idén is csatlakozott, és meghirdette a kis- és középvállalkozásoknak szóló pályázatát.

A Generali Csoport új vállalati stratégiájának fő mozgatórugója a fenntarthatóság

Új stratégiai ciklusában a Generali fontos lépéseket tesz fenntarthatósági kötelezettségvállalásai terén, továbbra is a pozitív társadalmi, környezeti és az érdekelt felekre gyakorolt hatásra összpontosítva. 2021. decemberében a vállalatcsoport elfogadta az Élethosszig tartó partnerség 24: a növekedés motorja elnevezésű új, hároméves stratégiáját, mely három fő pillérre épül: a fenntartható növekedés előmozdítására, az eredményesség javítására, valamint az innovációban történő kimagasló szerepvállalásra. Emellett azzal a céllal, hogy segítse a kis- és középvállalkozásokat a fenntartható átállásban, a Generali idén tavasszal elindította a kkv-k számára az EnterPrize második kiadását, egy zászlóshajó projektet, ahol a kategóriájában a legjobb vállalatokat díjazzák fenntartható üzleti modelljeikért.

Magyarország immár második alkalommal vesz részt a projektben, mely egyértelműen sikeres a kis- és középvállalkozások szerint is: a tavalyi 81 jelentkező után idén 127 hazai vállalkozás nyújtotta be pályázatát munkavállalói jólét, környezetvédelem és a mikroközösségek iránti felelősségvállalás kategóriákban.

A pályázat szakmai együttműködő partnerei Márta Irén, a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért szervezet igazgatója és Kamasz Melinda, a Növekedés.hu gazdasági hírportál főszerkesztője, akik a Generali Biztosító szakértőivel és a Herman Ottó Intézet Nonprofit Kft. munkatársaival közösen választották ki kategóriánként a nyertes cégeket a beérkező 127 pályázat közül.

Munkavállalói jólét kategóriában a Halas Tűzvédelem Kft. lett a győztes. A cég egyszemélyes családi vállalkozásként indult, mára 30 főt foglalkoztat, jelmondatuk pedig a következő: „A ma gondossága a holnap garanciája.” Számukra a gondoskodás nemcsak szakmai tevékenységükben jelenik meg jelmondatként, hanem munkáltatóként is kiemelt figyelmet fordítanak rá. A kollégák folyamatos szakmai képzésén, fenntarthatósági szemléletformálásán túl a csapatösszetartást is különféle programokkal segítik. A Generali EnterPrize pályázat támogatásával ezt a munkát folytatják újabb közösségi nappal, egészségnappal, illetve személyre szabott rekreációs lehetőségekkel. Társadalmi elkötelezettségük jegyében helyi közösségek megsegítésére is fordítanak a pályázatból: a Csetényi Park fásítása mellett terápiás lovaglást is támogatnak.

A Manual Divat Kft. a környezetvédelem témakörében benyújtott pályázatával aratott győzelmet. A családi vállalkozásként működő cég Karma Pécsi Kesztyű, míg külföldön Karma Leather Gloves márkanéven forgalmazza termékeit. A kesztyűgyártás Pécsett 161 éves tradícióra tekint vissza, ugyanakkor egy olyan iparág, amely számára a fenntartható átalakulás kiemelt kérdés. Így a vállalat is kidolgozta fenntarthatósági tervét, melynek végső célja körkörös gazdasági modelljük megvalósítása. Ennek elérése egy hosszú folyamat, sok egymásra épülő állomással. Egyik kiemelt céljuk a hulladékkezelés optimalizálása: a termékek születésekor keletkező bőr hulladékot szelektálják és további felhasználásra ajánlják: bokszzsáktöltésre, kutyafekhelyhez menhelyeknek, ékszerkészítő kisiparosoknak, iskolák technika óráira, óvodai kézműves foglalkozásra. Az elnyert támogatással termékeik életciklusának növelését szeretnék előmozdítani az árucikkek egyedi sorszámának láthatóvá tételével, a javítási szolgáltatásokkal és a termék megfelelő kezelésével. Az adok-veszek program pedig segít a megunt darabok értékesítésében vagy eladományozásában. Hosszú távú tervük létrehozni egy olyan új alapanyagot a hulladék bőr felhasználásával, melynek tulajdonságai hasonlítanak a valódi bőréhez.

A mikrokörnyezet iránti felelősségvállalás kategóriában pedig a Csákányi Kenyér Bt. nyerte el a 3 millió forintos támogatást. Az Őrség kapujában, Csákánydoroszlóban található családi vállalkozás életében az 1989-es alapítás óta meghatározó a szakma iránti szenvedély. Fő céljuk, hogy minőségi termékeket juttassanak el minél több emberhez. A vállalkozás fejlesztése során ezt kiemelt szempontként kezelték, így kínálatuk folyamatosan bővült a reform-termékek irányába is, teljes-kiőrlésű, szénhidrát-csökkentett és rusztikus termékek bevezetésével. A kis közösségek iránti felelősségvállalás jegyében megkezdték a termékeik mozgóárusítását is, az idősebb korosztály igényeit is kiszolgálva. Az általunk végzett piackutatás és a vásárlói megkeresések alapján vált egyértelművé, hogy bár igény lenne rá, de a gluténmentes pékipari termékek kínálatában hiány van. A Generali EnterPrize pályázat támogatásával megvalósuló új műhely lehetővé teszi számukra a „Csákányi gluténmentes” csomag kialakítását.

A három vállalkozás egyenként 3 millió forintot nyert programja megvalósítására az EnterPrize pályázat keretében.

„A Generali EnterPrize pályázatának sikerét alátámasztja, hogy 2022-ben másfélszer annyi vállalkozástól érkezett be pályázat, mint 2021-ben: tavaly a pályázók száma 81 volt, idén ez a szám 127-re emelkedett, ami egyértelműen sikernek könyvelhető el. A mikro-, kis- és középvállalkozások szerepe jelentős Európa gazdasági fejlődésében, az EnterPrize pályázatunkkal pedig azt szeretnénk elérni, hogy Magyarországon is hangsúlyossá tegyük a KKV-k számára azt, hogy a fenntarthatóság is kiemelten fontos a hosszú távú siker elérésében. Jól látjuk, hogy a szektor nyitott a fenntarthatóságra, a különféle fejlesztésekre, ez a szemlélet pedig elengedhetetlen az eredményességhez. Nem titkolt célunk az EnterPrize-zal az is, hogy a pályázat szereplői megismerhessék egymást, kapcsolatokat alakítsanak ki, melyek jó alapul szolgálhatnak az esetleges jövőbeli közös projektekhez is” – mondta Erdős Mihály, a Generali Biztosító vezérigazgatója.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.27
A Nissan kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak elérhetőségét....
2024.04.27
Mercedes-Benz minden mennyiségben. Gyönyörűen felújított, karbantartott, retró Mercedeseket....
2024.04.27
A Toyota a Pekingi Autószalonon mutatta be a két új elektromos szabadidő-autóját, amelyekből tavaly....
2024.04.27
A közúti közlekedés biztonságát, folyamatosságát befolyásoló események az Útinform jelentése....
2024.04.27
Mikor készítik a fotót a közlekedési lámpák kamerái?   ..
2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..