porscheforever
Ezúttal az Auto Express magazin vitte el Silverstone legendás aszfaltcsíkjára a két csúcsgépet. Szemet gyönyörködtető képsorokkal mutatják be a két sportautó képességeit, miközben Steve Sutcliffe informál minket a kormánykerék mögül. A brit pálya rövidebb (National) vonalvezetésen futották a tesztköröket, amelyekkel többek között arra keresték választ, hogy vajon a jóval drágább GT3 RS mennyivel gyorsabb a GT4-nél. A kérdés azért nem úgy szól, hogy szimplán gyorsabb-e, mert egy pillantást vetve az adatokra, egyből látszik, a GT3 RS biztosan gyorsabb. A Cayman 3,8 literes, hathengeres boxermotorja 385 lóerőt mozgósít, míg a GT3 RS négyliteres erőforrása 495 lóerővel gazdálkodhat (a katalógus adat szerint 500 lóerővel). Ugyanakkor a mérlegen is többet nyom 80 kilogrammal.
Sárga mezben a 911 GT3 RS, narancs színben pedig a Cayman GT4 játszik
Természetesen megemlítik, hogy a GT3 RS hétfokozatú PDK sebességváltója sokkal gyorsabban kapcsol, mint a GT4-ben a vezető a hatfokozatú manuális sebességváltóval. Sutcliffe ódákat zeng a GT4-ről, ahogy a GT3 RS esetében sem fukarkodik a dicsérő szavakkal… már amikor szóhoz jut a döbbenet után. Kiemeli, hogy az autó orra úgy tapad az útra, mint ha oda ragasztották volna, és egészében véve is egy igazi versenyautó benyomását kelti. Persze ebben nincs semmi meglepő, hiszen valóban ebből a modellből készítik a privát versenycsapatok az autóikat, ahogy most már a Cayman GT4-ből is. A pontos időeredmények pedig az alábbi videóból kiderülnek. Jó szórakozást kívánunk!