közlekedésbiztonság

Juss haza élve a buliból

2019.02.09.

Figyelemfelhívó kampányban próbálta lebeszélni a francia Balesetmegelőzési Szervezet az ittas vezetésről a fiatalokat Szilveszterkor.

Szilveszter előtt néhány nappal immáron ötödik alkalommal készített felmérést az alkoholfogyasztásról és ittas vezetésről a francia Balesetmegelőzési Szervezet és a Megelőzési Szövetség (Attitude Prévention). Az talán nem túl nagy meglepetés, hogy a megkérdezettek 87%-a mondta az, hogy fog alkoholt fogyasztani. Az azonban cselekvésre késztette a szakembereket, hogy csupán 44%-uk tervezte meg előre a hazajutását. Fentiekből kiindulva a két szervezet #BienRentrer, azaz #jusshazarendben elnevezésű kampányt indított.

Franciaországban 2017-ben a halálos kimenetelű balesetek 30%-ánál játszott közre ittas vezetés, összesen 1035 halálos áldozatot követelve. Míg a megkérdezett franciák 87%-a mondta azt, hogy biztosan fog alkoholt fogyasztani szilveszter éjjelén, 64%-uk azt is bevallotta, hogy három vagy annál több pohárral is megiszik aznap este (az átlag egyébként négy pohár volt).

A felmérésről készült inforgrafikák (forrás: preventionroutiere.asso.fr)

A megkérdezettek 26%-a tervezte, hogy saját gépjárművel érkezik a buli helyszínére, ezen válaszadók 47%-a azt mondta, valószínűleg nem fogja zavarni az sem, ha mindezt alkoholos befolyásoltság alatt kell megtenni. Noha 38%-uk azt vallotta, látott már olyan személyt, aki úgy vezetett, hogy biztosan több alkoholt fogyasztott a megengedettnél. A megkérdezettek 34%-a bár tudta, hogy az ittas vezetés veszélyes, mégis azt tervezte, hogy volán mögé ül majd az új esztendő első éjjelén. Megdöbbentő, hogy a kockázat mérséklését abban látták, hogy alsóbbrendű utakat választanak, lassabban vezetnek, vagy vár egy kicsit indulás előtt. De talán az a legrémisztőbb, hogy 52%-uk tudatosan azt sem várná meg, míg a szervezetbe juttatott alkoholból bármennyi is felszívódik (1-2 óra poharanként).

A #BienRenter kampányvideója a képre kattintva megtekinthető (forrás: Youtube)

A valódi baleset-megelőzési megoldások közül (a buli helyszínén történő alvást, vagy egy józan sofőr kinevezését csak a megkérdezettek alig egyharmada tervezte. A #jusshazarendben kampánnyal a szervezők a valódi kockázatkerülő megoldásokra akarták rávenni az érintetteket. A kampány eredményéről még nem érkezett összesítés szerkesztőségünkbe.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.02.22
A vállalat és az Üzemi Tanács közötti, tavaly december óta tartó tárgyalások keretében a felek....
2019.02.22
Június 7-étől közvetlen légi járat indul Budapest és Sanghaj között, a Shanghai Airlines gépei....
2019.02.22
A második világháború után a BMW termékei többféle módon találtak utat a hazai piacra. 1971-ben....
2019.02.22
A közlekedés nem egy biztonságos tevékenyéség. Az utóbbi egy évben több, mint 1,3 millió ember halt....
2019.02.22
Francisco Juska Brazíliából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.02.22
A közlekedési rendszerek fenntarthatósága és a környezet védelme, vagyis a káros anyagok....
2019.02.22
A csomagszabályzat átláthatatlansága miatt 3 millió euróra bírságolta a Ryanairt és egymillió....
2019.02.22
Szilárd útburkolattal látják el a budapesti földutakat egy négyéves útépítési program keretében,....
2019.02.22
Az Audi Sport ügyfélsport programja sokoldalú pilótákkal száll harcba 2019-ben. Tizenkét férfi....
2019.02.22
Hitelre vette első Scania kamionját és azóta hű a márkához, az ’56-os születésű Kovács Pál. A....