Lexus
Az Egyesült Államokban fényképezték le a Lexus LS FCEV prototípusának tesztpéldányát. A hidrogén üzemű, zéró károsanyag-kibocsátású luxusautó a szedán közelgő modellfrissítésének keretében valósulhat meg.
Miközben a Toyota a világon az elsők között fogott bele a hidrogén üzemanyagcella autóipari felhasználásának kutatásába és fejlesztésébe, a cégcsoport luxusmárkája, a Lexus viszonylag későn, 2015-ben mutatott először érdeklődést a technológia iránt. Ekkor viszont a lehető legmagasabb szinten lépett be az FCEV világába: az összkerékhajtású LF-FC tanulmányautó a másfél évvel később leleplezett, ötödik generációs LS luxusszedán előfutára volt. Már akkor sejteni lehetett, hogy az emissziómentes hajtásrendszer előbb vagy utóbb megvalósul, és a jelek szerint most jött el ez a pillanat.
A piac első üzemanyagcellás luxuslimuzinjának ígérkező modell pontos műszaki paraméterei egyelőre nem ismertek. Annyi biztosra vehető, hogy az üzemanyagcella és a villanymotor(ok) teljesítménye egyaránt jóval nagyobb lesz, mint a 154 lóerős Toyota Mirai fedélzetén alkalmazott komponenseké. Ahhoz, hogy a modell ne csak a technológiai újdonságok iránt fogékony fogyasztók számára legyen izgalmas, illene legalábbis megduplázni ezt az értéket, de még szerencsésebb volna, ha a hajtáslánc elérné a 363 lóerős full hibrid LS500h szedán teljesítményét.