Lexus

Jön az UX és az ES: Itthon is újabb rohamra készül a Lexus

2018.09.20.

Az október eleji párizsi autószalont megelőzve a minap Budapesten is bemutatkozott a Lexus két vadonatúj modellje, az ES luxuslimuzin és a kompakt méretű UX prémium-SUV. Az előrehozott leleplezés alighanem annak is köszönhető, hogy Magyarországon még soha nem adtak el annyi prémium kategóriájú négykerekűt, mint mostanában. Háromszorosára nőtt ez a forgalom, a 2010 évi 3900 prémiummal szemben az idén már 13 ezer eladásával számolnak. A bővülő piacon a Lexus is hasított: az idén 800 kocsi eladását várják, a 6 százalék körüli részesedés a legjobbak közé tartozik Európában – tűnt ki László Richárd, az importőr Toyota Central Europe ország-igazgatójának szavaiból.

A Toyota luxusgyártó karja, a Lexus – amely Észak-Amerikában már évekkel korábban meghódította az ottani autósokat – most itt a vén kontinensen is újabb rohamra készül: 2020-ra 100 ezer Lexus eladását tervezik. E nagyra törő programban kulcsszerepet remélnek a most bemutatott prémium kivitelű UX szabadidős terepjárótól. A közepes méretű SUV-szegmens már eddig is viharos, kétszámjegyű növekedést produkált, s az „urban crossover” névből eredeztetett UX lesz a belépő modell a Lexus SUV-világába – a márkától már eddig is megszokott merész formatervével, igényes belső kidolgozásával, biztonsági megoldásaival, de mindenekelőtt környezetbarát hibrid hajtásláncával. A méreteiben az NX alá pozicionált UX oldalról nézve a széles kerékjárati ívekkel és a karosszériába vasalt markáns, élekkel, görbületekkel, továbbá elől a nagytestvéreihez hasonló méretes harcsaszájú hűtőrácsával újabb dizájnparádé. A kocsibelső kárpitozásai, felhasznált anyagai, kivitele is lexusosan elegánsak, bár megjegyzendő: a csomagtartó mérete – a kategóriához mérten – meglehetősen szűkösnek tűnik.

Ám az UX legfőbb ütőkártyája, hogy erőforrása úgynevezett öntöltő hibridmotor. A kínálatban szerepel ugyan egy kétliteres benzines, de a márka képviselői arra számítanak, hogy a vevőkör oroszlánrésze azt a benzin- és elektromotorral szerelt hibridváltozatot választja, amelynek összteljesítménye 178 lóerő, végsebessége 177 km/óra, gyorsulása az óránkénti 100 kilométerre 8,5 másodperc, kombinált fogyasztása pedig öt liternél kevesebb, gyári adatok szerint akár 4,1 liter is lehet. Mindemellett a hibrid hajtásláncra – a többi Lexus modellhez hasonlóan – 10 év vagy 200 ezer kilométerig gyári garanciát vállalnak. A vadonatúj UX forgalmazása csak jövő elején startol, hazai ára még nincsen, de mint mondták: az nem lehet magasabb a nála eggyel nagyobb, a 13 millió forint körül startoló NX-énél.

A pesti beharangozó másik „nagyágyúja” az ES luxuslimuzin volt. Ez már a hatodik nemzedék (korábban GS néven futott), s azokat a piaci hadállásokat ostromolja, ahol az európai prémiumgyártók, mindenekelőtt a Mercedes E osztály, az Audi A6 vagy a BMW 5-ös sorozat hagyományszámba menően a legerősebbek. Az új ES hosszan elnyúló kupés vonalvezetésű luxuslimo, s a Lexus itt is bevetett mindent a már-már kézművesnek tűnő, pazar kidolgozástól az innovatív járműtechnikákig, beleértve ebbe a sokféle vezetést segítő digitális rendszereket és a tovább tökéletesített hibrid hajtásláncot. A közel öt méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,45 centiméter magas kocsi egyetlen motorváltozatban, de háromféle felszereltségi szinten és számtalan változatban lép majd színre. Az elsőkerékhajtású ES 300h-ban – a Lexus zöld hibridfilozófiája szerint – ezúttal egy soros, négyhengeres, 2,5 literes benzines, valamint egy elektromotor dolgozik 218 lóerős összteljesítménnyel, 180 km/óra végsebességgel és az óránkénti 100 km-re 8,9 másodperces gyorsulási értékkel. E mutatók elmaradnak ugyan a sportosabb német dízel-riválisoktól, de mint a márka hangsúlyozza: a zöld ES-ben nincs turbó, kettős tömegű lendkerék, nem kell bele gázolaj, s e tulajdonságokat a környezettudatos üzleti vevőkör mindinkább értékeli. A Lexus luxusszedánja ugyanakkor gazdag alapfelszereltséggel és csomagban kínált extrákkal érkezik – teszik hozzá – s mint a többi hibridben itt is 10 éves vagy 200 ezer kilométer garanciát vállalnak. A Lexus most árfronton is tovább élezi a versenyt, ugyanis szeptemberi rendelés esetén másfél millió forint kedvezményt is felkínálnak a listaárakból.

Heimer György

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.06.17
2019. április 27-én az Országos Rendőr- és Tűzoltónapon tartották a közlekedésbiztonsági verseny....
2019.06.17
- Májusban csökkent a forgalomba helyezett személygépkocsik és gépjárművek száma Ausztriában az....
2019.06.17
A Peugeot L45 korának abszolút csúcstechnológiáját képviselte; az első világháború előtt épített....
2019.06.17
Az M7-es autópálya egyik benzinkútjánál történt a baleset Martonvásár közelében. Az ütközés olyan....
2019.06.17
- A címvédő spanyol Marc Marquez nyerte a gyorsaságimotoros-világbajnokság elitkategóriája, a....
2019.06.17
Magyarország területén 2019. június 14-én 0 órától 2019. június 16-án 24 óráig a rendőrök 165....
2019.06.17
- Idén is a kétszeres Forma-1-es világbajnok Fernando Alonso és csapata nyerte a Le Mans-i 24 órás....
2019.06.16
Sokan mondják, hogy nem szabad érzelmileg kötődni az autókhoz, szerintem ez nem így van. ..
2019.06.16
Kutasi Károly Magyarországról küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.06.16
Tapasztalt ausztrál versenypilótával és a W12 erejével igyekszik újabb Pikes Peak rekordot dönteni....