közlekedésbiztonság

Kerékpáros sisakokra dolgoztak ki töréstesztet

2019.06.13.

Az autóipari biztonsági fejlesztések terén vezető szerepet betöltő Volvo Cars a sport- és védőfelszerelések elismert svéd gyártójával, a POC márkával együttműködésben a világon elsőként olyan törésteszt-sorozatot dolgozott ki, amely azt vizsgálja, milyen hatékony védelmet nyújt a sisak az autóval ütköző kerékpárosnak. A fejlesztés a kerékpárosok minél hatékonyabb védelmét célzó, úttörő kutatási projekt részét képezi

 

A teljes fékerejű automatikus fékezéssel kombinált kerékpáros-felismerő funkció a jármű fedélzetén található kamerák és radarok segítségével azonosítja a kerékpárosokat, figyelmezteti a várható ütközésre az autóvezetőt, illetve önműködően fékez, amennyiben az szükséges. A Volvo Cars biztonsági célkitűzésével összhangban, automatikus vészfékező és gyalogosfelismerő rendszerének továbbfejlesztéseként valósította meg a technológiát.

A Volvo-POC kutatási projekt keretében egy sor, különlegesen kidolgozott töréstesztet hajtanak végre a Volvo Cars híres biztonságtechnológiai kutatási létesítményében, a svédországi Göteborg városában. A vizsgálat egy olyan, szélesebb spektrumú kutatási projekt részét képezi, amely a kerékpárosok által elszenvedett, hosszan tartó sérülések típusait vizsgálja.

A tesztek során a POC kerékpáros sisakjait adták a tesztpadra szerelt töréstesztbábu-fejekre, majd a bábufejeket különböző sebességgel és eltérő szögekben egy álló Volvo gépkocsi motorház-fedelének különböző pontjaival ütköztették, így végezve el számos mérést.

A vizsgálatokat a gyalogosok fejének védelmét ellenőrző, hatályos hatósági tesztfolyamatokkal összhangban végezték el. Ez lehetővé teszi a Volvo Cars és a POC számára, hogy közvetlenül összehasonlítsák a sisak viselése, illetve nem viselése közötti különbségeket.

A kerékpáros biztonsági sisakok vizsgálatára szolgáló jelenlegi teszteljárások meglehetősen kezdetlegesek: különböző magasságokból vízszintes vagy döntött felületre ejtik a sisakokat, és nem veszik figyelembe a kerékpárok és gépjárművek közötti balesetek körülményeit. A Volvo-POC projekt célja, hogy kifinomultabb, fejlettebb tesztkörülményeket teremtsenek.

A kutatási projekt eredményei hozzásegítik a POC-t ahhoz, hogy olyan, biztonságosabb sisakokat tervezzen, amelyek hatékonyabban oltalmazzák a kerékpárost, ha az gépkocsival ütközik. Ugyanakkor a tesztek a Volvo Cars számára is fontos tanulságokkal szolgál: a balesettípus jellegzetességeire rávilágítva elősegítheti a jövőbeli fejlesztéseket.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....
2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....
2024.05.06
Egy embert a tűzoltók szabadítottak ki a gépkocsiból Pétfürdő közelében - írja fél 12 után a....
2024.05.06
Az ADAC statisztikája szerint az indítóakkumulátorral kapcsolatos problémák (43,2%-os arány) ismét....
2024.05.06
Tovább fokozza régiós terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután nemzetközi üzletfejlesztésért....
2024.05.06
Összesen 14 külföldi állam magyarországi külképviseletének 26 vezető tisztségviselőjét, köztük négy....