Lexus

Jövőkép: újabb részletek a Lexus UX tanulmányról

2016.10.24.

A Lexus európai formatervező központjában született UX a jövő kompakt szabadidőjárműve a Lexus értelmezésében: a „kifordított” tervezési koncepció erőteljes kapcsolatot teremt a külső formaterv és a belső kialakítás között. Az innovatív, háromdimenziós kezelőfelület technológia egyedülálló vezetési élményt kínál, amit fokoz a Lexus forradalmi kinetikus üléskoncepciójának első gyakorlati alkalmazása.

A Lexus új kompakt crossover tanulmányjárműve, a UX Concept, amely azt érzékelteti, hogyan képzeli el a Lexus a kompakt szabadidőjárművek jövőjét. A Lexus Dél-Franciaországban működő dizájnstúdiójában tervezett UX tanulmány a márka új formai irányvonalát képviseli. - A formatervezők számára nincs nagyobb kihívás annál, mint hogy valami újat, eredetit alkossanak, amely ugyanakkor a márka és az ügyfelek számára is relevanciával bír. Ez a tanulmány pontosan azt demonstrálja, hogyan tudna a Lexus formai nyelvezete ezeknek a feltételeknek megfelelni. A megnyilvánuló progresszív, erőteljes, mégis művészi és prémium jellegű termék még inkább kihangsúlyozza a Lexus márka helyzetét – fogalmaz Simon Humphies, a Lexus európai dizájnstúdiójának elnöke.


A Lexus elemeit erőteljes formában újraértelmező UX Conceptben a márka azon szándéka nyilvánul meg, hogy minden Lexus modell erőteljes koncepcióval körülírt egyedi, önálló személyiséggel bírjon. A merész formaterv és a fantáziadús, jövőbe tekintő technológiák élményt kínálnak minden utasnak. Ezt a hatást erősíti a vezetői környezet ergonómiája, amely mintegy a vezetőből indul ki, valamint az innovatív, háromdimenziós kezelőfelület technológia. A járműben emellett elsőként ismerkedhetünk meg a Lexus forradalmian újszerű üléstechnológiájával, a Kinetic Seat (kinetikus ülés) koncepcióval, amely alapjaiban értelmezi újra azt, ahogy az autóban helyet foglalunk.

A Lexus UX tanulmányautó a Lexus szabadidőjárművek terén szerzett, szakértelmében gyökerezik. A Lexus az 1990-es években az RX és LX típusok bevezetésével úttörő szerepet vállalt a szabadidőjármű-piacon, elsőként párosítva a prémium fényűzést a terepalkalmassággal. A 2004-ben bemutatott RX hybrid volt a világ első prémium hybrid szabadidőjárműve. A 2014-ben színre lépett, középkategóriás NX pedig azt demonstrálta, hogy a praktikum igenis párosítható a lenyűgöző formai személyiséggel.


A kompakt szabadidőjármű szegmens a leggyorsabban fejlődő autópiaci kategória Európában. Az egyfelől az egyedi formavilágot, sokoldalúan használható belső teret és vezetési élményt kereső, felfelé mozduló fiatal vásárlók látóterére koncentrál. A UX tanulmány a Lexus azon szándékát demonstrálja, hogy egy számára vadonatúj, minden eddiginél szélesebb és fiatalabb, folyamatosan online kapcsolatban élő városi ügyfélcsoportot szólítson meg.

- Azt a feladatot kaptuk, hogy új műfajt teremtsünk a kompakt szabadidőjárművek szegmensén belül: egy olyan járművet, amely képes kiterjeszteni az ügyfélélményt, és amely valami teljesen egyedülállót kínál az ügyfél számára. Számos forrásból merítettünk ihletet, ám mind közül az autó személyiségét leíró, meghatározó kifejezések: a 'robusztus, ugyanakkor dinamikus', illetve a 'kifordított formai koncepció' bizonyultak a legerőteljesebb inspirációnak. Mindennek a hátterében a Lexus egyik alapvető elve: az 'ugyanakkor' filozófia áll. Az építészetben, a divatban és a természetben kerestünk olyan ihletet, amely az egymásnak ellentmondó értékek szinergiáját szemlélteti, hogy egységbe foglalhassuk a könnyedséget, a szerkezeti, a művészi és az érzelmi értékeket - avat be Stefan Rasmussen, Lexus európai dizájnstúdiójának külső formatervezője.


Az UX tanulmányautó merőben újszerűen értelmezi a négyszemélyes crossover műfaját: a terepjárók megjelenését és terepalkalmasságra utaló karakterét csekély szabad hasmagassággal és kupészerű üléshelyzettel kombinálja, megerősítve a kompakt méretek sugallta, dinamikus menettulajdonságokat.

- A kifordított koncepcióhoz hosszas eszmecserén keresztül vezetett az utunk. Szerettük volna látványát tekintve és filozófiai szempontból egyaránt erőteljes formában szemléltetni a tanulmányautó emberközpontú karakterét. A projektben részt vevő összes formatervező egyetértett abban, hogy elengedhetetlen a külső és a belső dizájn erőteljes, szimbiotikus kötődése. Az a cél vezérelte kezünket, hogy a karosszéria megjelenése olyan elvárásokat ébresszen a szemlélőben, amelyeket aztán a belső térképes beváltani – fejti ki Alexandre Gommier, a Lexus európai dizájnstúdiójának belső formatervezője.


A formaterv központi eleme az a futurisztikus, „kifordított” koncepció, amely elmossa a határvonalat a külső és a belső dizájn között. Felülről nézve az utascellából kiinduló, illetve oda tartó, X irányban haladó szerkezetben nyilvánul meg. Szemből jól látszik, ahogy a kerékívek az utascellával egységet alkotva kirajzolják az ajtóra szerelt, hátrafelé tekintő kamerákat alkalmazó elektronikus visszapillantó rendszer házát. A műszerfal teteje alacsonyabban húzódik, mint a visszapillantó képernyők, ami egyrészt dekonstruktiv és egyedi megjelenést kölcsönöz a járműnek, másrészt kiváló kilátást biztosít előrefelé. Hátul újfent egységet alkot a karosszéria és az utastér: előbbi adja a hátsó fejtámaszok tartószerkezetét. A belülről kifelé tartó, keresztirányú mozgás hatását erősíti a robusztus kerékdobok offroad stílusa, amelyek stílusát áramvonalas kerékív-burkolat gazdagítja.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....
2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....
2024.05.06
Egy embert a tűzoltók szabadítottak ki a gépkocsiból Pétfürdő közelében - írja fél 12 után a....
2024.05.06
Az ADAC statisztikája szerint az indítóakkumulátorral kapcsolatos problémák (43,2%-os arány) ismét....
2024.05.06
Tovább fokozza régiós terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután nemzetközi üzletfejlesztésért....
2024.05.06
Összesen 14 külföldi állam magyarországi külképviseletének 26 vezető tisztségviselőjét, köztük négy....