Ford

Jövőre érkezik Európába az új Ford Edge

2014.06.28.

A Ford bemutatja a vadonatúj Edge modellt, megerősítve, hogy a karizmatikus, tágas és intelligens SUV jövőre már kapható lesz Európában, várhatóan az év közepe felé érkezik a hazai márkakereskedésekbe is.

A fejlett technológiákat felvonultató Edge lesz a zászlóshajó a Ford európai SUV-termékcsaládjában, amelyben jelenleg a Kuga és a vadonatúj EcoSport szerepel. Az Edge az Atletikus dizájnon, mutatós és kiváló minőségű anyagokon, modern karosszéria- és futóműtervezésen, menetdinamikán túl precíz és simán működő Adaptív Kormányzást és Osztott Első Kamera technológiát kínál, ezen felül az Adaptív Zajtörlés is ebben a modellben jelenik meg elsőként az európai piacon.


– Az Egy Ford tervnek megfelelően egyre szélesebb termékskálát kínálunk európai vásárlóink számára. Idén már bemutattuk az EcoSportot, és hamarosan érkezik az új Mondeo és a Focus is – fogalmaz Stephen Odell, a Ford Európa, Közel-Kelet és Afrika ügyvezető alelnöke. „Jövőre megjelenik a piacon a vadonatúj Edge és az új Mustang – és akkor még nem beszéltünk a Vignale-programról.”

Az Észak-Amerikában először 2007-ben bemutatott Ford Edge segített a hagyományos SUV-kép átformálásában, megteremtve a “crossover SUV” szegmenst. Észak-Amerikában az Edge jelenleg is a legnagyobb darabszámban értékesített modell ebben a szegmensben – sőt 2013-ban rekordeladásokkal dicsekedhetett –, emellett pedig néhány más piacon, például Dél-Amerikában, Oroszországban és Kelet-Ázsiában, így Kínában is megkezdődött az autó forgalmazása.

A vadonatúj Edge révén a Ford új szegmensbe lép be Európában, hiszen egy felső kategóriájú és tágas SUV-t kínál a vásárlóknak. A négyajtós, ötüléses, és a Fordok közmondásos vezetési élményét kínáló vadonatúj Edge a jövő év legelején jelenik meg az észak-amerikai márkakereskedésekben, majd a 2015-ös év későbbi időszakában Európa, Dél-Amerika és Ázsia-Óceánia piacain is megjelenik.

Az európai piacokon a Ford a 2,0 literes Duratorq TDCi dízelmotor két változatával kínálja majd az Edge modellt:

– A 180 lóerős verzió 400 Nm forgatónyomatékot és várhatóan 149 g/km CO2-kibocsátást kínál (6 fokozatú manuális sebességváltóval)

– A 210 lóerős motorváltozat forgatónyomatéka 450 Nm, CO2-kibocsátása pedig várhatóan 159 g/km lesz (6 fokozatú, a kormány mögötti váltófülekkel is kapcsolható PowerShift automata sebességváltóval)

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.21
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.21
Az elektromos autózás immár nem a jövő, hanem a jelen: ezt bizonyítja Szolnok, ahol újabb....
2024.05.21
Az oroszországi új autóeladások októberben 159,2 százalékkal 112 ezer 238-ra emelkedtek éves....
2024.05.21
Claire Legras, Franciaország budapesti nagykövete volt a Széchenyi István Egyetem vendége....
2024.05.21
A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) idén többek között a Continental budapesti....
2024.05.21
Idén nyártól az újonnan regisztrált autóknak kötelezően tartalmazniuk kell majd feketedobozt - írja....
2024.05.21
Ausztriában csúszott be a baki – írja a Kronen Zeitung.   ..
2024.05.20
A kimondottan elektromos buszokhoz tervezett e-SMART City AU56, elnyerte a legrangosabb elismerést....
2024.05.20
Az Automobili Lamborghini hivatalosan is megnyitott egy új bemutatótermet Stockholmban: Svédország....
2024.05.20
A közúti közlekedés biztonságát, folyamatosságát befolyásoló események az Útinform jelentése....