Sebestyén Peti

Két VB futam után az Autószektornak értékelt a Supersport versenyző

2021.08.11.

Sebestyén Péter egyedüli magyar résztvevőként, szezon közben csatlakozott be a Superbike-világbajnokság Supersport kategóriájába, ahol a HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével az Evan Bros. Racing Team színeiben versenyez.

Az olasz alakulat a kategória jelenleg egyik legerősebb csapata, kétszeres világbajnok és az utóbbi években remek munkát végeztek a náluk versenyző pilótákkal. A magyar pilóta Assenben debütált, ahol rögtön a 11. és 12. helyezéseket szerezte meg, Mostban pedig már a TOP10-be is befért!

Két versenyhétvége után azért már be tudsz róla számolni, hogy milyen egy ilyen magas szintű csapattal versenyezni?

-Igen nagyszerű ez a lehetőség, iszonyatosan megtisztelve érzem magam, amikor megérkezem a hétvégékre és ennek a csapatnak a boxába mehetek be. Azt viszont hajlamosak vagyunk elfelejteni és talán az első versenyem előtt én is kicsit elfelejtettem, hogy a motorsportban nem lehet átugrani bizonyos lépcsőfokokat. Bizony Assenben ezt kőkeményen megtapasztaltam, hogy míg más csapatok már túl voltak a szezon első felén és fontos teszteken, addig bár nekünk is volt 1,5 remek tesztnapunk Mostban, de nem volt még az alapunk, így kicsit a sötétben tapogatózunk beállítások terén. Illetve nyilván míg a mezőny kiemelkedő pilótái Spanyolországban motoroztak egész télen, én csak tavasszal tudtam motorra ülni és azt is elég limitáltan, szóval még kell egy kis idő. De szerencsére már Mostban sikerült picit előre lépnünk, és én is jó formában érzem magam.

Mi a fő nehézség egy versenyhétvégén? Legutóbb Mostban a szombati nap után pozitív voltál, vasárnap viszont annak ellenére, hogy egy másik versenyző miatt a végén visszacsúsztál, a stabil 11. hellyel sem voltál teljesen megelégedve.

- Igen szombaton egyértelműen látszott, hol kell fejlődnünk, de sajnos a vasárnapi warm upon egy technikai gond miatt nem nagyon jött ki, hogy az adott irány jó-e vagy rossz.  A versenyre aztán egy másik gumival próbálkoztunk, ami viszont ezzel a beállítással nem tudott működni, így sajnos nem jöttek be a változtatások, pedig szerettem volna a 8. hely környékén motorozni és szerintem arra reálisan lett volna esélyem, ha jó irányba megyünk.

Milyen a csapat egyébként, mennyire más velük együtt dolgozni?

- Az én csapatom is szinte teljesen új a csapaton belül, a csapattársam oldalán vannak azok a szakemberek, akik úgymond a magja a csapatnak és akiknél nagy tapasztalat van ezzel a motorral. Nekem is nagyon jó szakembereim vannak, ám még kevésbé tapasztaltak ezzel a motorral, így abszolút csapat szinten is össze kell csiszolódnunk. Egyébként Odendaal csapata mindenben próbál nekünk is segíteni, de nyilván azért Ők a versenyhétvégéken a bajnoki címért harcolnak jelenleg, illetve Steven nagyon más stílusban motorozik, mint én. Összefoglalva tehát ez egy teljesen új szint, protokollok és hozzáállás szempontjából, de még sok mindent ki kell tapasztalnunk. Szerintem, ha beérik nagyon jó lesz. 

Eddigi legjobb tapasztalat a motorral és mi volt a legnehezebb?

Mostban a teszten nagyon jól éreztem magam a motoron, viszont annak a beállításnak megvoltak a limitjei, így változtatnunk kellett rajta, de ott az első nap teljes flowban voltam! Azóta bár időben gyorsultam, feelingben még nem volt az igazi. A legnehezebb talán rájönni arra, hogyan tudom a stílusomhoz alakítva a legjobban kihasználni a motorban rejlő potenciált. Sajnos ez egy rögös út, főleg így, hogy a versenyek folyamatosan egymás után jönnek, nincs időnk tesztelni és kipróbálni a dolgokat, de tudom, hogy kellő türelemmel és kemény munkával fel fogunk zárkózni.

 

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
Az autó egyik legfontosabb adata az ára. Szélsőségesen eltérhet, kétezer forinttól százmillió....
2024.05.01
A BMW Múzeum részletekbe menően felújította előcsarnokát. Az elsődleges cél egy olyan modern,....
2024.05.01
A Ye sorozat három új modelljét egyszerre tervezik bemutatni ..
2024.05.01
- Oroszországban 161 ezer személygépkocsit gyártottak az idei első negyedévben, 81,3 százalékkal....
2024.05.01
Minden idők legszorosabb horvát WRC futamát élhettük át idén, ugyanakkor az új szabályrendszer is....
2024.05.01
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma tavaly 20 százalékkal, 14,6 millióra nőtt, így....
2024.05.01
Kés súlyos balesetről is hírt adott néhány perccel déli 12 óra aután a katasztrófavédelem. ..
2024.05.01
Az olasz helyett a spanyol Forma-4-es bajnokságban indul új csapatával, a Cram Motorsporttal Hideg....
2024.05.01
Végre belekóstolhattam az Magyar Év Autója 2024 egyik díjára jelölt legújabb Volkswagen Touareg....
2024.05.01
Egy férfi úgy gondolta, hogy vezetői engedély nélkül, más autójával megy haza Debrecenből. Nem volt....